دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۵
۰ نفر

تنها صدای اعتراض در مجلس تذکر نماینده بافق بود که اعلام کرد باید ابهامات درباره سابقه کاری رئیس دیوان محاسبات روشن شود.

بذرپاش

به گزارش همشهری آنلاین، نمایندگان مجلس یازدهم در برابر اتهامات ریز و درشتی که طی ۱۰ روز اخیر روند انتخاب مهرداد بذرپاش را به ریاست دیوان محاسبات نشانه گرفته بود، سکوت پیشه کرده، از مقابل انتقادات مطرح شده گذشتند.

ادعای جعل نامه برای تهیه سابقه اجرایی ۲۰ساله اتهامی بود که دامن بذرپاش را گرفت و از سوی مراجع مربوط جعلی بودنش عیان شد؛ تخلفی که موجی از گلایه‌ها را در طیف اصولگرایان به‌ویژه بسیج دانشجویی که خاستگاه سیاسی بذرپاش هستند برای او به ارمغان آورد. تنها اشاره‌ای که به بحث تخلفات بذرپاش شد تذکر محمدرضا صباغیان، نماینده بافق بود، او در میانه نشست دیروز بهارستان در تذکری شفاهی با استناد به مواد ۱۹۴ و ۱۹۵ آیین‌نامه داخلی مجلس خطاب به هیات رئیسه گفت: بنده از عملکرد هیأت رئیسه انتقاد دارم. چرا دهن نماینده را گچ می‌گیرید؟ هر موضوعی که باب میل شما نیست اجازه حرف زدن درخصوص آن داده نمی‌شود. وی افزود: در جلسه قبلی پیرامون انتخاب رئیس دیوان محاسبات سؤال بنده و عده‌ای از نمایندگان این بود که مطابق تبصره۲ ماده۵۱ قانون منتخب ۲۰سال سابقه کار نداشته و همچنین بازنشسته است. اما شما اجازه ندادید تا این موضوع در مجلس شفاف شود. او تصریح کرد: اگر این مسائل در مجلس روشن شود دیگر ابهامی باقی نمی‌ماند.

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی که ریاست جلسه علنی را بر عهده داشت در پاسخ به تذکر وی بیان کرد: اکنون نوبت مطرح کردن پیشنهاد درخصوص طرح در حال بررسی است اما شما از آن برای دادن تذکر استفاده کردید. اگر نمایندگان مطلب درستی نیز داشته باشند باید به موقع آن را مطرح کنند. به گزارش همشهری، براساس قانون نامزدهای ریاست دیوان محاسبات باید ۲۰سال سابقه اجرایی داشته باشند که این شرط برای مهرداد بذرپاش ۴۰ساله جای شک و شبهه داشت.

سکوت مجلس در قبال اتهامات رسانه‌ای شده علیه بذرپاش در حالی است که برخی از آنها در روزهای اخیر از طریق صفحات شخصی‌شان در فضای مجازی بر پیگیری موضوع تأکید کرده بودند. از جمله اینکه الیاس نادران چهره شناخته شده اصولگرایان در مجلس دست به قلم شد و با انتشار نامه‌ای به رئیس مجلس، هیأت رئیسه، کمیسیون آیین‌نامه و کمیسیون برنامه بودجه را به تخلف در روند بررسی صلاحیت مهرداد بذرپاش متهم کرد. او دربخشی از نامه‌اش به قالیباف که در حساب شخصی‌اش در توییتر بارگذاری شده، آورده بودکه رئیس مجلس در جلسه تودیع و معارفه رؤسای دیوان محاسبات اعلام کرد که فرایند انتخاب رئیس و دادستان دیوان محاسبات قانونی بود.

نادران نوشته بود: برخلاف ادعای آقای رئیس مجلس فرایندهای قانونی طی نشده است و با توجه به رونمایی از اسنادی در این خصوص راستی آزمایی ادعاهای آقای مهرداد بذرپاش در سوابق شغلی، مقالات علمی و... معلوم شد که دغدغه دلسوزان برای رعایت‌ شأن، منزلت و اقتدار مجلس بلاوجه نبوده است... اگر موضوع پیگیری نشود شخصا به همراه تعدادی ازنمایندگان بررسی‌های خود را تکمیل و نتیجه تحقیقات را به سمع و نظر نمایندگان محترم و مردم شریف ایران خواهیم رساندو تا حصول نتیجه کار را ادامه خواهیم داد. مجتبی توانگر، ‌نماینده تهران نیز دیگر نماینده فعال در پیگیری شائبه‌های مطرح شده علیه بذرپاش بود که در حساب شخصی‌اش در توییتر از پیگیری ماجرا خبر داد.

  • تأیید مجدد

به‌رغم وعده‌های نادران و توانگر برای پیگیری موضوع اما ۴ساعت نشست دیروز نمایندگان به سکوت در قبال این موضوع گذشت، نه‌تنها نمایندگان مدعی پیگیر امر در مجلس در این میدان اظهارنظری نکردند که در مقابل ساعتی پس از پایان نشست علنی بهارستان حمید رضا حاجی‌بابایی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه دست به قلم شد و در نامه‌ای به محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس نوشت: «پس از برگزاری مجدد ۲جلسه اعضای کمیسیون و بررسی برخی انتقادات، بار دیگر درستی فرایند انتخاب رئیس دیوان محاسبات مورد تأیید اعضا قرار گرفته است... براساس اتفاق نظر اعضای حاضر در این کمیسیون، تمامی شرایط مندرج در قانون دیوان محاسبات، قانون آیین‌نامه داخلی و نیز شرایط مندرج در تبصره‌های آن در فرایند معرفی رئیس و دادستان دیوان به صحن مجلس و انتخاب آنها لحاظ شده است.» صحه‌گذاری او بر روند قانونی انتخاب بذرپاش در حالی است که هنوز معترضان به انتصاب بذرپاش از تأیید اعتبار مدارک او سخنی به میان نیاورده‌اند.

کد خبر 537096

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجلس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha