در کنار دکتر لاریجانی، دومین فرد، دکتر اردکانیان است. ایشان یک دلبسته به انقلاب اسلامی و یک مدیر بسیار توانمند است که دنیا را به خوبی می‌شناسد و می‌تواند بدون ایجاد تنش، اهداف را جلو ببرد. آقای دکتر اردکانیان، ویژگی‌های مثبت زیادی دارد، اما ایشان هم باید زبان گفتگو با مردم را بهتر بیاموزد و رشد کند.

حسام الدین آشنا

به گزارش همشهری آنلاین، حسام الدین آشنا مشاور رئیس جمهور در گفت وگویی با «اندیشه پویا» به کاندیداتوری احتمالی برخی چهره‌ها از جمله قالیباف در انتخابات ریاست جمهوری پرداخته است.

وی در این باره می گوید:

«از نظر من، آقای علی لاریجانی کسی است که مسائل مملکت را به خوبی می‌شناسد، روابط قدرت را به خوبی می‌شناسد، راه‌حل‌ها برایش بسیار مشخص است و می‌داند چطور می‌توان مسئله را حل کرد. قدرت تعامل موثر با رهبری و نیروهای مسلح را هم دارد، اما مشکلش تعامل با مردم است که به نظرم می‌تواند این مشکل را هم حل کرد.

[درمورد برنامه هویت] می‌توان از این سابقه‌ها عذرخواهی کرد، نه این که سابقه را پاک کرد و شست. چیزی شسته نمی‌شود، می‌توان به آن پرداخت و از آن پوزش خواست. در کنار دکتر لاریجانی، دومین فرد، دکتر اردکانیان است. ایشان یک دلبسته به انقلاب اسلامی و یک مدیر بسیار توانمند است که دنیا را به خوبی می‌شناسد و می‌تواند بدون ایجاد تنش، اهداف را جلو ببرد. آقای دکتر اردکانیان، ویژگی‌های مثبت زیادی دارد، اما ایشان هم باید زبان گفتگو با مردم را بهتر بیاموزد و رشد کند.

از دیگر کسانی که به نظرم می‌تواند این مسئولیت را برعهده گیرد، آقای حسین دهقان است. ایشان هم مدیر بسیار توانمندی است و اقتداری کاریزماتیک دارد و از توان تعامل با رهبری و قوای دیگر و نیروهای مسلح هم برخوردار است و معطوف به حل مسئله کار می‌کند. مشکل ایشان هم ارتباط با مردم است، اما در قالب رئیس بنیاد شهید نشان دادند که می‌توانند تلاش‌های موفقی داشته باشند.

دکتر ظریف هم دارای اقبال عمومی است و هم زبان عام و خاص را میداند و اگر بتواند با خود کنار بیاید می‌تواند وارد عرصه انتخابات شود.

این کاندیداها از یک طرف بودند. از آن طرف هم جناب آقای قالیباف شاید بیایند و به نظرم امکانات رئیس جمهور شدن هم برای‌شان تا حدود زیادی فراهم است. احتمال می‌دهم جناب آقای رئیسی هم احساس وظیفه کنند که به سمت ریاست جمهوری حرکت کنند. از میان جوان‌ترها هم احتمال می‌دهم آقای بذرپاش، حرکت جدی به سمت ریاست جمهوری داشته باشد. نمی‌توانم این را هم رد کنم که احتمالا آقای فتاح هم می‌آیند. البته باید آقای جلیلی را هم به این ترکیب اضافه کرد. با این چینش دوسویه، انتخابات می‌تواند رقابتی شود. البته طبق قانون حتا اگر بیست درصد مردم ایران هم در انتخابات شرکت کنند، باز هم رئیس جمهور انتخاب می‌شود.

بله. مثلا مردم هنوز آقای دهقان را ندیده‌اند. ممکن است آقای دهقان را که در انتخابات می‌بینند بپسندند. همانطور که آقای روحانی را ندیده بودند، اما وقتی او را در انتخابات دیدند پسندیدند.»

کد خبر 540613

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 23
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • قاسمی IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۶
    301 9
    سلام این آقای آشنا مردم ایران را چی فرض کرده که اینطوری چهت دار صحبت می کند و از حالا دارد افراد را بقول خودش معرفی می کند ایشان اصلا نیازی به معرفی افراد با این شرح حال ندارند . گذشت آن زمانی که افکارعمومی در حیطه تسلط افکار اصلاطلبانه و اصول گرایانه بود مردم آگاهانه انتخاب خواهند کرد و دست خداوند در انتخابات بالاتر از دستان این کسانی می باشد که در صصد مهر چینی به نفع حذب و جناح خود هستند تمامی این افرادی که از ایشان نامبرده شد کاملا شناخته شده می باشند و نیاز به تبلیغ و معرفی از طرف آقای آشنا نمی باشد
  • عس AE ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۶
    همه اینهادرمسئولیتهای قبلی ناکارامندبوده بگذاریدآدم جدیدبیایدبامدرک تحصیلی ایرانی نه دیکته شده فرنگی
  • علی IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۶
    لاربجانی بعد تصویب برجام دیگه آبرویی براش نمونده که بخواد بیاد
  • عاشق ایران IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۶
    از اینکه دیدیم و پسندیم توبه خدا اشتباه کردیم
  • mahdi IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۶
    تعامل با رهبری یعنی چه؟ اگر دولتها گوششان به سخنان رهبری توجه داشت و به 50درصد فرمایشات ایشان عمل میکردند این وضعیت افسار گسیخته در اقتصاد کشور وجود نداشت. راستی آقای اشنا مثل اینکه با احساس تکلیف نا آشنا هستند.
  • ماریه IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۶
    آقای اشنا جان تو دیگه به همفکرات بگو نیان وگرنه پراید می شه یک ملیارد تومن
  • سید یاسر حکیمی IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۶
    شعور معنوی و وجدان اخلاقی در جامعه هرچه بیشتر رشد کند برکات بیشتری به بار می‌آورد؛ این، بی‌گمان محتاج جهاد و تلاش است و این تلاش و جهاد، بدون همراهی حکومتها توفیق چندانی نخواهد یافت. اخلاق و معنویّت، البتّه با دستور و فرمان به دست نمی‌آید، پس حکومتها نمیتوانند آن را با قدرت قاهره ایجاد کنند، امّا اوّلاً خود باید منش و رفتار اخلاقی و معنوی داشته باشند، و ثانیاً زمینه‌ را برای رواج آن در جامعه فراهم کنند و به نهادهای اجتماعی دراین‌باره میدان دهند و کمک برسانند؛ با کانونهای ضدّ معنویّت و اخلاق، به شیوه‌ی معقول بستیزند و خلاصه اجازه ندهند که جهنّمی‌ها مردم را با زور و فریب، جهنّمی کنند.
  • ابوالفضل IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۶
    از ترس اسم اقای احمدی نزادرا نمیارند....اگه شورای نگهبان تایی صلاحیت کنه وایشون بیاد قطعاهمه این اسامی که جناب اشنا گفتند باید یکی یکی برند به یه کاردیگه مشعول بشند اگرهم تایی صلاحیتش نکردند که مطمبن باشند مشارکت اونقدر پایین میاد که ابروی نطام درخطر میفته...قاعدتا اقای احمدی نزاد بیاد دست همه شون رارو میکنه...
  • NL ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۶
    ی نگاه ب نامزد های ۷سال پیش بندازید کیا بودن والان کجا هستن همشون پست کلیدی دارن .فرقی نداره کیو انتخاب کنی مهم اینه که بیای پای صندوق تا فکر کنی انتخاب تو بوده .ایران متعصفم
  • لعیا IR ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۶
    واقعا ظریف روش میشه.
  • رضا جان SG ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۶
    به این میگویند کسی که خیلی دلش خوش است
  • سلمان IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۶
    161 8
    اقای لاریجانی هر چه خدمت کرد بس بود .خسته میشه ممنون.اقای قالیباف هم اگه مرد عمله همیجا یی که هست کلی کار عقب افتاده داره مملکت.اقای ظریف هم اینقد زحمت کشیدن که ما شرمندشونیم،بقه اصلاح طلبا هم بهتر این دوره فکر اصلاح ریش وسبیلشون باشن.مثل بعضیا.ما کسی را میخوایم که درد جامعه را حس کرده باشه،من می دونم درافریقا یکی از گرسنگی داره می میره ولی هیچ حسی ندارم.مسئوِلان تا حالا ایجور بودن....کاخ نشین.
  • IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۶
    179 9
    هروقت اقای اشنا از کسانی خیلی زیاد تعریف میکنه تن ادم میلرزه .مطمئن میشه فاجعه هستن
  • اسی IR ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۶
    فقط دکتر ظریف
  • علی IR ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۶
    اگر آقای احمدی نژادتاییدصلاحیت شوندرقیب نخواهند داشت چونکه ایشان نشان دادند که مردعمل است وبسیجی وار کارمیکند هم درخط رهبری است و هم ملت رادرک میکند ایشان واقعا راه شهدا بلاخص شهید جایی رامیپیمایدتمام آرزوی قشرضعیف ومتوسط جمعه اینست که ایشان درباره رییس جمهور شود انشاءالله که تاییدشود
  • IR ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۶
    92 72
    تا انتخابات ازاد نباشد مردم شرکت نخواهند کرد
  • صابر IR ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۶
    85 28
    مردم تازه از شر لاریجانی ها خلاص شدن و بهشون رای نخواهند داد. حلوا حلوا نکنید لطفا ضمنا قالیباف و رئیسی نمی آن و در همین سمت بخدمت شون ادامه می دن. فتاح هم نمی آد.چون ایشون مامور ویژه رهبری در اصلاح نهادها هستن. اگه تایید صلاحیت کنن احمدی نژاد میاد و رای هم می آره!!
  • IR ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۶
    62 17
    ... در خواب بیند پنبه دانه
  • یک بدبخت بیچاره IR ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۶
    62 20
    صحبت های آقای آشنا دیگر برای ملت ایران ناآشناست ، در خصوص احمدی نژاد هم باید بگويم هیچ فرقی با بقیه رئیس جمهورها نداشت و به نظرم از نام شهید رجایی سو استفاده کرد و 8 سال بر ملت حکومت کرد ، با چه رویی مجددا میخواهد بیاید ؟؟؟ اصلا بیاد چی کار کنه ؟ اونم میخواد بیاد گند بدتر از این به کشور بزنه ؟ همون بهتر که تایید صلاحیت نشه ...
  • IR ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۶
    55 33
    آشنا! تمام کسانیرا کی معرفی کردی هم خودشان برای ما آشنا و شناخته شده هستند و هم عملشان در طول این چند سالی که در دولت بودند، واقعا خجالتم خوب چیزیه آشنا! ولی دکتر احمدی نژاد یه چیزی دیکه بود در زمان ریاست ایشان دولت و ملت ایران از همه لحاز مقتدر بود و عزت داشت کسی جرعت نداشت که نگاه چپ به ملت ایران بیاندازه ولی متاسفانه در طول این هشت سال چی شد ....
  • ماریا دارابی IR ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۶
    55 61
    به عشق رهبرم و شهدا رای میدم ولی رای سفید تا مدیون نشم. چون هیچ کدوم اینها تا حالا حرکت خاصی انجام ندادن،غیر قالیباف و رئیسی که کاندید نمیشن.
  • مهران IR ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۶
    66 34
    مردم دیگه فهمیدن رئیس جمهور تو این مملکت کاره ای نیست الان بزرگترین مشکل آوردن مردم پای صندوقه اصلا فرد مهم نیست
  • .... IR ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۶
    92 47
    انتخابات؟؟؟؟ول کن بابا چه دل خوشی دارید