عملیات اجرایی احداث سرشاخه پیروزی - اصفهانک به عنوان مهمترین پروژه مدیریت آب‌های سطحی شرق تهران، پس از ۳ سال توقف، از سوی شرکت خاکریزآب از سرگرفته شد.

آب هاي سطحي

به گزارش همشهری آنلاین، شرکت خاکریزآب از واحدهای زیرمجموعه معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران با مأموریت اجرای زیرساخت‌های مربوط به کنترل سیلاب، مدیریت و هدایت آب‌های سطحی است.

جلوگیری از وقوع سیلاب و خطرات احتمالی جانبی و مالی آن، پیشگیری از آبگرفتگی معابر و ایجاد اختلال در تردد وسایل نقلیه و عابرین، جلوگیری از ورود روان‌آب‌های جاری در اثر بارندگی به منازل مسکونی، واحدهای تجاری و اداری، برنامه‌ریزی برای استفاده از آب‌های سطحی جمع‌آوری و هدایت شده، جمع‌آوری، انتقال و هدایت روان‌آب‌ها به مخازن جهت مصارف مختلف از جمله تغذیه مصنوعی سفره‌های آب زیرزمینی و ایجاد فضای سبز شهری و کشاورزی، حفظ و ذخیره رواناب‌های ناشی از بارندگی به صورت منطقه‌ای و پایش شبکه‌های اصلی جمع‌آوری آب‌های سطحی شهر تهران از جمله مأموریت‌های این شرکت است.

حبیب پوش‌پارس مدیرعامل شرکت خاکریزآب با اعلام خبر از سرگیری اقدامات اجرایی با هدف افزایش ایمنی خیابان پیروزی و بزرگراه امام علی (ع) مقابل خطر سیلاب، گفت: طول پروژه احداث سرشاخه پیروزی- اصفهانک به ۷/۴ کیلومتر می‌رسد و پروژه به عنوان بخشی از شبکه اصلی مدیریت آب‌های سطحی شرق تهران، با استفاده از لوله‌هایی به قطر ۱۴۰۰ میلی‌متر تا ۲۲۰۰ میلی‌متر و همچنین احداث کانال بتنی اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه اجرای این پروژه از سال ۱۳۹۵ آغاز و به دلایل متعدد پس از اجرای حدود ۴۶۰ متر (معادل ۱۰ درصد کل پروژه) متوقف شد، خاطرنشان کرد: هم اکنون و متعاقب رفع موانع و مشکلات پروژه و نیز بازنگری طرح توسط سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران، اجرای آن در ۲ جبهه کاری آغاز شده است و پیش‌بینی می‌شود بهره‌برداری از آن نقش مهمی در مدیریت سیلاب در مناطق ۱۳ و ۱۴ ایفا کند.

به گفته مدیرعامل شرکت خاکریزآب، با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده و علی رغم مشکلات اجرایی پروژه‌های زیربنایی شهری، سرشاخه اصفهانک- پیروزی در بهار سال آینده تکمیل شده و تحویل شهروندان ساکن در پهنه شرقی پایتخت خواهد شد.

کد خبر 538617
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha