مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۸
۰ نفر

طرح ایمن‌سازی بناهای تاریخی قزوین از اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با همکاری سازمان‌های نوسازی و بهسازی و آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آغاز شد.

ایمن سازی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، در حال حاضر بازدیدهای میدانی برای بررسی و به‌روزرسانی تجهیزات موجود و شناسایی برخی نقاط ناایمن آثار تاریخی با کمک کارشناسان سازمان آتش‌نشانی در دستور کار قرار دارد. بازدید از بخش‌های مختلف دولتخانه صفوی اعم از کتابخانه و مرکز اسناد، آزمایشگاه مرمت آثار، سردر عالی قاپو، کاخ موزه چهلستون، موزه شهر و موزه سنگ‌نگاره‌ها انجام شده که پس از اعلام گزارش تخصصی سازمان‌ آتش‌نشانی برای رفع نواقص ایمنی موجود اقدام می‌شود. 

برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه کارکنان واحد معاونت میراث‌فرهنگی و یگان حفاظت اداره کل و تهیه شناسنامه ایمنی برای بناها در کنار بازدید از فضاهای تاریخی از جمله برنامه‌های مشترک در نظر گرفته شده هستند.

به منظور ارتقای سطح الزامات ایمنی بناهای تاریخی قزوین و مطلوب‌سازی مسیرهای گردشگری پروژه بررسی و بازدید از تاسیسات برق و تجهیزات ضد حریق تمام فضاها، حجرات و کارگاه‌های صنایع‌دستی مجموعه تاریخی سعدالسلطنه با هدف آموزش و رفع نواقص احتمالی با تعامل اداره کل میراث‌ فرهنگی استان و سازمان آتش‌نشانی قزوین و همراهی حجره‌داران در حال انجام است.

با توجه به حساسیت مجموعه سعدالسلطنه به لحاظ پیشینه تاریخی، ظرفیت جذب گردشگران و انجام مقدمات ثبت جهانی بازارچه صنایع‌دستی آن، اجرای اقدامات حفاظتی برای جلوگیری از بروز حوادث احتمالی از اهمیت زیادی برخوردار است. پس از انجام بازدیدها و ارائه گزارش تخصصی سازمان آتش‌نشانی، مراحل آموزش استفاده از تجهیزات ضد حریق و مانور ایمنی برای حجره‌داران، بخش انتظامات خدمات و کارشناسان ‌اداری مستقر در مجموعه اجرا خواهد شد.

کد خبر 536837

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha