تعداد مبتلایان به بیماری کووید۱۹ در سراسر جهان به بیش از ۲۱ میلیون و ۲۳۷ هزار نفر رسید و شمار مرگ‌های ناشی از این بیماری همه‌گیر بیش از ۷۶۰ هزار نفر ثبت شد.

كرونا

به گزارش همشهری آنلاین، سخنگوی وزارت بهداشت ایران گفت: از ۲۳ تا ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۵۰۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۱۷۳ نفر از آنها بستری شدند. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۳۸ هزار و ۸۲۵ نفر رسید.

دکتر سیماسادات لاری گفت: در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۶۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۱۹ هزار و ۳۳۱ نفر رسید. تا کنون ۲۹۳ هزار و ۸۱۱ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. وی گفت: ۳۹۵۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. تا کنون ۲ میلیون و ۸۱۲ هزار و ۴۸۸ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران گفت: استان‌های مازندران، تهران، قم، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند. لاری گفت: همچنین استان‌های فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

اینفوگرافیک | جدیدترین آمار کرونا در کشور | وضعیت کرونا در استان‌ها را روی نقشه ببینید

  • آخرین آمار ابتلای به ویروس کرونا در ترکیه | افزایش شمار مبتلایان

وزیر بهداشت ترکیه نوشت: تعداد مبتلایان جدیدمان رو به افزایش است. در تعداد مبتلایان بد حالمان نیز ۱۵ درصد افزایش داریم.  به گزارش تسنیم، فخرالدین کوجا وزیر بهداشت ترکیه در خصوص آخرین وضعیت شیوع کرونا در این کشور در صفحه توییتر خود نوشت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۶۶ هزار و ۸۹۲ تست کرونا گرفته شده که از بین آنها ۱۲۴۳ نفر مبتلا تشخیص داده شده‌اند و ۲۱ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند. وی افزود: به این ترتیب در مجموع ۵ میلیون و ۵۲۱ هزار و ۸۸۰ تست گرفته شده که ۲۴۵۶۳۵ نفر از آنها مبتلا به کرونا تشخیص داده شده‌اند. همچنین ۵۹۱۲ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

برزیل پس از آمریکا در رتبه دوم جهانی بیشترین مبتلا و قربانی ویروس کرونا قرار دارد.

  • شیوع مجدد کرونا در تونس

به گزارش ایرنا، با توجه به گذشت بیش از ۵ ماه از شیوع بیماری کرونا در تونس و علیرغم اتخاذ سیاست‌های انقباضی و شدید از سوی وزارت بهداشت تونس در دور اول انتشار این ویروس، با شروع موج دوم انتشار کرونا در این کشور، روز گذشته تونس شاهد ثبت بالاترین تعداد مبتلا طی ۵ ماه گذشته بود.

بر اساس آمار منتشره از سوی وزارت بهداشت تونس تعداد ۶۷ مبتلا که ۶۳ نفر آن علت محلی داشته در لیست مبتلایان جدید به ثبت رسیده‌اند.

منبع: ایرنا
  • ابتلای بیش از ۶۰ هزار نفر به کرونا در برزیل طی یک روز

وزارت بهداشت برزیل روز پنجشنبه اعلام کرد طی ۲۴ ساعت گذشته ۶۰۰۹۱ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و ۱۲۶۱ نفر نیز بر اثر این بیماری مسری جان خود را از دست داده‌اند. به گزارش تسنیم، شمار مبتلایان به کرونا در برزیل به ۳۲۲۴۸۷۶ نفر افزایش یافت. ویروس کرونا جان ۱۰۵۴۶۳ نفر را در برزیل گرفته است.

کد خبر 540254

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha