همشهری‌آنلاین: محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری ایران امروز سه شنبه در نشست سران کشورهای عضو سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد فائو در رم اعلام کرد

قدرت‌های بزرگ برای کاهش ارزش دلار تلاش می‌کنند و این مسئله موجب افزایش قیمت نفت و مواد غذایی در جهان شده است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از رم، محمود احمدی نژاد در نطقی در نشست سران کشورهای عضو سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد فائو درباره بحران جهانی غذا در رم اعلام کرد درحالی که قدرت‌های بزرگ تصمیمات خود را به شورای امنیت تحمیل و از این شورا استفاده ابزاری می‌کنند چگونه سازوکارهای سازمان ملل می‌تواند به اوضاع بهبود بخشد.

وی افزود چگونه سازوکارهایی که وجود دارد می‌تواند مشکلات را حل و فصل کنند، هنگامی که این کشورها منافع سیاسی خود را دنبال می‌کنند و هنگامی که خواست‌های مختلف و گاهی اوقات شیطانی برای تحمیل سیاست‌های ناعادلانه بر روابط بین‌المللی، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

احمدی نژاد گفت سازوکارهای عادلانه باید جایگزین معادله‌های قدرت یکجانبه و روابط سرکوبگرانه شود.

وی خواستار تشکیل نهادی مستقل و منصف و مورد احترام همه کشورها برای حل و فصل بازار مواد غذایی به شکلی عادلانه شد.

رئیس جمهوری ایران همچنین قدرت های بزرگ را بدون نام بردن از کشوری به کاهش ارزش برابری دلار در برابر سایر ارزهای بین‌المللی متهم کرد و گفت این مسئله موجب افزایش قیمت نفت و مواد غذایی شده است.

وی در خصوص قیمت های انرژی اعلام کرد بسیار روشن است که دست های پیدا و پنهانی برای کنترل قیمت‌ها به منظور انکه انان به اهداف سیاسی و اقتصادی خود دست یابند در کار است. اما چرا شمار زیادی از سرمایه داران قدرتمند و بین‌المللی چنین کارهایی انجام می‌دهند.

کد خبر 54012

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز