دو روز پس از انتخاب کامالا هریس به عنوان یار انتخاباتی و معاون رئیس جمهوری، هیلاری کلینتن از علاقه خود به بازگشتن به واشنگتن و حضور در کابینه جو بایدن خبر داد.

هيلاري كلينتن و جو بايدن

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از دیلی میل، کلینتن در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ نامزد دموکرات‌ها بود و با وجود داشتن رای بیشتر نسبت به دانلد ترامپ از راه یافتن به کاخ سفید بازماند. او پیش‌تر حمایت خود را از بایدن آشکار کرده بود و روز پنجشنبه قول داد اگر معاون باراک اوباما در انتخابات ۲۰۲۰ پیروز شود، به دولت دموکرات‌ها می‌پیوندد و آماده است در بازسازی ایالات متحده همکاری کند.

خانم کلینتن در دولت باراک اوباما وزیر امور خارجه بود و همان زمان بایدن در جایگاه معاون رئیس جمهوری آمریکا انجام وظیفه می‌کرد. هر چند جمهوریخواهان از عملکرد وزارت خارجه ایالات متحده اوباما چندان راضی نبودند و نوک تیز پیکان انتقادهای آنها به کلینتن می‌خورد. اندکی پس از آنکه بایدن اعلام کرد خانم هریس را به عنوان نخستین زن رنگین‌پوست به عنوان یار انتخاباتی خود برگزیده، بسیاری از دموکرات‌ها از جمله کلینتن و اوباما اقدام او را ستودند.

نامزد ناکام انتخابات ۲۰۱۶ با تاکید بر اینکه همه آمریکایی‌ها بدون توجه به رنگ و نژاد و حزب و جنس خود باید وارد کارزار شوند و برای بازسازی آمریکای پس از ترامپ بکوشند، ابراز امیدواری کرد پوشش رسانه‌های حضور خانم هریس در رقابت‌های انتخاباتی کمتر از دوران او جنسیت‌زده باشد. خانم کلینتن گفت: «حتی اگر بایدن و هریس موفق شوند در انتخابات ترامپ و مایک پنس را شکست دهند و وارد کاخ سفید شوند، من گمان نمی‌کنم کرونا تا ژانویه از بین رفته باشد.»

او پیش‌بینی کرد ترامپ پس از باختن رقابت هم درباره نتیجه انتخابات تردید وارد کند و گفت: «من دلایل بسیاری دارم که ترامپ اگر ببازد آرام نخواهد نشست. جو و کامالا با آمادگی کامل به پیشواز روزهای بسیار بسیار طولانی و شب‌های بسیار کوتاه می‌روند و تمام تلاش خود برای بهبود اوضاع به کار می‌گیرند.»

یک روز پس از کنار هم قرار گرفتن بایدن و هریس به عنوان یاران انتخاباتی حزب دموکرات، گفته می‌شود کارزار انتخاباتی آنها توانسته ۴۸ میلیون دلار پول برای هزینه‌های تبلیغاتی جمع‌آوری کند؛ رقمی که بعید است در اردوگاه ترامپ به این سادگی‌ها به دست آید.

کد خبر 540178

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • Davood IR ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
    1 0
    ترامپ پیروز است حالا خواهیم دید
  • IR ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
    1 1
    مانه ترامپبسمیم نه بایدنیسم،مافقط اریایی هستیم وایران وطن ماست،همین وبس