تعداد مبتلایان به بیماری کووید۱۹ در سراسر جهان به بیش از ۱۸ میلیون و ۳۷۰ هزار نفر رسید و شمار مرگ‌های ناشی از این بیماری همه‌گیر بیش از ۶۹۵ هزار نفر ثبت شد.

آمار کرونا

به گزارش همشهری آنلاین، سخنگوی وزارت بهداشت ایران از شناسایی ۲۵۹۸ مورد جدید کووید۱۹ در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: ۲۱۵ بیمار نیز طی این ۲۴ ساعت جان خود را از دست دادند.

دکتر سیما لاری گفت: از ۱۲ تا ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۵۹۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شده‌اند که از این تعداد هزار و ۳۰۴ نفر بستری شده‌اند. وی افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۱۲ هزار و ۳۵ نفر رسیده است.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران گفت: در طول ۲۴ ساعت گذشته ۲۱۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری به ۱۷ هزار و ۴۰۵ نفر رسید. لاری افزود: تاکنون ۲۷۰ هزار و ۲۲۸ نفر از بیماران، بهبود یافته‌اند یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند. وی ادامه داد: درحال‌حاضر ۴۱۰۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران گفت: استان‌های مازندران، تهران، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند.

وی درباره استان‌های در وضعیت هشدار هم گفت: استان‌های فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، قم، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

تعداد استان‌های قرمز و هشدار در حالی ۱۳ مرداد ۷ برابر شد که ۱۲ مرداد تنها ۲ استان قرمز و یک استان در وضعیت هشدار اعلام شد.

  • ابتلای ۱۳۰۰ مورد جدید به کرونا در ژاپن

به گزارش تسنیم به نقل از تایمز ژاپن، مقامات ژاپن ابتلای ۱۳۰۰ مورد جدید به ویروس کرونا در یک روز در سراسر این کشور را تایید کردند. با احتساب آمار روز گذشته تعداد مبتلایان به کووید۱۹ برای پنجمین روز پیاپی بالای ۱۰۰۰ نفر بوده است.

پایتخت ژاپن در روز گذشته شاهد تایید ابتلای ۲۹۲ مورد جدید به ویروس کرونا بود که برای اولین بار در چهار روز گذشته آمار مبتلایان این شهر به زیر ۳۰۰ نفر رسید. پایتخت ژاپن روز شنبه شاهد تعداد بی‌سابقه مبتلایان به ویروس کرونا بود. به گفته مقامات بهداشتی این شهر روز شنبه ۴۷۲ مورد ابتلا به ویروس کرونا در توکیو به تایید رسید. مقامات ژاپنی معتقدند تعداد بالای مسافرت‌های مردم در تعطیلات ۴ روزه ماه گذشته میلادی علت اصلی افزایش تعداد مبتلایان است.

منبع: ایرنا
  • کرونا پایتخت فیلیپین را به قرنطینه برد

شیوع دوباره و نگران‌کننده کرونا در پایتخت فیلیپین باعث شد که مقامات این کشور در مانیل سیاست‌های سختگیرانه‌ای اعمال کنند. به گزارش تسنیم به نقل از ان اچ کی، دولت فیلیپین اعلام کرده که به منظور جلوگیری از افزایش ناگهانی تعداد مبتلایان به ویروس کرونا، از سه‌شنبه در پایتخت این کشور و اطراف آن سیاست‌های قرنطینه سختگیرانه‌تری اعمال خواهد کرد.

به گفته دولت فیلیپین این اقدامات تا ۱۸ ماه جاری در مانیل و استان‌هایی که دارای تعداد زیادی مبتلا به ویروس کرونا هستند اجرایی خواهد شد.

فیلیپین در روز یکشنبه رکورد روزانه ۵۰۳۲ ابتلا را گزارش کرد که بدین ترتیب آمار کل مبتلایان آن از ۱۰۰ هزار نفر گذشت.

کد خبر 537124

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بیب IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
    1 0
    احتمالن به آمار دیروز بجای الکل اشتباهی وایتکس زده بودن ...