رئیس جمهوری در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: ضمن اینکه برای دستیابی به واکسن کرونا تلاش می‌کنیم، اگر کشوری زودتر به این واکسن دست یافت برای خرید آن اقدام می‌کنیم. جزئیات بیشتر را در این ویدئو ببینید.

به گزارش همشهری آنلاین، حجت الاسلام حسن روحانی در جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا با بیان اینکه مردم در موج اول بیماری که در اسفند و فروردین بود متوجه شدند که این بیماری جدی است، اظهار کرد: اما برخی فکر کردند درست است که این بیماری جدی است ولی اگر یکی دو هفته مراعات کنند همه چیز تمام می‌شود اما در موج دوم بیماری مردم متوجه شدند که این بیماری به یکی دو هفته محدود نیست و با سه هفته سفر نرفتن و مراسم نگرفتن از بیماری عبور نمی‌کنیم.

وی افزود: اصلا ممکن است ما برای این بیماری به واکسن کرونا هم برسیم اما در سال بعد مجددا به شکل دیگری این بیماری ظهور کند. پس باید برای این بیماری برنامه‌ریزی بلندمدت داشته باشیم. یعنی برای همه ابعاد زندگی در برابر این بیماری برنامه‌ریزی کنیم. از کسب و کار و مراودات خانوادگی گرفته تا سیستم آموزشی را به شکل جدیدی برایش برنامه‌ریزی کنیم.

رییس جمهور گفت: همان‌طور که خودمان دنبال واکسن ویروس هستیم باید با بقیه کشورها هم در این زمینه همکاری کنیم و اگر مطمئن شدیم کشور و موسسه‌ای در دنیا موفق به تولید این واکسن شده است ما باید برای خرید آن هم برنامه داشته باشیم. ممکن است تهیه واکسن ما سه ماهی عقب باشد و آنان جلوتر رفته باشند پس باید با آنان هم ارتباط داشته باشیم.

مشروح اظهارات روحانی را از اینجا بخوانید.

کد خبر 540386

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha