وام ودیعه مسکن در تهران با توجه به افزایش جهشی قیمت مسکن، نرخ تورم و فاصله بین عرضه و تقاضا چندان دردی از مستاجران دوا نمی‌کند.

اجاره مسکن

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اعتماد آنلاین، از تیرماه بحث ارایه وام ۱۵ تا ۵۰ میلیون تومانی ودیعه به مستاجران نهایی شد و قرار شد به مستاجران شهرهای کوچک ۱۵ میلیون، کلانشهرها ۳۰ و تهرانی ها ۵۰ میلیون تومان وام ودیعه مسکن بدهند. با آغاز ثبت‌نام ۲.۲ میلیون نفر برای دریافت وام ودیعه اسم‌نویسی کردند.      

پالایش ثبت‌نام کنندگان از ۱۱ مرداد آغار شد و طبق گزارش وزارت راه و شهرسازی با پایش درخواست متقاضیان دریافت وام مسکن تاکنون حدود ۷۰ هزار نفر واجد شرایط بودند و پرونده آنها نهایی شده است.

روند دریافت وام ودیعه برای آنهایی که تایید شده‌اند به این نحو است که افرادی که پالایش می‌شوند و تایید می‌شوند می‌توانند با مراجعه به سامانه و سایت اعلام شده، بانک‌شان را انتخاب کنند که ۱۹ بانک عامل در ارایه این وام معرفی شده‌اند و بعد از آن اسامی  به شعب بانک‌ها ارسال می‌شود. سپس افراد می‌توانند با مراجعه به بانک و ارایه مدارک تشکیل پرونده دهند.

طبق گزارش اعلام شده، تا روز گذشته تعداد کسانی که اطلاعات خود را تکمیل کردند ۳۲۸ هزار نفر بودند که از این تعداد ۷۰ هزار نفر از آنها پالایش شدند.

تعداد پیامک‌های ارسال شده با کد ملی معتبر یک میلیون و ۶۲۹ هزار پیامک بوده که نشان از استقبال مستاجران از این طرح بوده حال اینکه در تهران با توجه به افزایش جهشی قیمت مسکن، نرخ تورم و فاصله بین عرضه و تقاضا این وام ودیعه به تنهایی نمی‌تواند برای مستاجران موثر باشد مگر اینکه این مبلغ را به پس انداز خود اضافه کنند اما باید توجه داشته باشیم مخاطب این وام معمولا افرادی هستند که پس‌انداز قابل توجهی ندارند.

در جدول زیر مشخصات واحدهای مسکونی در تهران که مستاجران با وام ۵۰ میلیون تومانی می‌توانند آن را به اجاره دربیاروند آمده است. باید توجه داشت که مستاجران اقساط سود ۱۳ درصدی آن را که ماهانه حدود ۵۳۰ هزار تومان است باید به بانک بپردازند. 

کد خبر 540085

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
    3 0
    بقیه مردم چی میشن