رئیس هیات مدیره اتحادیه شرکت‌های تعاونی کشاورزی و دامداران چهارمحال و بختیاری گفت: خط تولید پنیر پیتزا به ظرفیت روزانه هزار کیلوگرم در این استان تکمیل شد و به بهره‌برداری رسید.

کارخانه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، بهرام دهقان روز چهارشنبه ۲۲ مرداد در جریان افتتاح این طرح در شهرستان شهرکرد اظهار کرد: این طرح با اعتباری افزون بر ۷ میلیارد ریال با مشارکت اعضای شرکت‌های تعاونی روستایی در ۲۲۰ متر مربع به منظور فراوری بهینه و ایجاد اشتغال ۵۰ نفر بهره‌برداری شد. 

به گفته وی، این واحد زیر پوشش شبکه تعاون روستایی در استان و با هدف بهره‌برداری از ظرفیت موجود و در اختیار داشتن زنجیره کامل تولید شیر و لبنیات در استان فعال شده است.

رئیس هیات مدیره اتحادیه شرکت‌های تعاونی کشاورزی و دامداران چهارمحال و بختیاری افزود: با افزایش خطوط تولید در کارخانه تولید لبنیات که دریافت علامت استاندارد، مجوز سلامت دامپزشکی و مجوز صنایع غذایی بین‌المللی را نیز کسب کرده است، امکان صادرات پنیر پیتزای تولیدی استان به کشورهای حوزه خلیج فارس نیز فراهم شده است.

دهقان از خرید روزانه ۲۰ تن شیر خام تولیدی استان با قیمت مصوب توسط عوامل اتحادیه سازمان تعاون روستایی خبر داد و گفت: اتحادیه دامداران استان آمادگی کامل برای تامین شیر خام مورد نیاز همه کارخانه‌های فراوری لبنی مستقر در استان را دارد.

وی تاکید کرد: چهارمحال و بختیاری یکی از قطب‌های تولید شیر و گوشت در کشور است و هم‌اینک ۳ درصد شیر کشور در این استان تولید می‌شود.

در چهارمحال و بختیاری با حدود ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار راس دام سبک و سنگین، سالانه ۲۳۸ هزار تن شیر تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

بیش از ۳۶۵ واحد گاوداری صنعتی و ۳۵ مجتمع دامداری در چهارمحال و بختیاری فعالیت دارد.

کد خبر 539771

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha