نزدیک به ۶ ماه از وقوع زلزله در مناطق قطور و زرآباد خوی می‌گذرد و هنوز کار آواربرداری از خانه‌های تخریب‌شده آن به پایان نرسیده‌ است.

منطقه قطور

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، چهارم اسفندماه ١٣٩٨- ابتدا منطقه «قطور» و سپس «زرآباد» خوی با زمین‌لرزه نسبتا شدیدی لرزید که این امر در مجموع موجب تخریب ۶۱۳۰ واحد مسکونی، مصدومیت حدود ۱۰۴ نفر، بستری شدن ۱۰ نفر، تلف شدن صدها راس دام در روستاهای خوی و سلماس شد.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی گفت: هنوز کار آواربرداری از خرابی‌های زلزله به پایان نرسیده است. در این مدت  عملیات آواربرداری ۹۰ درصد واحدهای زلزله‌زده در منطقه قطور خوی پایان یافته و ۱۰ درصد آن باقی مانده است.

محمود بدلی گفت: از مجموع ۶۱۳۰ واحد مسکونی خسارت دیده، ۴۵۰۰ واحد احداثی بوده که از این تعداد نیز ۴۰۸۷ واحد آواربرداری شده است.

بدلی افزود: در این مدت پروانه ساخت ۳۴۲۸ واحد روستایی در این منطقه صادر شده و فقط ۲۱ واحد مسکونی زلزله‌زده قطور به بهره‌برداری رسیده است.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی تاکید کرد: همچنین تاکنون ۲۹۴۸ واحد در مرحله پی‌کنی، ۲۱۶۷  واحد در مرحله آرماتوربندی فونداسیون، ۱۹۲۶ واحد در مرحله فونداسیون و ۱۱۶۷ واحد در مرحله اسکلت بندی است. همچنین تاکنون ۴۲۳ واحد در مرحله دیوار چینی و  ۳۵۱ واحد در مرحله اجرای سقف است.

وی ادامه داد: مهم‌ترین دلیل وارد شدن خسارت زیاد به خانه‌ها در زمین‌لرزه‌های خوی، وجود واحدهای مسکونی غیرمقاوم بوده است.

کد خبر 537591

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha