رئیس جمهوری فیلیپین با تقدیر از تلاش‌های روسیه برای تولید واکسن رایگان کرونا اعلام کرد با کمال میل به عنوان نخستین فرد در واکسیناسیون عمومی فیلیپین واکسن را دریافت می‌کند.

ولاديمير پوتين و رودريگو دوترته

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از دویچه وله، رودریگو دوترته مدعی شد پیشنهاد رئیس جمهوری روسیه را برای استفاده کردن از واکسن کرونا پذیرفته و دوست دارد این واکسن اول روی خودش آزمایش شود. او در نطقی تلویزیونی در ساعات پایانی روز دوشنبه گفت: «وقتی واکسن رسید، من جلوی همه آن را می‌زنم. روی من آزمایش کنید، مشکلی نیست. اگر با من جواب داد، آن وقت روی همه جواب می‌دهد.»

دفتر ریاست جمهوری فیلیپین روز سه‌شنبه اعلام کرد این کشور آماده همکاری با روسیه برای آزمایش، تولید و تامین واکسن کروناست. در بخشی از بیانیه دفتر دوترته آمده است: «فیلیپین آماده است برای کارآزمایی بالینی و دیگر فازهای تولید داروی کووید-۱۹ کنار روسیه باشد تا به یک بحران بهداشت جهانی پاسخ بدهد.» در عین حال رئیس جمهوری فیلیپین از تلاش دانشمندان روس برای آماده کردن سریع واکسن تشکر کرد.

دوترته گفت: «من به آقای پوتین خواهم گفت به نتیجه تلاش‌های شما برای مبارزه با کووید-۱۹ اطمینان دارم و معتقدم واکسنی که شما ساخته‌اید واقعا برای تمام انسان‌ها مفید و موثر است.» رئیس جمهوری فیلیپین ابراز امیدواری کرد نسخه روسی واکسن کرونا تا ماه سپتامبر آماده شود و تا آن زمان مردم کشورش از شر ویروس رها شده باشند. او در عین حال مدعی شد برای نشان دادن اعتماد خود به واکسن روسی آن را روی خودش آزمایش می‌کند.

رئیس جمهوری روسیه روز سه‌شنبه از آماده شدن نسخه نهایی واکسن کرونا پس از سه مرحله آزمایش خبر داد و اعلام کرد کار واکسیناسیون عمومی شهروندان این کشور از ماه اکتبر آغاز می‌شود. این در حالی است که شش واکسن دیگر که به تایید سازمان بهداشت جهانی رسیده‌اند، هنوز در فاز سوم و کارآزمایی گسترده بالینی قرار دارند و بعید است تا پیش از پایان ۲۰۲۰ واکسن موثر کرونا به مردم جهان معرفی شود.

کد خبر 539420

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha