شورای فنی شهرداری تهران درباره حذف تدریجی انهار شرقی – غربی سطح شهر تهران تصمیم‌گیری کرد.

آب‌گرفتگی

به گزارش همشهری آنلاین، تصمیم برای حذف انهار شرقی غربی تهران با این نگاه صورت گرفته است که غالب انهار شرقی به غربی شیب مناسبی ندارند و همین امر باعث آبگرفتگی و پس‌زدن آب به خیابان‌ها می‌شود.

پژمان اللهوردیزاده، دبیر شورای فنی شهرداری تهران با اعلام خبر حذف تدریجی انهار شرقی – غربی سطح شهر تهران، گفت: تصمیم‌گیری در خصوص حذف تدریجی انهار شرقی – غربی سطح شهر تهران و تبدیل آن به کانیو به منظور ساماندهی و رفع مشکلات زیست محیطی و هیدرولیکی از موارد مطرح شده در بیست و هشتمین جلسه شورای فنی شهرداری تهران بود.

دبیر شورای فنی شهرداری تهران همچنین از تصویب ویرایش سوم دستورالعمل همسان تعیین حق‌الزحمه مشاوران و واحدهای خدمات مدیریت طرح خبر داد و گفت: دستورالعمل همسان تعیین حق‌الزحمه مشاوران و واحدهای خدمات مدیریت طرح به منظور محاسبه و پرداخت حق‌الزحمه واحدهای خدمات مشاوره، واحدهای خدمات مدیریت طرح و مشاوران حقیقی در طرح‌های شهرداری تهران و در راستای همسان‌سازی، شفاف‌سازی، هماهنگ‌سازی و آسان‌سازی شیوه‌های قبلی تدوین شده است.

به گفته وی، بروز رسانی تعرفه‌ها، دسته‌بندی شفاف انواع خدمات، تعیین تعرفه هزینه خودرو، شفافیت‌بخشی هزینه‌های بالاسری، تعیین ملاک برای نحوه پرداخت حق‌الزحمه، تدقیق و شفاف‌سازی ضرایب فردی و ویژگی‌های کار و نیز تخصیص بخشی از حق‌الزحمه نظارت عالیه به خروجی کار مشاور از جمله مهمترین اصلاحات انجام شده در ویرایش سوم این دستورالعمل است.

بر اساس گزارش معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، در بیست و هشتمین جلسه شورای فنی شهرداری تهران موضوعات قراردادی مناطق، سازمان‌ها و شرکت‌های شهرداری تهران نیز مورد بررسی قرار گرفت.

کد خبر 537579
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha