رئیس کمسیون امنیت ملی و سیاست‌ خارجی مجلس گفت: وقتی افراد ذیربط و آتش‌نشان‌ها مشغول خاموش کردن آن مکان بوده‌اند به یک‌باره انبار تسلیحاتی که از داعش مصادره شده بود به آتش کشیده شد و متاسفانه این آتش کنترل نشد و به انبار آمونیاک منتقل شد.

ذالنوری

 به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرگزاری دانشجو، مجتبی ذوالنوری رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: حادثه‌ای که در شب گذشته در بیروت پایتخت لبنان اتفاق افتاد بسیار تلخ و تکان دهنده و دلخراش بود و این ضایعه دردناک را به ملت و دولت لبنان تسلیت عرض می‌کنیم.

وی ادامه داد: متاسفانه حجم حادثه بسیار عظیم بود و شروع آن از یک سوله‌ای که اقلام محترقه غیر مجاز مانند مواد منفجره از جمله ترقه در آن نگهداری شده بود اتفاق افتاد.

رئیس کمسیون امنیت ملی و سیاست‌ خارجی مجلس گفت: وقتی افراد ذیربط و آتش‌نشان‌ها مشغول خاموش کردن آن مکان بوده‌اند به یک‌باره انبار تسلیحاتی که از داعش مصادره شده بود به آتش کشیده شد و متاسفانه این آتش کنترل نشد و به انبار آمونیاک منتقل شد.

ذوالنوری تصریح کرد: در انبار آمونیاک نیز حجم مواد آتش‌زا سنگین بود که متاسفانه وقتی آتش به آنجا سرایت می‌کند یک انفجار بزرگی در بندر ترانزیتی بیروت رخ می‌دهد.

وی افزود: شعاع انفجار بسیار زیاد بوده و تاکنون نزدیک به بیش از ۱۰۰ نفر کشته شناسایی و نزدیک به ۴ هزار مجروح داشته است و این احتمال می‌رود که میزان تلفات بیش از این اعداد باشد. ایران در راستای کمک انسان دوستانه به ملت لبنان کمک خواهد کرد و حتی می‌تواند میزبان مجروحان این حادثه در ایران باشد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس بیان داشت: امیدوار هستیم که به سرعت مقصر یا مقصران این حادثه جانگداز بیروت شناسایی شده و برخورد با آنها صورت گیرد.

این نماینده مجلس با اشاره به شایعات رسانه‌ای گفت: این‌که گفته می‌شود حمله پهپادی یا موشکی اتفاق افتاده هنوز اثبات نشده است و در بررسی‌ها اگر چنین چیزی محتمل شود قطعاً نتیجه مشخص و اعلام خواهد شد.

ذوالنوری گفت: آنچه که تاکنون معلوم شده بروز یک حادثه و در پی آن آتش سوزی‎ بوده است از این رو برای بازماندگان این حادثه صبر و بردباری مسئلت داریم.

کد خبر 537649

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجلس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی TR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    66 42
    اقای ذوالنور شما چیکار داری که مقصرین این فاجعه رو بگیرن محاکمه کنن به سزای اعمالشون برسونن . شما به پروندهای داخلی کشور رسیدگی کن لبنان خودش میدونه چیکار باید بکنه
  • IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    17 11
    امروز وزیر بهداشت اعلام کردم دیگه تخت خالی تو بیمارستان ها نداریم تو این شرایط چجوری میخواین مجروح دعوت کنین. البته برای اونا شرایط فرق میکنه
  • Ali IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    65 25
    آقای ذوالنور رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس ایران هستن یا لبنان؟!...چقدرم آمارهاشون دقیق و تخصصی هستش!
    • IR ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
      19 30
      امنیت ملی ایران فقط تو چار دیواری کشور تعرف نمیشه یکم سطح دیدتون رو ببرین بالا میخوای وایسن تا فردا بیان تو تهران انفجار درس کنن
  • IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    55 47
    طوری حادثه را تشریح میکنه انکار انجا بودند
  • علی TR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    59 32
    تو همین اخبار همشهری نوشته کمبود تخت داریم اونوقت میخواهید از لبنان مجروح بیارید اینجا تو این اوضاع اقتصادی کشور تحریمهای سخت اخه مرد مومن یکمی هم ملت خودتو درک کن امد و رفت مجروحها چقدر خرج دارن
    • محمود IR ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
      12 29
      با کمترین دقت می شود فهمید نویسنده همه این نظرها یک نفر هست و چقدر از ایران و مسلمان احساس نفرت داره. قطعا ما مسلمانها از طرز تفکر شما متنفریم. اف بر شما.
  • IR ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    41 20
    همچین اظهار نظر میکنه که انگار لبنان کشور خودشه.اونها خودشان می دانند چه کار کنن البته اگر شماها بذارین
  • IR ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    22 4
    انبار تسلیحاتی مصادره شده از داعش؟داعش کجا بیروت کجا؟اگر هم از داعش تو سوریه گرفته شده چرا منتقل شده بیروت؟
  • IR ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    19 9
    به خدا وضعیت اقتصادی زندگی ما بدبخت بیچاره ها جوری شده که انگار صدتا از این بمبهادران منفجر شده