مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۳
۰ نفر

پیش‌بینی می‌شود میزان تولید محصولات دامی استان قزوین نسبت به سال گذشته با ۶۴ هزار تن افزایش به ۸۰۰ هزار تن برسد.

نهاده های دامی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین امروز –دوشنبه- اظهار کرد: سال گذشته میزان تولید محصولات دامی شامل گوشت سفید و قرمز، تخم‌مرغ، شیر و عسل در استان ۷۳۵ هزار تن بود که امسال پیش‌بینی می‌شود این رقم به ۸۰۰ هزار تن افزایش یابد.

علی شاپورزاده افزود: پارسال میزان تولید شیر در استان قزوین ۵۷۲ هزار تن بود که پیش‌بینی می‌شود این رقم در سال جهش تولید به ۶۱۴ هزار تن افزایش یابد.

میزان تولید تخم‌ مرغ در استان قزوین نیز پارسال ۷۴ هزار و ۸۰۰ تن بود که پیش‌بینی می‌شود این رقم امسال به بیش از ۸۴ هزار تن افزایش یابد.

میزان تولید گوشت قرمز قزوین هم پارسال ۲۶ هزار و ۶۸۰ تن بود که براساس پیش‌بینی‌ها امسال جاری این رقم به ۲۸ هزار و ۵۰۰ تن افزایش پیدا می‌کند.

پیش‌بینی‌ها بر این است که میزان تولید گوشت سفید (مرغ) نیز در قزوین از ۶۲ هزار و ۳۶۰ تن در سال ۱۳۹۸، امسال به بیش از ۷۲ هزار تن برسد.

 قزوین جزو قطب‌های تولید شیر و تخم مرغ در کشور به شمار می‌رود که در تولید شیر رتبه پنجم و در تولید تخم مرغ نیز رتبه ششم کشور را در اختیار دارد.

این استان علاوه بر شیر و تخم مرغ، بخشی از نیازهای دیگر استان‌های کشور به گوشت را نیز تامین می کند. تقریبا نیمی از تولید گوشت سفید و قرمز در دامداری‌ها و مرغداری‌های استان مازاد مصرف است و به دیگر استان‌ها عرضه می‌شود.

کد خبر 538956

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha