ادامه جنوبی بلوار استاد معین در بخش حد فاصل خیابان نیارکی تا محور ۳۰ متری جی که از داخل پادگان جی عبور کرده و انتهای جنوبی سی متری جی را به انتهای جنوبی خیابان استاد معین متصل می‌کند، نیمه مرداد ماه به بهره‌برداری می‌رسد.

ادامه جنوبي بلوار استاد معين

به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین، شریان شمالی- جنوبی تونل-زیرگذر استاد معین دوشنبه ۱۴ بهمن ماه ۹۸ با حضور شهردار تهران افتتاح شد. مطالعات اجرایی این پروژه از مرداد ماه ۹۳ آغاز و کلنگ آن در سال ۹۵ توسط محمدباقر قالیباف شهردار وقت به زمین زده شد اما پروژه به دلیل مشکلات مالی متوقف مانده بود؛ تا اینکه پس از ۳ سال وقفه، این پروژه از ابتدای سال ۹۸ و با دستور پیروز حناچی دوباره فعال شد و در نیمه بهمن ماه سال گذشته به بهره‌برداری رسید.

در مراسم افتتاح این پروژه که ۸۰ درصد عملیات اجرایی آن فقط در یک سال منتهی به زمان افتتاح آن انجام شد، تعدادی از ساکنان منطقه به یک‌طرفه بودن آن و افتتاح نشدن دسترسی جنوب به شمال زیرگذر استاد معین اعتراض کردند. در این میان شهردار تهران با بیان اینکه اجرای پروژه به گونه‌ای بوده که مانعی برای دوطرفه شدن آن وجود ندارد، به معترضان وعده داد که امکان دوطرفه شدن این زیرگذر مورد بررسی قرار گیرد.

اکنون پس از گذشت شش ماه از افتتاح دسترسی شمال به جنوب استاد زیرگذر معین، پروژه احداث ادامه جنوبی بلوار استاد معین نیز آماده بهره‌برداری شده و همزمان با افتتاح این پروژه، زیرگذر استاد معین در دو جهت عبوری بازگشایی و زیربار ترافیک می‌رود تا دسترسی جنوب به شمال نیز در این محدوده محقق شود.

ادامه جنوبی بلوار استاد معین در بخش حد فاصل خیابان نیارکی تا محور ۳۰ متری جی به طول ۸۷۵ متر و عرض ۴۵ متر است که از داخل پادگان جی عبور می‌کند. این مسیر شامل دو باند تندرو و دو باند کندرو است و مسیرهای پیاده‌راه و ویژه دوچرخه در آن طراحی و اجرا شده است. 

صفا صبوری دیلمی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، احداث این معبر ۸۷۵ متری را یکی از پروژه‌های مهم پهنه جنوب‌غربی شهر تهران دانست و گفت: این مسیر انتهای جنوبی خیابان سی متری جی را به انتهای جنوبی خیابان استاد معین موجود متصل می‌کند و بهره‌برداری از آن سبب کاهش بار ترافیک بزرگراه آیت‌الله سعیدی می‌شود. با بهره‌برداری از این پروژه، ترافیک محلی و گذری در زیرگذر خیابان آزادی و انتهای شمالی خیابان استاد معین تفکیک شده و رفت‌وآمد شهروندان ساکن در محلات همجوار تسهیل می‌شود.

بیژن کلانتریان، مجری طرح‌های بزرگراهی سازمان مهندسی و عمران شهر تهران نیز از شمارش معکوش برای آغاز بهره‌برداری از پروژه احداث ادامه جنوبی بلوار استاد معین خبر داد و به همشهری آنلاین گفت: ادامه جنوبی بلوار استاد معین حدفاصل خیابان نیارکی تا سی متری جی بزودی در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

وی افزود: با اجرای بیش از ۶ هزار تن آسفالت و ۱۴۰۰ مترمکعب بتن غلتکی، عملیات اجرایی ادامه جنوبی بلوار استاد معین وارد فاز عملیات تکمیلی شد و اقدامات مختلفی از قبیل بتن‌ریزی مسیر دوچرخه در محدوده خیابان سی متری جی، پیاده‌روسازی، نصب نیمکت‌ها و درختکاری در طرفین بلوار و سایر عملیات تکمیلی مسیر احداثی صورت گرفته است.

کلانتریان یادآور شد: با تلاش مستمر معاونت اجرایی سازمان مهندسی و عمران شهر تهران و منطقه ۹ شهرداری تهران، شست‌وشو و در نهایت خط کشی مسیر انجام و مقرر شده است با نصب علائم ترافیکی در این بلوار، ۲۰ مرداد ماه شاهد گشایش این مسیر بر روی شهروندان باشیم.

بر اساس این گزارش، زیرگذر استاد معین به صورت همزمان با این پروژه، در دو جهت عبوری بازگشایی و زیربار ترافیک می‌رود تا دسترسی جنوب به شمال نیز در این محدوده محقق شود.

کد خبر 537157
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha