عرضه سری جدید آیفون ۱۲ شرکت اپل در سال جاری به تاخیر افتاده است و احتمال داده می‌شود که این شرکت در دو رویداد جداگانه آیفون‌های جدید را معرفی کند.

iPhone

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از BGR، منابع خبری می‌گوید شرکت اپل دو آیفون ۶.۱ اینچی را در مرحله اول رونمایی خواهد کرد و  در یک رویداد دیگر انواع ۵.۴ اینچی و ۶.۷ اینچی آیفون ۱۲ را عرضه خواهد کرد.

بنابراین در مجموع انتظار می‌رود چهار آیفون ۱۲ تا پایان سال معرفی شوند. علت این تغییر در برنامه معرفی آیفون‌های جدید مشکلات تولیدی ناشی از پاندمی کرونا در سال جاری است.

اپل مانند سایر شرکت‌های تکنولوژی مجبور است برنامه‌ تولید و توزیع محصولاتش را تغییر کند. از آنجایی که اغلب تولید این محصولات در چین انجام می‌شود، تاخیر در چرخه تولید محصولات قابل‌انتظار بود.

با اینکه کاربران هر سال عادت داشتند در ماه سپتامبر (شهریور) آیفون جدید را ببینند، انتظار می‌روید این معرفی آیفون‌های جدید به ماه اکتبر (مهر) موکول شود و توزیع آنها در ماه نوامبر (آبان) آغاز شود.

تاخیر در عرضه آیفون ۱۲ از چند هفته پیش با اخباری که از شرکت کوالکوم می‌آید پیش‌بینی می‌شد. کوالکوم اعلام کرد بود با توجه به تاخیر در عرضه تراشه‌های تلفن‌های هوشمند 5G انتظار دارد درآمدش در فصل چهارم کاهش یابد. کوالکوم می‌گوید این شرکت قصد داشت این تراشه‌ها در ماه سپتامبر به بازار بفرستد، اما اکنون می‌گوید این کار تا پایان سال به طور بینجامد.

انتظار می‌رود شمار زیادی تلفن‌های 5G اندرویدی به بازار فرستاده شوند. اما بزرگتین رویداد تلفن‌های جدید مربوط به رشته‌ تلفن‌های آیفون ۱۲ است که اولین آیفون‌های خواهند بود که اتصال 5G دارند

کد خبر 537803

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha