چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۸
۰ نفر

دو زن به همراه یک مرد که مسافران سبزوار بودند، عصر سه‌شنبه ۲۱ مرداد هنگام شنا کردن در منطقه شناممنوع ساحل سرخرود در شهرستان محمودآباد غرق شدند.

غرق‌شدگی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، نقی کریمیان سه‌شنبه شب ۲۱ مرداد افزود: جان‌باختگان حدود ۳۰ ساله بودند که به رغم ممنوعیت شنا در دریای خزر بویژه منطقه شناممنوع، وارد آب شدند و به علت عدم آشنایی با فنون شنا غرق شدند. یک مرد هم همراه آنها بود که توسط ناجیان غریق نجات یافت و به بیمارستان منتقل شد. کریمیان به استناد منابع بیمارستانی حال این فرد را مساعد توصیف کرد.

شنا در آب‌های ساحلی دریای خزر در مازندران از نیمه دوم تیر ماه به خاطر موج دوم شیوع کرونا ممنوع شد و تمامی شناهگاه‌ها تعطیل شدند. پیش از این بازدیدها حکایت از این داشت که مسافران و مجاوران بدون توجه به تعطیلی شنا در آب‌های ساحلی دریای خزر در سواحل حضور یافته و وارد آب می‌شدند.

بر اساس اعلام ستاد ساماندهی سواحل مازندران، با وجود تعطیلی شناگاه‌های ساحلی استان، ناجیان غریق و ماموران انتظامی برای جلوگیری از ورود مسافران و مجاوران به آب در مناطق شنا ممنوع در این مناطق حضور دارند ولی اغلب مراجعه‌کنندگان به هشدارها توجه ندارند. سواحل مازندران بر اساس این ستاد حدود ۴۰۰ نقطه حادثه‌خیز و شناممنوع دارد و با وجود ممنوع بودن ورود و شنا در این مناطق سالانه نیمی از قربانیان دریا در این نقاط جان می‌بازند.

کد خبر 539522

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha