جو بایدن، نامزد حزب دموکرات برای انتخابات رئیس‌جمهوری آمریکا کاملا هریس، سناتور ایالت کالیفرنیا را به عنوان یار انتخاباتی‌اش برگزید.

Kamala Harris

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از آسوشیتدپرس با انتخاب کاملا هریس بوسیله جو بایدن به عنوان نامزد معاون رئیس‌جمهور او به نخستین زن سیاهپوستی در تاریخ امریکا بدل می‌شود که به عنوان یار انتخاباتی نامزد یک حزب عمده در این کشور در انتخابات رئیس‌جمهوری شرکت می‌کند.

جو بایدن با این انتخاب همچنین نقش مهمی را که رای‌دهندگان ساهپوست در تلاش او برای شکست دادن دونالد ترامپ ایفا خواهند کرد، تایید می‌کند.

بایدن در توئیتی در این باره نوشت: «با افتخار بسیار اعلام می‌کنم که کاملا هریس- مدافع جسور حقوق اقلیت‌ها و یکی از عالی‌ترین خدمتگزاران به مردم این کشور را به عنوان یار انتخاباتی‌ام برگزیده‌ام.»

بایدن همچنین در پیامی متنی به طرفدارنش نوشت: «ما با هم ترامپ را شکست خواهیم داتد.»

قرار است هریس و بایدن روز چهارشنبه ۲۲ مرداد در شهر ویلمینگتون در ایالت دلاویر آمریکا، محل سکوت بایدن، با هم سخنرانی کنند.

کاملا هریس در انتخابات مقدماتی حزب دموکرات برای تعیین نامزد این حزب برای انتخابات رئیس‌جمهوری رقیب بایدن بود. هریس ۵۵ ساله نماینده دوره اول ایالت کالیفرنیا در مجلس سنا و یکی از چهره‌های برجسته حزب دموکرات است.

هریس که همچنین یک آمریکایی هندی‌تبار است در هنگامی به بایدن می‌پیوندد که آمریکا دستخوش بحران ملی بی‌سابقه‌ای است.

پاندمی کروناویروس جان بیش از ۱۵۰۰۰۰ نفر را در این کشور گرفته است که بیشتر از تلفات این بیماری در هر کشور دیگری در جهان است. تعطیلی کسب‌وکارها و مختل شدن زندگی روزمره به علت این همه‌گیری همچنین باعث سقوط اقتصادی شده است. بالاخره اعتراضات بر ضد نژادپرستی و خشونت پلیس باعث ناآرامی در سراسر آمریکا شده است.

ناتوانی ترامپ در مدیریت این بحران‌ها فرصت بزرگی را در اختیار بایدن گذاشته است و او در موقعیتی قوی وارد کارزار تمام‌عیار انتخاباتی می‌شود. بایدن با انتخاب هریس می‌تواند بر مواضع نسبتا میانه در مورد موضوعاتی مانند نظام بهداشتی  و سابقه او به عنوان دادستان کل در بزرگترین ایالت آمریکا انگشت بگذارد.

سابقه هریس به عنوان دادستان کل آمریکا و دادستان منطقه‌ای در سانفرانسیسکو در دوره انتخابات مقدماتی حزب دموکرات به شدت مورد انتقاد قرار گرفت و برخی از اعضای لیبرال‌تر حزب دموکرات و  رای‌دهندگان سیاه‌پوست جوانتر او را برای حل و فصل نژادپرستی سیستمی در نظام قضایی آمریکا و خشونت پلیس نامناسب می‌دانستند. اما هریس تلاش کرد با اعلام کردن خودش به عنوان «دادستانی پیشرو» که از اصلاحات در نظام قضایی و پلیس آمریکا پشتیبانی می‌کند، چهره خود را ترمیم کند.

کد خبر 539485

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha