تعداد مبتلایان به بیماری کووید۱۹ در سراسر جهان به بیش از ۱۹ میلیون و ۷۲۱ هزار نفر رسید و شمار مرگ‌های ناشی از این بیماری همه‌گیر بیش از ۷۲۷ هزار نفر ثبت شد.

آمار کرونا

به گزارش همشهری آنلاین، سخنگوی وزارت بهداشت ایران از شناسایی ۲۱۲۵ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد. دکتر سیما سادات لاری گفت: از ۱۷ تا ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۱۲۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۱۰۴۹ نفر از آنها بستری شدند. وی افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۲۴  هزار و ۶۹۲ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران گفت: در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۳۲ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۱۸ هزار و ۲۶۴ نفر رسید. لاری ادامه داد: تا کنون ۲۸۲  هزار و ۱۲۲ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. وی گفت: ۴۱۴۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران گفت: تا کنون دو میلیون و ۶۶۱ هزار و ۹۶۵ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است. لاری درباره استان‌های در وضعیت قرمز بیماری گفت: استان های مازندران، تهران، قم، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند. وی همچنین درباره استان‌های در وضعیت هشدار گفت: استان های فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

  • شمار مبتلایان به کرونا در هند از ۲ میلیون نفر عبور کرد

به گزارش یورونیوز، دولت هند اعلام کرد شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور از ۲ میلیون نفر عبور کرده است. این در حالی است که تا کنون بیش از ۴۰ هزار نفر نیز در اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

وزارت بهداشت هند هشدار داده است که تعداد روزانه مبتلایان در این کشور روندی صعودی به خود گرفته است. تنها در روز گذشته ۶۲ هزار و ۵۸۵ مورد ابتلای جدید در هند به ثبت رسیده است که این رقم تعداد کل مبتلایان را به عدد ۲ میلیون و ۲۷ هزار و ۷۴ نفر برده است. همچنین با درنظر گرفتن ۸۸۶ مورد فوتی دیروز بر اثر بیماری کووید-۱۹، تعداد تلفات این کشور در جریان شیوع ویروس کرونا به ۴۱ هزار و ۵۸۵ نفر رسیده است.

در هفته‌های اخیر و در پی برداشته شدن تدریجی محدودیت‌های وضع شده توسط دولت هند، شمار مبتلایان در این دومین کشور پرجمعیت جهان فزونی گرفته است. پیش‌تر مقامات دولت هند به دلیل نگرانی از کاهش رشد اقتصادی این کشور با برداشته شدن شماری از محدودیت‌ها موافقت کرده بودند.

منبع: ایرنا

کد خبر 538464

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
    0 0
    همش کشوری بااین همه ثروت ودرگذشته حرف اول درخاورمیانه حرف ۲کشورهاداشت حالاهی باکشورهای عقب مانده یکی میدانندای داد