نتایج نظرسنجی از داوطلبان کنکور دکتری درباره الزامات و رعایت پروتکل‌ها و فاصله‌گذاری در آزمون امسال نشان می‌دهد که بیش از ۸۰ درصد داوطلبان از شرایط رضایت داشتند.

کنکور کرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، فاطمه زرین‌آمیزی سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: سازمان سنجش آموزش کشور در هر آزمون به طور معمول از داوطلبان نظرسنجی می‌کند و از آنها می خواهد که حوزه های آزمون را ارزیابی کنند. امسال به دلیل شرایط کرونا در کشور دو سوال درباره ایام کرونا و پروتکل های بهداشتی به سوالات ارزیابی اضافه شد. 

وی گفت: نتایج این نظرسنجی اولیه به وزیر علوم داده شد و در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا نتایج نظرسنجی ارائه شد. به منظور اطمینان بیشتر، یک نظرسنجی مجدد از داوطلبان دکتری صورت گرفت که مشخصا ۳ سوال درباره اصول بهداشتی رعایت شده در حوزه آزمون، الزامات رعایت‌شده توسط عوامل اجرایی و نظر درباره فاصله صندلی‌ها از آنها پرسیده شد.

وی افزود: تعداد ۸۵.۱ درصد داوطلبان درباره اصول بهداشتی رعایت شده در حوزه آزمون ابراز رضایت کردند و ۱۴.۹ درصد راضی نبودند. درباره الزامات بهداشتی رعایت‌شده توسط عوامل اجرایی آزمون هم تعداد ۸۹ درصد رضایت داشتند و ۱۱ درصد عدم رضایت را اعلام کردند. درباره فاصله صندلی‌ها هم از نظر ۸۰ درصد داوطلبان این فاصله مطلوب بود.

به گفته سخنگوی سازمان سنجش ۵۵ هزار نفر از داوطلبان آزمون دکتری شنبه ۱۱ مرداد در این نظرسنجی شرکت کردند.

زرین‌آمیزی در ادامه از غیبت ۳۰ درصد داوطلبان کنکوری در آزمون امسال خبر داد و گفت: در این دوره از آزمون ورودی مقطع دکتری «Ph.D» (نیمه‌متمرکز) سال ۹۹ تعداد ۱۷۹ هزار و ۷۰۴ داوطلب ثبت نام کرده بودند که ۷۰ درصد در جلسه آزمون حاضر بودند و ۳۰ درصد در این آزمون شرکت نکردند.

او گفت: آمار غایبان کنکور دکتری نسبت به سال گذشته بیشتر بود؛ سال گذشته ۲۰ درصد داوطلبان کنکور دکتری غیبت داشتند.

بنا بر این گزارش، آزمون ورودی دوره دکتری «Ph.D» (نیمه‌متمرکز) سال ۱۳۹۹ دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور پس از چند بار تعویق در ۹ مرداد برگزار شد.

این دوره از آزمون دکتری تخصصی (Ph.D) نیمه متمرکز سال ۱۳۹۹ در ۷ گروه آموزشی و ۲۴۵ کدرشته امتحانی شامل ۶۳ کدرشته امتحانی گروه علوم انسانی، ۴۵ کدرشته امتحانی گروه علوم پایه، ۶۰ کدرشته امتحانی گروه فنی مهندسی، ۳۵ کدرشته امتحانی گروه کشاورزی و منابع طبیعی، ۷ کدرشته امتحانی گروه هنر، ۲۶ کدرشته امتحانی گروه دامپزشکی و ۹ کدرشته امتحانی گروه زبان برگزار شده است.

ظرفیت پذیرش دوره دکتری سال ۱۳۹۹ حدود ۲۴ هزار نفر است که از این تعداد، ۱۴ هزار نفر مربوط به دانشگاه‌های دولتی و ۱۰ هزار نفر مربوط به دانشگاه آزاد اسلامی است. نتایج اولیه دهه اول شهریور اعلام خواهد شد و در دهه دوم شهریور، مراحل انتخاب رشته و معرفی داوطلبان مجاز به دانشگاه‌ها انجام می‌شود.

نتایج نهایی آزمون دکتری تخصصی (نیمه متمرکز) سال ۱۳۹۹ تا اواخر مهر ۹۹ اعلام خواهد شد.

کد خبر 538942

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha