مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۹
۰ نفر

شاهین شکوهی، دانشجوی دکترای رشته جامعه‌شناسی دانشگاه تهران با رتبه یک کشوری است که تاکنون بیش از ۳۰ میت کرونا را در استان فارس غسل داده است.

شاهین شکوهی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، پای مرگ که به میان می‌آید فرقی نمی‌کند پیر باشی یا جوان، تحصیل‌کرده یا بی‌سواد، بالاخره هر فردی در دوران زندگی خود با فکر کردن به مرگ دچار تغییر و تحولی می‌شود که زمان مشخص کند این تحول موقت است یا دائمی. شاهین شکوهی در این زمینه گفت: احساس می‌کنم در مورد مرگ به آگاهی عجیبی رسیده‌ام، شاید زندگی مدرن و صنعتی موجب شده انسان‌ها از مرگ دور شوند و کمتر به این موضوع توجه کنند.

وی با اشاره به فعالیتش با گروه جهادی مسرور که از طریق یک استوری در فضای مجازی آغاز شده، افزود: یک تبلیغ استوری موجب شد برای نخستین مرتبه با فضای غسل دادن میت آشنا شوم، اوایل نمی‌دانستم که چه کسانی فوت‌شدگان کرونایی را غسل می‌دهند و حتی شنیده بودم که فوت‌شدگان کرونایی غریبانه کفن‌ و دفن می‌شوند.

این دانشجو مقطع دکتری ادامه داد: وقتی‌ که از نزدیک با فضای کفن‌ و دفن این‌گونه فوت‌شدگان آشنا شدم به این نتیجه رسیدم که دفن شدن غریبانه این افراد شایعه‌ای بیش نیست چون برای غسل دادن این افراد من آموزش‌های لازم را دیده‌ام و با تمام زوایا آشنا شده‌ام.

شکوهی با اشاره به این‌که برای نخستین بار یک میت ۵۰ ساله را که بر اثر کرونا فوت کرده بود غسل داده اضافه کرد: معتقد هستم کار جهادی سن و سال و شغل نمی‌شناسد زیرا امروزه گروه جهادی مسرور که اکثر آنان طلبه هستند فوت‌شدگان کرونایی را غسل می‌دهند و این اقدام را یک افتخار می‌دانند تا بتوانند در امر خیر شرکت داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه جوان‌ترین میت کرونایی را که غسل داده یک جوان ۲۰ ساله بود، بیان کرد: علی‌رغم اینکه همیشه از میت ترس عجیبی داشتم اما عجیب بود در آن هنگام نه‌تنها هیچ ترسی نداشته بلکه مشتاق‌تر شده بودم که این امر خیر را با دقت بیشتری انجام دهم.

این جوان ۲۷ ساله با بیان اینکه برای غسل هر میت چقدر زمان لازم است، اظهار کرد: زمانی که انسان جان در بدن ندارد وزنش سنگین‌تر و برای جابجا کردن میت قدری کار دشوارتر و زمان بیشتری صرف می‌شود چه‌بسا یک فرد که به دلیل بیماری عفونی فوت‌ شده باید با دقت بیشتری کفن‌ و دفن انجام شود که حدود یک ساعت زمان لازم است.

شکوهی با بیان این‌که گذاشتن یک ماسک شیمیایی بر روی صورت که فشار زیادی به سر وارد می‌کند تا هوایی وارد نشود، قدری سخت و دشوار است؛ گفت: شستشوی یک بیمار که به هر دلیلی جان داده و احتمال انتقال هر نوع ویروس و عفونت وجود دارد، باعث می‌شود که با دقت بیشتری علاوه بر رعایت مسائل شرعی ویروس منتقل نشود.

کد خبر 537532

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha