فدراسیون ووشوی ایران بیانیه ای در خصوص دلیل و مدت محرومیت خواهران منصوریان منتشر کرد.

منصوریان

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از روابط عمومی فدراسیون ووشو این فدراسیون در واکنش به برخی موارد مطرح‌شده در خصوص صدور احکام انضباطی خانم‌ها شهربانو و سهیلا منصوریان، بیانیه‌ای منتشر کرد.

متن بیانیه کمیته انضباطی فدراسیون ووشو به شرح زیر است:

«مطابق با ماده ٢ اهداف و وظایف آیین‌نامه انضباطی مسابقات ورزشی که حفظ و صیانت از اخلاق حسنه، اسلامی و ورزشی و همچنین کوشش در جهت رسیدن به ارزش‌ها و کرامات والای انسانی در سطح جامعه ورزشی کشور و پیشگیری از برخوردهای ناشایست می‌باشد، در تاریخ ١٣٩٩/٠٥/١٥ جلسه کمیته انضباطی فدراسیون برگزار شد. این جلسه در خصوص رسیدگی به شکایت خانم مریم هاشمی علیه خانم‌ها شهربانو و سهیلا منصوریان و همچنین بررسی گزارش‌های مستند فدراسیون نسبت به تخلفات صورت گرفته از سوی خانم‌ها شهربانو و سهیلا منصوریان در حین تمرینات در اماکن عمومی ورزشی از قبیل مجموعه ورزشی انقلاب و چیتگر و همچنین نشر و بازنشر آن در فضای مجازی و سایر موارد اعلامی نظیر اظهارات خلاف واقع، افترا و توهین، نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی نسبت به فعالیت‌های فدراسیون ووشو ایران از طریق صفحات شخصی شبکه اجتماعی اینستاگرامی نامبردگان و اقدامات ضدمنافع ملی و رفتارهای خارج از شأن یک ورزشکار ملی، با حضور اعضای کمیته، طرفین شکایت و وکلای آن‌ها تشکیل گردید.

اعضای کمیته انضباطی با بررسی دقیق موارد مذکور پس از استماع شکایت شاکیان و اظهارات خانم ها شهربانو و سهیلا منصوریان و دفاعیات وکلای ایشان، تخلفات نامبردگان را منطبق با بندهای ١، ٣ و ٥ ماده ٧ آئین نامه انضباطی مسابقات ورزشی محرز دانسته و لذا به استناد بند ٤ ماده ٨ آئین نامه مذکور،‌ خانم شهربانو منصوریان را به مدت ٢٠ ماه و خانم سهیلا منصوریان را با توجه به اظهار ندامت به مدت ٨ ماه محرومیت از حضور در میادین ورزشی محکوم نمودند.

این رأی در صورت اعتراض مطابق با ماده ٩ آئین نامه مذبور ظرف مدت یک هفته از تاریخ ابلاغ ١٣٩٩/٠٥/٢٢ قابل تجدید نظرخواهی و بررسی مجدد می‌باشد.

همچنین برخی از اتهامات مطروحه در گزارش‌های واصله به فدراسیون علیه خانم ها شهربانو و سهیلا منصوریان قابلیت طرح در دادسرای عمومی و فرهنگ و رسانه را دارا می‌باشند.»

کد خبر 540238

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
    79 17
    در بیانیه کمیته انضباطی فدراسیون ووشو آمده "مطابق با ماده ٢ اهداف و وظایف آیین‌نامه انضباطی مسابقات ورزشی که حفظ و صیانت از اخلاق حسنه، اسلامی و ورزشی و همچنین کوشش در جهت رسیدن به ارزش‌ها و کرامات والای انسانی در سطح جامعه ورزشی کشور و پیشگیری از برخوردهای ناشایست می‌باشد، در تاریخ ١٣٩٩/٠٥/١٥ جلسه کمیته انضباطی فدراسیون برگزار شد" جناب مسئولی که این جلسه را ترتیب دادی جهت آگاهی شما عرض می شود: لازمه کرامت و ارزشهای انسانی این است که اگر ناحقی دیدی سکوت پیشه نکنی، از حقوقت دفاع کنی و اجازه ندهی دیگران به آن دستبرد بزنند. اقدام این خواهر گرامی دفاع از کیان و شخصیت انسانی است که حاضر نشد به هر قیمتی برای چند صباحی ماندن از آن چشم بپوشد. درود بر شما افتخار آفرینان.درود، درود و درود.
    • IR ۰۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
      این دو خواهر کدام اقدام علیه منافع ملی انجام داده اندآیا این دو خواهر نان و آبمان را قطع کردند؟ در خوشی بودیم دنیا را به کاممان تلخ کردند؟ چه کردند که اتهامشان اقدام علیه مافع ملی شده است. آنهایی که رای منفی دادند شفاف بگویند دلیلشان چه بود. منتظرم
  • US ۰۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
    88 6
    چرا هر اعتراض و نارضایتی یا اختلاف نظر را که بطور معمول در. همه جای دنیا و در هر زمینه ای بوجود می آید در کشور ما فورا سیاسی می شود و به سطح ملی و امنیتی کشیده می شود ، اگر کار اینها هم به رسانه های خارجی بکشد چه کسی مسئول است ؟!
  • Saeed IR ۰۵:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
    83 11
    دیگه دستتون برای دنیا رو شده.هرکسی تو این مملکت حقایق پشت پرده و جلوی پرده رو برملا کنه و به خاطر مردم حرکتی کنه که ضدمنافع عده آیی مفت خور و سایه نشین باشه به بدترین شکل ممکن مجازات میشه.
  • IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
    99 18
    اگر کمیته انظباطی ورزش هم مثل کمیته انظباطی دانشگاه ها باشه که قشنگ معلومه اینجا حق با کیه و ناحق کیه ... خدا به فریاد ورزشکارامون برسه ... حق این دوخواهر این نبود در هیچ کشوری با قهرمان هاشون اینطوری رفتار نمیکنن کع شما میکنید ...
  • حسن برفی IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
    این خانم یک شبه به نون رسیده و خودش رو گم کرده ، از قدیم گفته اند نان گندم شکم فولادی میخاد. اینها خودشون رو گم کردند . خدا نکند که گدا شکم سیر شود .
  • سس IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
    32 85
    ننگ بر متقلبان
  • نیما IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
    61 8
    چرا چون حرف حق زدن ...
  • عارف IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
    27 63
    باید حد خودشون رو بدونن این خواهران از خود راضی
  • سعید IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
    42 51
    تعریف دقیق اقدام علیه امنیت ملی چیست؟به نظر می رسد اعتراض،طرح شکایت،افشاگری و اظهارعقیده هم اقدام علیه امنیت ملی به حساب می آیند.
  • علی IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
    28 38
    دست فدراسیون دردنکنه.
    • IR ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
      16 4
      امنیت نه؛منافع