معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از لغو طرح ترافیک تهران در هفته آینده بر اساس تصمیم اتخاذ شده در کمیته امنیتی اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا خبر داد.

طرح ترافيك

به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین، پنج‌شنبه ٩ مرداد ماه در جلسه روسای کمیته‌های ستاد ملی مقابله با کرونا که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، پیشنهاد ستاد استانی مقابله با کرونای تهران از سوی کمیته اجتماعی امنیتی ستاد ملی مقابله با کرونا در حضور رئیس جمهور مطرح و مقرر شد اجرای طرح ترافیک در شهر تهران به مدت یک هفته تعلیق شود.

امروز چهارشنبه ۱۵ مرداد ماه اعلام شد که بر اساس تصمیم جدید کمیته امنیتی اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا، تعلیق طرح ترافیک برای یک هفته دیگر هم تمدید شد.

ایسنا نوشت: سید مناف هاشمی در حاشیه جلسه کمیته امنیتی اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا گفت: با توجه به قرمز بودن وضعیت تهران علی رغم اینکه لغو طرح تاثیری در کاهش مسافرین مترو و اتوبوس نداشته و در حد ٣ یا ٤ درصد بوده، اما به دلیل قرمز بودن تهران و شرایط روانی موضوع مقرر شد که هفته آینده نیز طرح ترافیک تهران لغو شد.

به گزارش همشهری آنلاین، یک بار دیگر هم در روزهای کرونایی سال ۹۹، برای لغو طرح ترافیک تهران تصمیم‌گیری شده بود و اجرای این طرح با تصمیم ستاد ملی کرونا از ۱۵ فروردین ماه لغو شد. همزمان با دوره اول لغو طرح ترافیک، بار ترافیک در هسته مرکزی تهران از ۴۲ درصد تا ۱۶۷ درصد افزایش یافت اما بر اساس آمار، نقطه مثبت اجرا نشدن طرح ترافیک، کاهش تقاضای سفر با حمل و نقل عمومی به خصوص اتوبوس و مترو بود، به طوری‌که میزان جابه‌جایی مسافر از روزانه چهار میلیون به یک میلیون مسافر کاهش یافت.

سرانجام ۱۷ اردیبهشت، وزیر کشور اختیار تصمیم‌گیری در مورد اجرای طرح ترافیک را به شورای ترافیک تهران واگذار کرد که جلساتی در این خصوص با حضور شهردار تهران، نماینده وزیر کشور، رئیس شورای شهر و اعضای کمیسیون حمل و نقل و حتی رئیس ستاد کرونای تهران برگزار شد و در نهایت تصمیم جمعی این شورا بر این بود که اجرای محدوده‌های طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا به نفع شهر تهران است چرا که جلوی سفرهای کاذب در محدوده مرکزی شهر و شیوع کرونا در این محدوده را می‌گیرد.

کد خبر 537671

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha