سه‌شنبه ۱۴ خرداد ۱۳۸۷ - ۰۸:۱۱
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: رئیس‌جمهور اسلامی ایران که برای شرکت در اجلاس فائو به ایتالیا سفر کرده است، دقایقی پیش وارد فرودگاه چامپینوی رم شد.

آقای محمود احمدی نژاد به دعوت مدیرکل سازمان خواروبار کشاورزی سازمان ملل (فائو) و نیز دبیرکل سازمان ملل برای شرکت در اجلاس سه روزه این سازمان به ایتالیا سفرکرده است.
اجلاس امنیت غذایی سازمان خوارو بار کشاورزی سازمان ملل (فائو) با حضور 30 تن از سران کشورهای جهان، از 14 تا 16 خرداد ماه جاری در شهر رم ایتالیا برگزار می شود .
سفر دکتر احمدی نژاد براساس دعوت مدیرکل فائو و نیز دعوت نامه دبیر کل سازمان ملل از سران کشورها جهت حضور در اجلاس فائو صورت گرفته است.

Arriving in Rome. Ahmadinejad

رئیس جمهورکشورمان درسفر به ایتالیا و در حاشیه اجلاس فائو با چند تن از سران کشورهای شرکت کننده در اجلاس نیز دیدار و گفتگو می‌کند.

سخنرانی در جمع اعضای فدراسیون های صنایع و معادن ایتالیا، شرکت در نشست مطبوعاتی و دیدار با ایرانیان مقیم ایتالیا ، از دیگر برنامه های سفر آقای احمدی نژاد به رم است.

در اجلاس بین المللی سازمان خواروبارجهانی که در مقر فائو در رم برگزار خواهد شد،30 تن از سران عالیرتبه دولت ها و کشورها از جمله نیکولا سارکوزی از فرانسه، لوئیس اینیاسیو لولا دا سیلوا از برزیل ، کریستینا فرناندز کرچنر از آرژانتین، حسنی مبارک مصر و عبدالعزیز بوتفلیقه از الجزایر و هوگو چاوز از ونزوئلا شرکت دارند.

«ژاک دیوف» مدیر کل فائو ، جورجو ناپولیتانو رییس جمهوری ایتالیا و بان کی مون دبیر کل سازمان ملل این اجلاس را افتتاح خواهند کرد .
رئیس جمهور کشورمان در این اجلاس ، پیشنهادات و طرح های جدید جمهوری اسلامی ایران برای مدیریت مواد غذایی در جهان را بیان خواهد کرد.

ایران در اول دسامبر سال 1952 میلادی به عضویت سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) در آمده است و از سال 1992 تاکنون نزدیک به 90 پروژه این سازمان در ایران اجرا شده است.

یکی از برجسته ترین طرح های انجام شده فائو در ایران در سال های اخیر پروژه «تدوین چارچوب استراتژی توسعه پایدار کشاورزی» است.

آقای احمدی نژاد هنگام ورود به فرودگاه رم مورد استقبال آقای کوه افکن نماینده فائو ، آقای زهره وند سفیر کشورمان در رم و آقای توکلی نماینده جمهوری اسلامی ایران نزد فائو و همچنین جمعی از مسوولان تشریفات وزارت خارجه ایتالیا قرار گرفت

کد خبر 53992

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز