مدیرکل روابط عمومی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران هما از صدور مجوز پرواز فوق‌العاده از سوی سازمان هواپیمایی کشوری لبنان برای مراجعت هم وطنان از این کشور در روز ۲۲ مرداد امسال خبر داد.

لغو پروازها

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، حسین جهانی اظهار کرد: این پرواز فوق‌العاده با شماره ۶۶۱ در ساعت ۱۳ و ۴۰ دقیقه روز چهارشنبه ۲۲ مرداد (۱۲ اگوست) سال جاری از فرودگاه امام‌خمینی(ره) انجام می‌شود. بازگشت این پرواز هم در همان روز با شماره ۶۶۱ در ساعت ۱۶ به وقت محلی فرودگاه بیروت را ترک می‌کند و ساعت ۲۰ در فرودگاه  امام‌خمینی(ره) تهران به زمین می‌نشیند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا مجوزها و هماهنگی های لازم برای تامین امنیت این پرواز انجام شده است،‌ گفت: همه مجوزهای آن طی ۲۴ ساعت گذشته اخذ شده است. استعلام‌های لازم برای انجام این پرواز و تامین شرایط و امنیت هم دریافت شده و هیچ مشکلی وجود ندارد. 

مدیرکل روابط عمومی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: برای بازگشت هموطنانمان به کشور در این پرواز محدودیتی وجود ندارد و ایرانی‌هایی که قصد بازگشت دارند می‌توانند از طریق دفتر شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران هما یا از طریق سایت اینترنتی https://ebooking.iranair.com اقدام کنند. 

بر اساس آخرین اطلاعیه اعلام‌شده از سوی شهر فرودگاهی امام‌خمینی(ره) به منظور جلوگیری از گسترش شیوع ویروس کرونا، همه مسافران برای بازگشت به کشور باید شرایط پذیرش را داشته باشند. به این ترتیب تمامی مسافران بالای دو سال در پروازهای ورودی به کشور ۹۶ ساعت مانده به پرواز باید آزمایش PCR را انجام دهند و گواهی جواب منفی تست کرونا را به زبان انگلیسی به هنگام ورود به نمایندگان وزارت بهداشت در پایگاه بهداشت مرزی تحویل دهند.

از سوی دیگر ضمن اجباری بودن استفاده از ماسک، همه مسافران در زمان ورود به فرودگاه تحت آزمایشات غربالگری قرار می‌گیرند و در صورت مشکوک بودن، پس از تکمیل فرم تعهدنامه باید خود را به مدت ۱۴ روز قرنطینه خانگی کنند. البته این شرایط برای مسافران ایرانی است. 

کد خبر 537668

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha