وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم بزرگداشت روز خبرنگاران گفت که در صورت تأمین اعتبار وام ۱۰ میلیونی کرونایی به خبرنگاران پرداخت می‌شود.

محمد شریعتمداری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمد شریعتمداری در دیدار با اصحاب رسانه در مجموعه فرهنگی ورزشی تلاش ‌افزود: امسال بعد از ۱۴ سال همسان‌سازی حقوق بازنشستگان عملیاتی شد و در نتیجه آن حقوق ۱.۵ میلیون بازنشسته کشوری و ۳.۵ میلیون بازنشسته کارگری همسان‌ سازی شد.

وی درباره تصویب حق مسکن کارگران در دولت نیز گفت: تلاش می‌کنیم حق مسکن کارگران به زودی در دولت تصویب شود و در نتیجه آن حداقل حقوق کارگران نسبت به سال گذشته ۴۴ درصد رشد خواهد داشت.

شریعتمداری، شفافیت را از جمله دستاوردهای وزارت متبوع خود بیان کرد و گفت: یکی از اقدامات ما در بحث شفافیت عرضه شستا در بورس بود و از این پس باید مدیرعامل شستا به جای ارائه گزارش در اتاق دربسته به مجمع عمومی این شرکت در سالن چند هزار نفری در برابر گزارش حسابرسی شده، پاسخ دهد. 

وی افزود: بعد از عرضه شستا در بورس این شرکت باید به صورت منظم هر ۶ ماه یکبار گزارش عملکرد بدهد. 

شریعتمداری اضافه کرد: ارزش این شرکت امروز به ۴۵۰ هزار میلیارد تومان رسیده در حالیکه در ابتدای عرضه، ارزش آن ۱۵۰ هزار میلیارد تومان بود و بیش از ۵ میلیون نفر هر کدام به طور میانگین ۵۰۰ هزار تومان سهام این شرکت را خریداری کردند

وی اظهارداشت: افشای فساد باید تبدیل به رویه شود و از افشاگران فساد هم حمایت کنیم و هم جایزه برای افشاگران فساد در نظر بگیریم.

وی همچنین افزود: وزارت تعاون ۱۱۳۰ عنوان از مشاغل زیر مجموعه شرکت‌های تأمین اجتماعی و وزارت کار را منتشر کرد. همچنین وام‌های یارانه‌ داری که به گروه‌های مختلف پرداخت شده نیز به صورت شفاف اعلام شده است.

وزیر تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی در ادامه  با اشاره به خدمات خبرنگاران به جامعه نیز گفت: تلاش بر این است لایحه امنیت شغلی خبرنگاران را با کمک تشکل‌های خبرنگاری تهیه کرده و از طریق دولت به مجلس تقدیم کنیم.

وی در مورد پرداخت تسهیلات کرونا به کسب و کارهای آسیب دیده نیز اظهار کرد:‌ در راستای حمایت از کسب‌وکارهای آسیب‌دیده از کرونا ۷۸ میلیارد تومان تسهیلات برای ۴۷۸ بنگاه خبری تأثیر گرفته از کرونا در قالب ۴۵۹۹ شغل با موضوع کرونا پرداخت شد.

وی افزود:‌ همچنین اگر منابع دولتی تأمین شود قرار است وام ۱۰ میلیون تومانی برای خبرنگاران به خاطر ایام کرونا و مشکلات ناشی از آن پرداخت شود.

کد خبر 537506

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    32 4
    لطفا وامهای تامین اجتماعی را مثل وام بازنشسته کشوری اینترنتی ثبت نام و قرعه کشی کنید اینطوری دیگه به کسی اتهام زده نمیشه و کانونها هم سو استفاده نمیکنند نگذارید گندش دربیاد بعد به فکر چاره باشیدمتشکر
  • IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    11 57
    بجای افزایش وهمسان سازی بازنشسته های تامین اجتماعی بیان حقوق کارمندان قراردادی با کارمندان رسمی یکسان سازی کنید..بازنشسته ها یاهمه بچه هاشون سروسامان گرفتن یا تک نفرن احتیاجی به حقوق بالا ندارن.جزاینکه بخاین جیب بچه هاشون پر کنید..اماکارمندان قراردادی که همه کارگران حساب میشن بچه های قدونمیقد دارن با آینده مبهم وسیاه...لطفا به داد این اقشار برسید ...بازنشسته ها پول میخان چیکار
  • بهروز IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    28 67
    لطفا وام و سفر زیارتی اگر دلشان سوخت به بازنشسته میخواد برسه خواهش میکنیم اینترنتی قرعه کشی بشه تا شاید راه پارتی بازی وفامیل بازی و رفیق بازی ورابطه بازی جلوش گرفته بشه تا به ما برسه اگر خدا بخواد.مشکر
  • اکبر US ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    29 1
    سلام لطفا وام های تامین اجتماعی مانند کشوریها ازطریق سامانه اینترنتی ثبت نام شودازطریق کانونها اصلا خوب نیست وکلی رانت درآنها هست
  • هاشمی DE ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    15 3
    وزیر تامین اجتماعی ماکس روی صورت گذاشته فکر می کنه بازنشسته با حکم سختی کار غافل از نقشه شومتان است همسان سازی باید آخرین حکم تیرماه ۹۹+۸۰درصدباشد.
  • حسین IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    13 3
    وزیر دوستت داریم امیدوارم همسانسازی بثمر بشینه از شما سپاسگزارم تا حدودی بازنشسته های تامین اجتماعی از تورم سرسام آور نجات پیدا میکنن اگر این اتفاق بیفتد
  • IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    35 8
    حقوق کارگران شرکتی اداره مالیات دو میلیون و صد هزار تومان تغییر نکرده با دو میلیون چکار کنیم .با دو بچه و کرایه خانه و صبحانه ونهار و شام وثبت نام مدرسه و...... چکار کنیم سال تمام شد حق کارگران را بدهید.
  • ا IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    26 2
    آیا کسانیکه کارافتادگی کلی دارند آنها حقوقشان 3میلیون می شود
  • عبدالله IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    13 2
    ....درکشور ما اصلا پر داخت های حقوق طبق حق وحقوق چهلمین وعقلانیت نیستند چرا وبهچه علتی یک کارگری که ده ساعت کار توان‌فرسا میکند با یک دکتر یا مهندس یا .....تفاوت از زمین تا آسمان است قوانین حمورابی در هزاران سال پیش عقلانی تر و قابل قبول تر از عصر حاضر ایران اسلامی است ....
  • بازنشسته تامین اجتماعی IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    35 4
    هنوز که همسان سازی انجام نشده و فقط حرف شنیدیم . تازه حقوف تیر ماه راهم بدون اصافات امسال پرداخت کردید . یعنی حقوق تیر ماه 98 . چقدر شعار دروع میدهید .