ماجرای جنجالی دوپینگ مریم هاشمی در ووشو و واکنش خواهران منصوریان به این ماجرا همچنان ادامه دارد. موضوعی که با افشاگری شهربانو منصوریان ادامه یافت و البته با پاسخ تند فدراسیون مواجه شد.

شهربانو منصوریان

به گزارش همشهری آنلاین، حواشی ماجرای دوپینگ مریم هاشمی ووشوکار ایرانی همچنان ادامه دارد. شهربانو منصوریان اخیرا نسبت به اتفاقات رخ داده دست به افشاگری هایی زده که ادعاهای او با واکنش تند فدراسیون ووشو همراه بوده است.

شهربانو منصوریان در خصوص حواشی اخیر که به دلیل دفاع از خواهرش برای او ایجاد شده است، اظهار کرد: اخیرا از رشته ووشو چند نمونه تست دوپینگ مثبت اعلام شده است. مریم هاشمی قبل از مسابقات انتخابی دو سالی می شد که از ووشو خداحافظی کرده بود و بعد از این دو سال در رقابت‌های انتخابی شرکت کرد. جام جهانی سهمیه مریم هاشمی بود که به جای او فریناز نظیری را اعزام کردند در حالی که نظیری بدون کسب سهمیه وارد اردوی تیم ملی شد. هاشمی هم بعد از دو سال آمد و بدون این که انتخابی شرکت کند وارد تیم ملی شد. این‌ها اشکالی ندارد بالاخره رئیس فدراسیون اختیار دارد و امتیازی بود که به هاشمی داده شد.

او ادامه داد: ماجرا از این جا آغاز شد که مریم هاشمی در مسابقه انتخابی مقابل سهیلا خواهر من قرار گرفت؛ رقابت اول نیز سهیلا برنده شد که اعتراض کردند؛ هاشمی سه رقابت انتخابی را برابر چشمان دو هزار تماشاگر شکست خورد. با وجود این شکست او را برای جام جهانی انتخاب کردند. حالا که من آمدم و اعتراض کردم که چرا حق خواهرم را پایمال کردید علیه من موضع گیری می شود. شخصی که زمانی در فدراسیون ووشو فعالیت می‌کرد و آن زمان که ما به مسابقه می‌رفتیم اخبار خوب منتشر می‌کرد حالا علیه من می‌نویسد. ایشان حقوق بگیر فدراسیون ووشو بود و گویی الان هم می‌خواهد جبران کند. جبرانش هم این است که من و خواهرم سهیلا را بکوبد. طوری رفتار می کنند که یعنی من الگوی ضد اجتماع هستم. افرادی که چندین سال مثبت می‌نوشتند الان که من معترض شدم و حرف حق زدم ضد من می‌نویسد.

شهربانو منصوریان با ابراز این ادعا که ووشوکاران زیادی هستند که حقشان خورده شده و اعتراض کردند و کمیته انضباطی محرومشان کرده است، گفت: من که آمدم دوباره حرف حق بزنم کمیته انضباطی تشکیل دادند که چرا خبر دوپینگ هاشمی را اعلام کردی؟ من زمانی این موضوع را اعلام کردم که این خبر در همه سایت‌های خبری منتشر شده بود و بعد در صفحه شخصی‌ام گذاشتم. بعد می گویند به خاطر این که شئونات اسلامی را رعایت نکردی دو سال محروم هستی؛ آخه این چه حرفی است؟

دارنده ۱۰ نشان طلای جهانی ووشو تصریح کرد: چرا یک ورزشکار را دو سال محروم می‌کنند؟ من دوست دارم زیر پرچم کشور خودم مسابقه بدهم. چرا کاری می‌کنند که من بخواهم از کشورم بروم! آن زمان که من در مسابقات کشوری و استانی حضور داشتم که البته به مسابقات جهانی نرفتم آقای علی نژاد پزشک تیم بود. آن وقت ما که خاک ووشو را خورده‌ایم و این همه زحمت کشیدیم باید خانه نشین شویم. چرا؟

منصوریان در مورد انتقاداتش از فدراسیون ووشو عنوان کرد: زمانی که آن پست را در اینستاگرامم گذاشتم همه با من بد شدند از جمله فدراسیون و معاون وزیر ورزش. من حتی شکایت هم کرده‌ام. برای چه این برچسب را به من می‌زنند که الگوی ضد اجتماع هستم؟ چرا قبلا به به و چه چه می‌کردند و آدم خوبی بودم حالا که حرف حق زدم و گفتم چرا این کارها را می‌کنید بد شدم؟

او همچنین به سکوت خواهر خود الهه منصوریان اشاره کرد و گفت: الهه می‌ترسد و می‌گوید تو را دو سال محروم کردند. خواهرم نمی‌خواهد زحمات چندین ساله‌اش هدر برود و خانه نشین شود.

شهربانو منصوریان در ادامه بیان کرد: من آدم دورویی نیستم بچه شهرستانم و خدا خواست به اینجا رسیدم؛ حرف بدی هم نزدم فقط گفتم چرا خواهرم که سه بار در مسابقات انتخابی پیروز شد به رقابت‌های جهانی اعزام نشد و حقش را خوردند؟

بانوی ووشو کار ایران با انتقاد از حضور آقایان در مسابقات گفت: چرا من و خواهرم الهه را بیرون کردند اما مردان در سالن بودند؟ ما در کشور اسلامی زندگی می‌کنیم و همان طور که بانوان به مسابقات فوتبال نمی‌روند آقایان هم حق ندارند مسابقات بانوان را ببینند. وقتی قانون کشورم می‌گوید آقایان نباید در سالن بانوان حضور داشته باشند باید این قانون اجرا شود. چرا ما را از سالن بیرون کردند و از یک پستو کوچک بازی خواهرمان را نگاه کردیم؟ فیلم مستند در این مورد وجود دارد. چرا برچسب‌هایی می‌زنند که اصلا در شان و شخصیت ما نیست؟ ما که همیشه طبق الگوهای نظام اسلامی رفتار و حرکت کرده‌ایم. ما با آقای علی نژاد بد نیستیم فقط می‌گوییم شما که رئیس قبلی فدراسیون بودید این ظلم‌ها را نمی‌بینی؟ خدا همیشه پشت من بوده و حقم را گرفته؛ فردی را به مسابقات جهانی بردند و آبروی فدراسیون با این دوپینگ رفت. خدا آه ما را شنید و گفت شما که زورتان نمی‌رسد اینجوری حقمان را گرفت.

واکنش فدراسیون ووشو به اظهارات شهربانو منصوریان

اما زهرا ناطقی نایب رییس فدراسیون ووشو در خصوص اظهارات اخیر شهربانو منصوریان در فضای مجازی و اتهاماتی که این ورزشکار به این فدراسیون در خصوص رقابت انتخابی تیم ملی در سال ۱۳۹۸ بین سهیلا منصوریان و مریم هاشمی و حق خوری فدراسیون در مورد خواهرش وارد کرده است، اظهار داشت: هیچ کدامیک از این موارد صحت ندارد و این مسائل از اساس دروغ و کذب محض است.از قدیم گفته اند وقتی یک دروغ را دائما با خودت تکرار کنی، خودت هم آن را باور خواهی کرد. این دقیقا حکایت شهربانو منصوریان است.

وی با بیان اینکه تمامی مسابقات انتخابی تیم ملی ووشو در شرایط عادلانه برگزار شده است، یادآور شد: این ورزشکار مدعی است که خواهرش یعنی سهیلا منصوریان ۳ بار متوالی مریم هاشمی را شکست داده که چنین چیزی به هیچ عنوان حقیقت ندارد و یک دروغ بزرگ است. تمامی ارکان فدراسیون نیز شاهد این امر هستند.


نایب رئیس امور بانوان فدراسیون ووشو افزود: تمامی فیلم‎ های بازی‌ ها توسط بهترین داوران ووشو کشور بررسی و بازبینی شده است و براساس قوانین بین المللی تصمیم نهایی و فنی در خصوص این دیدار گرفته شده است. در نهایت هم سهیلا منصوریان بازنده این مسابقه اعلام شد. حتی شهربانو منصوریان بعد از شکست خواهرش به تیم داوری توهین کرد و تمامی داوران و هیئت ژوری تقاضای برخورد انضباطی با او را داشتند.

وی ادامه داد: اینکه منصوریان دائما در مورد دوپینگ مریم هاشمی صحبت می‎کند و می‎گوید او با دوپینگ راهی مسابقات جهانی شده هم دروغ است؛ زیرا پیش از مسابقات انتخابی تیم ملی از مریم هاشمی توسط نادو تست گرفته شد که نتیجه آن منفی بود. متاسفانه پس از پایان مسابقات جهانی و هنگامی که مجددا از هاشمی تست دوپینگ گرفته شد، نتیجه آن مثبت اعلام می شود.

نایب رئیس امور بانوان فدراسیون ووشو گفت: فدراسیون ووشو طی این سال‎ها همواره با سعه صدر با این ورزشکار رفتار کرده و از اشتباهات بزرگ و کوچک مکرر او عبور کرده است؛ اما این ورزشکار نه تنها در مسیر درست قرار نگرفته، بلکه به اشتباهات عدیده خود نیز ادامه می‎دهد. موارد زیادی از تخلفات ایشان مطرح شده و مستندات آن نیز موجود است که شاید اعلام آن در رسانه ها و اطلاع افکارعمومی عواقب سنگینی حتی در زندگی شخصی این ورزشکار داشته باشد. در صورت ادامه رفتارهای این ورزشکار، شاید در خصوص این تصمیم، تجدید نظر صورت بگیرد.

ناطقی گفت: سوالم اینجاست که اگر قصد و غرضی در کار بود و بنا بود این خواهران به مسابقات اعزام نشود، چگونه الهه و شهربانو باهم به مسابقات رفتند؟ اگر شرایط انتخابی‎ها عادلانه نبوده است، به طبع برای این دو هم چنین و اعزام آنها نیز ناعادلانه بوده و در حق دیگر ورزشکاران اجحاف شده است! هر سه خواهر محصول قهرمان پروری همین فدراسیون هستند. شهربانو منصوریان که از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۹ درتمامی اعزام ها حضور داشته است؛ آیا درست است که بگوید فدراسیون در حق بقیه اجحاف کرده است!؟

وی افزود: به نظر می‎ رسد شهربانو منصوریان با توجه به اینکه به اتمام ورزش قهرمانی اش نزدیک شده است ، سعی دارد با ایجاد حاشیه و پروپاگاندا نگاه‌ها را به سوی خودش بازگرداند تا به فراموشی سپرده نشود. به نظرم او با تمام این مسائل و حواشی تلاش می‎کند که اقدامات مربوط به مهاجرت احتمالی خودش را تسریع کند. در غیر این صورت هیچ دلیل منطقی‎ای برای این رفتار عجیب و دور از شان این ورزشکار وجود ندارد. آن هم در شرایطی که یکی دو سال از این ماجرا زمان گذشته است.

ناطقی در گفت‌وگو با روابط عمومی فدراسیون ووشو خاطرنشان ساخت: منصوریان فراموش نکند که تمام چیزی‌هایی که امروز دارد را مدیون ورزش ووشو و فدراسیون ووشو است. او فراموش نکند هرچقدر هم که ورزشکار بزرگی باشد، باز هم از ووشو و پیراهن مقدس تیم ملی بزرگتر نیست. فراموش نکند شرایط مناسبی که برایش در کشور و نظام مقدس ایران فراهم شده، به سبب لطف خدا، تلاش های خودش و حمایت‎های همیشگی فدراسیون ووشو بوده است.

کد خبر 540182

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احسان IR ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
    یاد ی قصه ای میفتم در زمان های دور، دو دوست در یک شهری زندگی میکردند. گذر زمان یکی را پادشاه و دیگری را می خواره ای ساخت. آن شخص که پادشاه شده بود، به سربازان خود گفت بروید فلان شخص را پیدا کنید و بیاورید. سربازان پس از جست و جوی زیاد آن شخص را در حالی که مست بود و در خیابان راه میرفت یافتند و به حضور شاه آوردند. شاه خطاب به دوست خود گفت تو حق بسیاری گردن من داری، و حالا من شاه شده ام. هر چه بخواهی براورده خواهم کرد. شخص دوم گفت من هر وقت شراب میخورم سربازان و والیان شهر مرا میگیرند و شلاق میزنند. تنها درخواست من این است که به آنها دستور دهی هر زمان مرا در حال مستی گرفتند کاری به کارم نداشته باشند. شاه با خود فکر کرد که خب مملکت اسلامی است و نمیشود این دستور را داد و حتما باید حدود شرعی در کشور رعایت شود. شاه به دوست خود گفت مطلب دیگری را بخواه. این موضوع با قوانین مملکت در تضاد است. دوست مست پادشاه گفت نه من همین یک چیز را میخواهم و اگر نمیتوانی برآورده کنی مرا رها کن بروم. خلاصه شاه که نمیخواست دل دوست خود را بشکند، با خود فکری کرد و دستور داد از این پس هر کجا این مرد را در حال مستی
  • احسان IR ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
    .... هر کسی این مرد را در حال مستی یافت، به این مرد 10 ضربه شلاق و به کسی که این مرد را در حال مستی یافته است 100 ضربه شلاق بزنید. این شده داستان مملکت ما. هر کی میگه فلان کس دزدی کرده، فلان کس حق خوری کرده، 100 تا ضربه بهش شلاق میزنن و اونی که دزدی کرده یا حق خوری کرده هم با چهار تا حرف قلمبه سلمبه از زیرش درمیره و هیچ کاری باهاش ندارن چرا دارید همچین قهرمان هایی رو از کشور فراری میدید. این همه سرمایه های انسانی و مالی رو از کشور فراری کردید بس نیست؟ این شخص اراده کنه کشورهای دیگه حلوا حلواش میکنن.
  • IR ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
    فدراسیون در حقشون جفا کرده ... همین که میگوید شهرستلنی هست کافی است تا بدانیم چه زد و بندهایی کرده و حقشان را پایمال کرده اند ... اصلن از لحن و نحوه ی صحبت این خواهر معلوم هست که در حقش جفا شده و چون اهل سیاست بازی و دوز و کلک نیست متاسفانه نمیتواند و زورش به فداراسیون نمی رسد ... خدا خودش جای حق نشسته ... من این دو خواهر رو خیلی خیلی قبول دارم
  • رضاجان SG ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
    فوتبال دوپینگی. ووشوی دوپینگی. کنکور دوپینگی. فدراسیون زورگو و تهدید کننده. وزیری که میخواهد هر سال یک جام به پرسپولیس بدهد و یک‌ جام به استقلال تا همه راضی باشند. ولش کن. برو نان خشکت را سق بزن
  • بهزاد IR ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
    ای دریغا کاشنا گم کرده ایم صدق در اوج ریا گم کرده ایم پیچ پیچان چون مسیر دود آه جاده را تا انتها گم کرده ایم
  • IR ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
    فدراسیون وشو هم به خواهران منصوریان مدیون است ...سازمانها باید در خدمت انسان ها باشند نه اربابان انها
  • خدا پشت و پناه خواهران منصوریانه همیشه پیروز باشید IR ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
    نازنینهای ووشو
  • سعید IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
    متن چاپ شده ی گفتگو جای بحث بسیاری دارد.اما چند نکته بسیار برجسته تر هستند: 1-اگر شخصی هم به دنبال ایجاد حاشیه باشد ولی بهانه ای نداشته باشد،موفق نخواهد شد.نگران نباشید. 2-مهاجرت کردن یا نکردن ورزشکار جزئی از مسائل شخصی اوست.خصوصا ورزشکاری که به گفته شما دوران حرفه ای او تمام شده باشد. 3-مگر افشا و رسیدگی به تخلفات و شکایات شامل مرور زمان می شوند که شما گفته اید در شرایطی که یکی دو سال از این ماجرا می گذرد. 4-ممکن است تمام چیزهایی که یک ورزشکار دارد مدیون ورزشش باشد اما مدیون فدراسیون نیست.متاسفانه این جمله نشان دهنده نگاه از بالای فدراسیون به ورزشکاران است. 5-ووشو و یا هر ورزش دیگری وسیله ایست برای ارتقا و تقویت انسان،پس نمی تواند از خود انسان بزرگ تر باشد. 6-اگرچه پیراهن تیم ملی،محترم و ارزشمند است ولی مقدس نیست. 7-از امکاناتی که فدراسیون ووشو در اختیار ورزشکاران قرار می دهد اطلاعی ندارم،اما در مورد چند ورزش از جمله ورزش های مطرح و ملی اطلاع دارم که امکانات چندانی در اختیار ورزشکاران قرار نمی گیرد و حمایت شایسته ای از آنان نمی شود. یا حق
  • ایرانی IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
    وقتی ورزشکاری بعد از دوسال میاد و می‌ره مسابقات جهانی و دوپینگش برملا میشه ، حرفهای شما یعنی کشک .
  • هموطن IR ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
    11 1
    خانم‌ ناطقی خیای بد حرف میزنی خیلی