مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۰
۰ نفر

کلنگ احداث بوستانی عصر امروز در محدوده خیابان دستغیبِ تهران به زمین می‌خورد تا مقدمات تغییر کاربری پادگان جی و تبدیل آن به فضای همگانی فراهم شود.

پادگان جی


به‌گزارش همشهری، مدیریت شهری تهران با ارتش برای خروج پادگان جی به توافق رسیده است. برای این منظور سازمان املاک شهرداری تهران سال گذشته مذاکراتی با وزارت دفاع و ارتش داشت و سرانجام برای تملک ۷هکتار از پادگان جی دوطرف به تفاهم رسیدند. حال این توافق می‌تواند مسیر را برای امتداد بخش جنوبی بزرگراه یادگار امام باز کند.
پادگان قدیمی جی در نزدیکی میدان فتح قرار گرفته و با انجام عملیات اجرایی خروجش از شهر، از یکسو فضای مناسبی برای توسعه فضای سبز منطقه دراختیار شهرداری قرار می‌گیرد و از سوی دیگر فضای تنگ و ترش محدوده برای تعریض معابر و امتداد چند مسیر، از بین می‌رود. بزرگراه یادگار امام زمانی که به خیابان نوری نیارکی می‌رسد از قالب بزرگراه خارج شده و از زیر پادگان جی عبور می‌کند و به اتوبان فتح متصل می‌شود. در این میان با انجام پروژه‌ای در بخش شرقی پادگان جی، زیرگذری برای امتداد بزرگراه یادگار امام ساخته شده و سطح رویی نیز تبدیل به یک بوستان می‌شود. نکته اینجاست که درختان پادگان جی هم‌ کامل باقی مانده‌اند و هیچ درختی در زمان فعالیت‌های عمرانی قطع نشده است. براساس این گزارش به هر ترتیب، امروز همزمان با افتتاح و بهره‌برداری از چند پروژه عمرانی در منطقه۹، اقدامات ایجاد فضای همگانی در قسمت شرقی پادگان جی نیز آغاز خواهد شد. بر این اساس، کلنگ ساخت بوستان جی به زمین می‌خورد. البته نام نهایی این بوستان هنوز مشخص نیست و کمیسیون نامگذاری معابر باید آن‌را مشخص و مصوب کند. افتتاح لاین دیگری از مسیر استاد معین نیز از برنامه‌های امروز به‌حساب می‌آید.

کد خبر 539101

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha