یکشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۴۴
۰ نفر

معاون رئیس جمهور ترکیه که برای اعلام همبستگی با لبنان به این کشور سفر کرده، گفت که تا زمان بازسازی و از سر گرفته شدن کار بندر بیروت، ترکیه یکی از بنادر خود را در اختیار لبنان می‌گذارد.

انفجار بیروت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، معاون رئیس جمهور ترکیه امروز به لبنان سفر کرد و در دیدار با مقامات لبنانی از حمایت کشورش از دولت و ملت لبنان برای رفع بحران ناشی از انفجار بندر بیروت گفت.

بر اساس گزارش پایگاه خبری «لبنان ۲۴»، «فؤاد اوکتای» پس از دیدار با میشل عون رئیس جمهور لبنان در کاخ بعبدا در نشستی خبری گفت: مطلع شدیم که شمار فوتی‌های ناشی از انفجار بندر بیروت به ۱۶۰ نفر رسیده و بیش از پنج هزار نفر هم زخمی شدند و یک میلیون نفر هم از این اتفاق متحمل خسارت شدند.

وی بر آمادگی کشورش برای مشارکت در بازسازی بندر بیروت تاکید کرد و گفت: ما بندر مرسین ترکیه را برای کارهای تجاری در اختیار لبنان قرار می‌دهیم تا وقتی که بندر بیروت بتواند کار خود را از سر بگیرد.

معاون رئیس جمهور ترکیه از آمادگی کشورش برای ارائه کمک به لبنان گفت و افزود: بیمارستان‌های ترکیه آماده درمان مجروحان است و هواپیماهایی را برای انتقال زخمی‌ها از لبنان به ترکیه می‌فرستد.

اوکتای گفت: تیم‌های جستجو و نجات ترکیه در بندر بیروت مشغول به کار هستند، کمک‌ها همچنان ادامه دارد و ما ۴۰۰ تن گندم و مواد غذایی ارسال کرده‌ایم.

وی ادامه داد: اردوغان رئیس جمهور ترکیه تاکید می‌کند که ترکیه در کنار لبنان است و کمک‌هایی را فورا برای ملت برادر لبنان فرستاد و از هیچ گونه کمک، حمایت و همبستگی دریغ نمی‌کند.

کد خبر 538407

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
    12 3
    درودبرترکیه ودرودبراردوغان.
  • علی IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
    17 7
    ترکیه نشان دادهمسایه خوبی هست.
  • صادق IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
    14 3
    کار خدا پسندانه می کنید 14