دانلد ترامپ مدت‌ها می‌کوشید در اصالت و آمریکایی بودن باراک اوباما تردید ایجاد کند و حالا نوبت اجرای این نقشه برای کامالا هریس، نخستین زن رنگین‌پوست تاریخ ایالات متحده در مقام معاون رئیس جمهوری است.

كامالا هريس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از سی‌ان‌ان، رئیس جمهوری آمریکا بخشی از برنامه نشست خبری روز گذشته خود را به رقیبان انتخاباتی خود در اردوگاه دموکرات‌ها اختصاص داد و بیش از همه بر یک نکته تاکید کرد؛ اینکه خانم هریس ویژگی‌های لازم را برای رئیس جمهوری یا معاون رئیس جمهوری شدن ندارد. بر اساس قانون اساسی ایالات متحده، فقط کسانی می‌توانند در آمریکا رئیس جمهوری یا معاون شوند که در این کشور به دنیا آمده باشند.

کامالا هریس در یک سفر خانوادگی در تابستان ۱۹۶۶ به محله هارلم نیویورک

ترامپ که پیش‌تر این نقشه را سر اوباما به عنوان نخستین رئیس جمهوری تاریخ آمریکا پیاده کرده بود، فرصت را مناسب دید تا در دومین روز معرفی هریس در آمریکایی بودن او تردید وارد کند. هر چند به نظر می‌رسد این صرفا یک بازی است و اگر هریس زاده آمریکا نبود، پیش‌تر رسانه‌ها و کارشناسان آن را به بایدن گوشزد کرده بودند. ترامپ برای ادعای خود به یادداشت پروفسور جان ایستمن، استاد حقوق دانشگاه چاپمن در هفته‌نامه نیوزویک استناد کرد.

کامالا در جاماییکا روی زانوهای جد پدری‌اش آیریس فینگن

در رد این ادعا و یادداشت دکتر ایستمن که با انتقادهای گسترده مواجه شد، منتقدان مدارک به دنیا آمدن خانم هریس را در ایالت کالیفرنیا منتشر کردند. از این رو، او به عنوان یک آمریکایی می‌تواند رئیس جمهوری یا معاون باشد. هر چند پدر او اهل جاماییکاست و مادرش هندی‌تبار اما به دنیا آمدن در خاک آمریکا می‌تواند به بهانه‌گیری‌های ترامپ پایان دهد. اگر بایدن در انتخابات پیروز شود، هریس نخستین معاون رنگین‌پوست و آسیایی‌تبار تاریخ ایالات متحده لقب می‌گیرد.

کد خبر 540189

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • Mohsen IR ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
    2 0
    آخه یکی نیست به این ترامپ احمق بگه که اصلا آمریکایی وجود داره؟ آمریکایی یعنی سرخپوست. همه ساکنان آمریکا مهاجر هستن. خود ترامپ پدرش آلمانیه و مادرش فرانسوی.