تعداد مبتلایان به بیماری کووید۱۹ در سراسر جهان به بیش از ۱۸ میلیون و ۸۵۷ هزار نفر رسید و شمار مرگ‌های ناشی از این بیماری همه‌گیر بیش از ۷۰۷ هزار نفر ثبت شد.

آمار کرونا

به گزارش همشهری آنلاین، سخنگوی وزارت بهداشت ایران اعلام کرد طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۶۹۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شده‌اند. دکتر سیماسادات لاری گفت: از ۱۴ تا ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۶۹۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۳۳۱ نفر از آنها بستری شدند. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۱۷ هزار و ۴۸۳ نفر رسید. وی ادامه داد: در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۸۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۱۷ هزار و ۸۰۲ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران گفت: تاکنون ۲۷۴ هزار و ۹۳۲ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. ۴۱۲۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

به گفته لاری، تاکنون ۲ میلیون و ۵۸۷ هزار و ۸۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

وی در توضیح استان‌های در وضعیت قرمز بیماری نیز گفت: استان‌های مازندران، تهران، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران گفت: همچنین استان‌های فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، قم، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

  • آخرین آمار ابتلای به ویروس کرونا در ترکیه

وزیر بهداشت ترکیه نوشت: افزایش تعداد مبتلایان جدید جدی است. این تفاوت بین آمار ۲ روز در مدت اخیر برای اولین بار است که رخ می‌دهد. همه ما در مقابل یکدیگر مسئولیم. به گزارش تسنیم، فخرالدین کوجا وزیر بهداشت ترکیه در خصوص آخرین وضعیت شیوع کرونا در این کشور در صفحه توییتر خود نوشت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۴۶ هزار و ۲۴۹ تست کرونا گرفته شده که از بین آنها ۱۰۸۳ نفر مبتلا تشخیص داده شده‌اند و ۱۸ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

وی افزود: به این ترتیب در مجموع ۴ میلیون و ۹۷۳ هزار و ۴۶۶ تست گرفته شده که ۲۳۴۹۳۴ نفر از آنها مبتلا به کرونا تشخیص داده شده‌اند. همچنین ۵۷۶۵ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

وزیر بهداشت ترکیه ادامه داد: افزایش تعداد مبتلایان جدید جدی است. این تفاوت بین آمار ۲ روز در مدت اخیر برای اولین بار است که رخ می‌دهد. همه ما در مقابل یکدیگر مسئولیم. به تدبیر همگانی نیازمندیم.

منبع: ایرنا

کد خبر 537863

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha