معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه از روز بیست و یکم مردادماه روند معرفی متقاضیان تسهیلات کمک ودیعه اجاره به ۱۹ بانک و موسسه اعتباری آغاز می شود گفت: در این مرحله تلاش این است که در کوتاه ترین زمان وام پرداخت شود.

مسكن هوم پيج

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، محمود محمودزاده اظهار کرد: بخش زیادی از پالایش متقاضیان تسهیلات مرابحه خرید کالا و خدمات یا همان وام کمک ودیعه اجاره انجام شده و متقاضیان طبق اعلامی که از قبل صورت گرفت بر اساس رقم سمت راست کد ملی خود از روز ۱۴ مرداد نسبت به تکمیل اطلاعات خود اقدام کرده‌اند که این روند تا بیستم ادامه می یابد.

وی افزود: از روز بیست و یکم معرفی افراد واجد شرایط را به بانک شروع می کنیم تا نسبت به تکمیل پرونده خود در بانک اقدام کنند.

محمودزاده با بیان اینکه ۱۷ بانک و دو موسسه اعتباری برای پرداخت وام اجاره توسط بانک مرکزی معرفی شده اند گفت: ما بر اساس سهمیه ای که هر بانک دارد در سامانه اقدام ملی مشخص کرده ایم که متقاضی می تواند شعبه بانک مورد نظر خود را مشخص کند.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی درباره زمان پرداخت تسهیلات کمک ودیعه اجاره تصریح کرد: این مرحله مربوط به سیستم بانکی است اما تلاش می شود در کوتاه ترین زمان پرداخت ها صورت گیرد.

 تسهیلات مرابحه خرید کالا و خدمات یا همان وام کمک ودیعه اجاره به میزان ۵۰، ۳۰ و ۱۵ میلیون تومان، مدتی قبل در ستاد ملی مقابله با کرونا به تصویب رسید. سود این تسهیلات ۱۳ درصد است. نحوه بازپرداخت آن بدین صورت است که در روش اول، گیرندگان وام (مستأجران) می‌توانند تسهیلات را یک‌ساله دریافت کنند و صرفا سود آن را ماهانه بپردازند و در پایان سال، اصل آن را پرداخت کنند.  در روش دوم، متقاضیان می‌توانند وام را سه ساله دریافت کنند و در مدت ۳۶ ماه اصل و فرع آن را به بانک بپردازند. مستاجران در تهران ماهانه ۵۴۰ هزار تومان، کلانشهرها ۳۲۰ هزار تومان و سایر شهرها ۱۶۰ هزار تومان پرداخت خواهند کرد.

بنابر اعلام عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی، پرداخت این تسهیلات به محض اعلام مشخصات افراد واجد شرایط از سوی وزارت راه و شهرسازی آغاز خواهد شد.

کد خبر 538399

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha