چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۴
۰ نفر

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌ شرقی گفت: ۱۲۰ نقطه پرحادثه جدید در جاده‌های استان شناسایی شده که در برنامه‌های این اداره کل برای رفع خطر قرار گرفته‌اند.

جاده

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، اروجعلی علیزاده روز چهارشنبه ۲۲ مرداد افزود: در اول خرداد سال ۹۹، تیم بازبینی نقاط متشکل از کارشناسان این اداره کل و عوامل پلیس راه با بازدید از نقاط دارای سابقه تصادف در جاده‌های استان، نقاط پرحادثه جدید را شناسایی کردند.

وی با اشاره به شناسایی ۱۱۳ نقطه پرتصادف در بازه زمانی سال ۹۱ تا سال ۹۴ در جاده‌های استان یادآوری کرد: از این تعداد ۶۳ نقطه بر اساس صورت‌جلسه کارگروه تعیین و اولویت‌بندی نقاط پرتصادف راه‌ها به عنوان نقاط پرتصادف دارای اولویت انتخاب شد و ۵۰ نقطه نیز به عنوان نقاط دارای تصادف معرفی شدند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان ‌شرقی با بیان اینکه تا سال ۹۸ تعداد نقاط حادثه‌خیز شناسایی شده در جاده‌های استان به ۱۳۶ مورد رسید گفت: در سال جاری و سال‌های گذشته تمامی اقدامات مربوط به آشکارسازی و نصب تابلو و علائم در نقاط پرحادثه انجام شده است.

علیزاده ادامه داد: هم‌اکنون احداث زیرگذر ورودی اهر با ۴۰ درصد پیشرفت و صرف ۱۲ میلیارد ریال، زیرگذر داش‌آتان مراغه با ۲۰ درصد و ۴ میلیارد ریال، پل تقاطع چکان مراغه با ۸۰ درصد و ۵ میلیارد ریال، پل شهرک سرمایه‌گذاری خارجی با ۵۰ درصد و ۴۰ میلیارد ریال، پل سردرود با ۴۰ درصد و ۷ میلیارد ریال، زیرگذر خورخور- گوگان با ۷۰ درصد و ۱۳ میلیارد ریال و ایمن‌سازی ۱۰ نقطه پرتصادف با ۵۰ درصد پیشرفت و ۲۲ میلیارد ریال در حال اجراست.

وی با اشاره به اینکه برای بهره‌برداری از این پروژه‌های نیاز به حدود ۲۰۵ میلیارد ریال اعتبار است اظهار کرد: با ایمن‌سازی جاده‌های استان و رفع نقاط پرحادثه، آمار تصادفات جاده‌ای استان در ۵ ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد کاهش یافته است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان ‌شرقی گفت: با اقدامات انجام‌شده، آذربایجان شرقی در زمینه کاهش تلفات تصادفات جاده‌ای از رتبه بیست و نهم کشوری در سال ۹۷ به رتبه ششم در سال ۹۸ رسیده و در بین کلان‌شهرها نیز با ۲۳ پله صعود به رتبه دوم رسیده است.

علیزاده نصب ۳۱۲۴ عدد علامت اخطار و ۱۰۰۲ متر مربع تابلو اطلاعاتی، ۹۷۶ کیلومتر خط‌کشی، ۲۱۵۰ متر مربع خط‌کشی نقوش، نصب ۳۷ هزار و ۹۸۹ متر حفاظ جدید و بهسازی حفاظ‌های موجود، ۱۰۶ کیلومتر نگهداری روشنایی، ۴۰۰ متر اجرای روشنایی، نگهداری ۱۷۱۰ فانوس و اجرای ۱۲ دستگاه چراغ‌ چشمک‌زن، ۴۱۰۵ کیلومتر صیانت از حریم راه‌ها، ۴۵۰ کیلومتر اجرای شیب شیروانی حاشیه راه‌ها، ۱۲ مورد اصلاح و آشکارسازی تقاطع‌های Tشکل و ۴۸۲۲ متر مربع رنگ‌آمیزی پایه‌های علائم را از اقدامات انجام‌شده در راستای ایمنی راه‌ها اعلام کرد.

وی یادآوری کرد: کارشناسان این اداره کل برای رفع نقاط پرحادثه اقدام به تعمیر نرده و رفیوژ میانی پل‌های مارالان و طالقانی تبریز، پل خواجه، ۳ دهنه ۱۵ متری راه‌آهن کمربندی مرند، رادیه و برید تندیرلی زنوز و پل عیش‌آباد، پل ورقه آزادراه تبریز- زنجان کیلومتر ۱۱۴، پل‌های بزرگ جاده شهرستان میانه، پل بزرگ زرنق هریس و تعمیر و احداث نرده و قرنیز پل‌های بزرگ جاده تبریز- قره‌چمن کردند.

۴۳ دستگاه جدید دوربین ثبت تخلفات در جاده‌های استان در حال نصب است

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌ شرقی با بیان اینکه هم‌اکنون ۵۷ دستگاه دوربین ثبت تخلفات رانندگی در جاده‌های استان فعال است گفت: مراحل نصب ۴۳ دستگاه جدید نیز از سال ۹۸ آغاز شده که از این تعداد ۲۰ دستگاه در حال تست و آماده برای اضافه شدن به سامانه ثبت تخلفات بوده و ۲۳ دستگاه نیز با پیشرفت ۸۵ درصد در حال اجراست.

علیزاده با اشاره به اینکه برای نصب دوربین‌های جدید ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه می‌شود افزود: ۵۸ دستگاه دوربین کنترل سرعت سیار نیز در اختیار پاسگاه‌های پلیس راه استان قرار داده شده است.

وی اظهار داشت: در طول جاده‌های مواصلاتی استان ۸۲ دستگاه ترددشمار برخط نصب شده که تردد و ترافیک موجود در این جاده‌ها را رصد می‌کند و ۲۴ دوربین نظارت تصویری نیز بر تخلفات و تردد ناوگان حمل و نقل مسافر و بار استان از مبدا تا مقصد نظارت می‌کند.

علیزاده ادامه داد: بر اساس آمار مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل و نقل جاده‌ای استان در ۴ ماه امسال ۷۳ میلیون و ۷۹۱ هزار و ۹۱۷ تردد وسایل نقلیه در جاده‌های استان ثبت شده است.    

آذربایجان شرقی با داشتن ۱۴ هزار و ۱۱ کیلومتر راه ۶.۴ درصد از طول راه‌های کشور را به خود اختصاص داده است.

این استان ۲۳۶ کیلومتر آزادراه، ۵۶۷ کیلومتر بزرگراه، ۸۷۲ کیلومتر راه اصلی، ۱۸۹۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی دارد که نسبت به کشور به ترتیب ۹.۸ درصد، ۳.۸ درصد، ۳.۸ درصد، ۴.۳ درصد و ۷.۹ درصد را به خود اختصاص داده است.  

کد خبر 539548

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha