تعداد مبتلایان به بیماری کووید۱۹ در سراسر جهان به بیش از ۱۹ میلیون و ۴۳۱ هزار نفر رسید و شمار مرگ‌های ناشی از این بیماری همه‌گیر بیش از ۷۲۰ هزار نفر ثبت شد.

آمار کرونا

به گزارش همشهری آنلاین، سخنگوی وزارت بهداشت ایران آخرین موارد ابتلا و فوتی کووید۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته را اعلام کرد و گفت: در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۷۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند. دکتر سیما لاری گفت: از ۱۵ تا ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۶۳۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۳۰۴ نفر از آنها بستری شدند. وی ادامه داد: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۲۰ هزار و ۱۱۷ نفر رسید. لاری گفت: در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۷۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۷ هزار و ۹۷۶ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران افزود: تاکنون ۲۷۷ هزار و ۴۶۳ نفر از بیماران، بهبود یافته‌اند یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. وی ادامه داد: ۴۱۵۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. لاری گفت: تاکنون ۲ میلیون و ۶۱۲ هزار و ۷۶۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران درباره استان‌های در وضعیت قرمز گفت: استان‌های مازندران، تهران، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند.

لاری درباره استان‌های در وضعیت هشدار هم گفت: همچنین استان‌های فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، قم، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

منبع: ایرنا
  • تعداد مبتلایان آمریکایی از ۵ میلیون نفر گذشت + جدول آخرین تغییرات کشورهای جهان

طبق آخرین آمار جهانی تاکنون ۱۹ میلیون و ۲۶۰ هزار نفر به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند؛ تعداد مبتلایان به این ویروس در آمریکا به ۵ میلیون و ۳۲ هزار نفر رسید.

براساس آخرین آمار جهانی پایگاه اطلاعاتی "worldometer" تا صبح امروز ۱۹ میلیون و ۴۳۱ هزار و ۳۶۴ نفر در جهان به ویروس کرونا - کووید۱۹ - مبتلا شده‌اند که از این تعداد، ۷۲۰ هزار و ۷۳۱ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

از مجموع تعداد مبتلایان در جهان، تاکنون ۱۲ میلیون و ۴۶۴ هزار و ۷۴۲ نفر بهبود یافته و توانسته‌اند این بیماری را شکست بدهند.

کشور آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان در جهان با افزایش ۵۸ هزار و ۶۱۱ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۵ میلیون و ۷۶ هزار و ۷۹۸ مبتلا رسیده است؛ تاکنون ۱۶۳ هزار و ۶۳۰ آمریکایی مبتلا به کووید۱۹ در این کشور جان خود را از دست داده‌اند.

کشور برزیل بعد از آمریکا در رده دوم جهان قرار دارد که با افزایش ۵۴ هزار و ۸۰۱ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۲میلیون و ۹۲۷ هزار و ۸۰۷مبتلا رسیده است؛ در این کشور تعداد ۹۸ هزار و ۸۴۴ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشور هند به‌عنوان سومین کشور جهان، با افزایش ۶۲ هزار و ۵۳۸ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۲ میلیون و ۸۶ هزار و ۸۶۴ مبتلا رسیده است؛ تاکنون ۴۲ هزار و ۵۷۸ هندی جان خود را از دست داده‌اند.

کشورهای روسیه، آفریقای جنوبی، مکزیک، پرو و شیلی نیز به‌ترتیب با ۸۷۷ هزار و ۱۳۵ ، ۵۳۸ هزار و ۱۸۴، ۴۶۲ هزار و ۶۹۰، ۴۵۵ هزار و ۴۰۹ و ۳۶۸ هزار و ۸۲۵ مبتلا در رده‌های چهارم تا هشتم جهان قرار گرفته‌اند.

همچنین کشورهای اسپانیا با ۳۶۱ هزار و ۴۴۲ و کلمبیا با ۳۵۷ هزار و ۷۱۰ مبتلا در رده‌های نهم و دهم جهان قرار دارند.

کد خبر 538267

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha