اردیبهشت امسال گزارشی درباره راه‌اندازی «‌موزه محله‌» در همشهری محله منتشر شد.

روزنامه

موزه محله طرحی پیشنهادی است که به مسئولان و مردم یادآوری می‌کند که چگونه می‌توانند با حفظ و نگهداری آثار تاریخی، فرهنگی و دستاوردهای هنری و علمی یک محله هویت و اصالت آن را حفظ و حس تعلق محلی را تقویت کنند. طرحی که می‌تواند در محله‌های تاریخی و قدیمی زمینه‌ساز احیای هویت از دست رفته آن باشد.

در این گزارش معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار منطقه ۵ با استقبال از این طرح به همشهری محله گفت: «مؤلفه‌هایی که می‌تواند ماهیت یک محله را شکل دهد سرمایه‌های محله است. سرمایه‌های محله می‌تواند طیف گسترده‌ای را شامل شود. برای مثال مشاهیر محله سرمایه مهمی برای فرهنگی و هویت محله محسوب می‌شوند که ما در منطقه ۵ توصیه‌مان این بوده است که درسراهای محله دیوار مشاهیر راه‌اندازی کنیم و چهره‌های محله در حوزه‌های مختلف فرهنگی، هنری، ورزشی و... معرفی شوند. بحث موزه محله که همشهری محله مطرح می‌کند یکی از طرح‌های خوب و کاربردی است که مغفول مانده است. اگر بتوانیم مشارکت شهروندان یک محله را برای جمع‌آوری آثار قدیمی و تاریخی محله ترغیب کنیم بسیار ارزشمند خواهد بود. حتی ما می‌توانیم درسراهای محله بخشی را به‌عنوان موزه محله راه‌اندازی کنیم.» پیگیری‌های ما و صحبت‌های معاون فرهنگی واجتماعی شهردار منطقه تنها به یک گزارش بسنده نشد و «سید حسین دلبری» از فراهم کردن شرایط لازم برای راه‌اندازی نخستین موزه محله‌های پایتخت در منطقه ۵ خبر می‌دهد.

او در این باره می‌گوید: «نگاه مثبت شهرداری منطقه به طرح موزه محله باعث شده است تا در محله‌هایی که امکان تاریخی و فرهنگی لازم برای راه‌اندازی موزه محله وجود دارد این طرح را اجرایی کنیم. امیدواریم با کنترل شرایط بحرانی کرونا و همکاری اهالی محل موزه محله‌های منطقه ۵ افتتاح شوند. البته ناگفته نماند که در صورت استقبال شهروندان این طرح می‌تواند در همه‌سراهای محله منطقه ۵ اجرایی شود.»

کد خبر 538705

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha