تعداد مبتلایان به بیماری کووید۱۹ در سراسر جهان به بیش از ۱۸ میلیون و ۵۸۸ هزار نفر رسید و شمار مرگ‌های ناشی از این بیماری همه‌گیر بیش از ۷۰۰ هزار نفر ثبت شد.

آمار کرونا

به گزارش همشهری آنلاین، سخنگوی وزارت بهداشت ایران اعلام کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته در کشور ۲۷۵۱ مورد جدید به بیماری کووید۱۹ شناسایی شده‌اند و ۲۱۲ بیمار نیز طی این ۲۴ ساعت جان خود را از دست دادند.

دکتر سیما سادات لاری گفت: از ۱۳ تا ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۷۵۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۵۶۰ نفر از آنها بستری شدند. بر این اساس مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۱۴ هزار و ۷۸۶ نفر رسید. وی افزود: در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۱۲ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۱۷ هزار و ۶۱۷ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران با بیان این‌که تاکنون ۲۷۲ هزار و ۵۳۵ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند، ادامه داد: ۴۱۳۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

به گفته لاری، تاکنون ۲ میلیون و ۵۶۰ هزار و ۳۷۴ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران همچنین گفت: استان‌های مازندران، تهران، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استان‌های فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، قم، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

  • شمار قربانیان کرونا در عراق از مرز ۵ هزار نفر گذشت

وزارت بهداشت عراق اعلام کرد: در طول ۲۴ ساعت گذشته ۸۳ نفر در این کشور بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باختند و به این ترتیب شمار جان باختگان آن از مرز پنج هزار نفر فراتر رفت. به گزارش تسنیم، بنابر اعلام وزارت بهداشت عراق، در ۲۴ ساعت گذشته ۸۳ نفر در این کشور بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند و ۲ هزار و ۸۳۶ نفر نیز به شمار مبتلایان اضافه شد.

از زمان آغاز شیوع کرونا در عراق تا روز سه‌شنبه ۵ هزار و ۱۷ نفر در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

منبع: ایرنا

کد خبر 537468

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha