رییس سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر این‌که این سازمان در خصوص برگزاری کنکور وارد مباحث حاشیه‌ای نمی‌شود، گفت: کنکور بیشتر یک موضوع جذاب اجتماعی و سیاسی شده و صدای کنکور بیشتر شنیده می‌شود و برخی علاقه دارند که اظهارنظر کنند و برخی هم می‌خواهند فالوئر جمع کنند.

کنکور

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر ابراهیم خدایی با بیان این مطلب به تشریح نحوه اجرای پروتکل‌های بهداشتی کنکور دکتری و برخی حواشی این آزمون اشاره کرد و گفت: همه پروتکل‌ها و زمان‌بندی‌های برگزاری کنکورها و آزمون‌های کشوری مصوب ستاد ملی مبارزه با کرونا است. این شیوه‌نامه‌هایی که برای کنکور تدوین شده کار مشترک وزارت بهداشت، وزارت علوم و سازمان سنجش بوده است بنابراین ما سعی داریم که حداکثر پروتکل‌ها را انجام دهیم.

وی در ادامه با تاکید بر این‌که جایگزینی برای حدف کنکور وجود ندارد، افزود: وضعیت آموزشی کشور نمی‌تواند گسست داشته باشد و بخشی از پذیرش دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی بدون آزمون امکان‌پذیر نیست و جایگزینی هم برای کنکور نداریم.

رئیس سازمان سنجش در خصوص حواشی برخی عکس‌های منتشر شده از جلسه آزمون دکتری وزارت علوم، تاکید کرد: در این آزمون ماسک برای داوطلبان اجباری بود به طوری‌که حتی برای ۳۰ درصد از داوطلبان ماسک پیش‌بینی کرده بودیم اما به هر حال امتحان ۵ دقیقه‌ای نیست و لحظاتی ممکن است که داوطلب آب بخورد یا بیسکوئیت بخورد و عکاسان هم به دنبال سوژه‌اند و این لحظات را ثبت کرده‌اند.

دکتر خدایی با اشاره به رضایت ۸۵ درصدی داوطلبان کنکور دکتری از وضعیت برگزاری آزمون دکتری، خاطرنشان کرد: بعد از برگزاری آزمون ما از داوطلبان کنکور دکتری نظرسنجی کرده‌ایم که آیا از تمهیدات بهداشتی کنکور راضی هستید یا خیر، بیش از ۸۵ درصد رضایت داشتند.

رییس سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرد: در آزمون دکتری مسئول نظارت بر پروتکل‌های بهداشتی، معاونت بهداشتی وزارت بهداشت بود و یک نماینده بهداشت هم در حوزه‌ها مستقر بود. طبق اعلام رسمی، وزارت بهداشت به سازمان سنجش نمره قبولی دادند و یک سری نکات هم گوشزد کردند که حتماً رعایت می‌شود. ضمن این‌که به مراقبان جلسه نیز گفته شده بود که اگر داوطلبی ماسک خود را برداشت به فرد تذکر دهند. اما فضای امتحان به گونه‌ای است که نمی‌تواند به صورتی باشد که تمرکز داوطلب به‌هم بخورد. مواردی از این دست نادر بود.

به گفته وی، متوسط افراد در هر حوزه کنکور دکتری ۵۰۰ نفر بود ولی در کنکور سراسری به‌دلیل گستردگی ۲۸۰۰ نقطه داریم و تمرکز کمتری وجود دارد. بیشترین تراکم در گروه علوم تجربی است که حدود ۶۰۰ هزار نفر هستند و هر حوزه‌ای ۲۱۰ نفر است. در یک فضای بزرگ ۲۱۰ نفر را جا می‌دهیم که به قول دکتر حریرچی ورودی یک روز پاساژهای تهران است. در واقع  ما یک میلیون نفر را زیر یک سقف جمع نمی‌کنیم بلکه در ۲۸۰۰ حوزه پخش می‌شوند. 

دکتر خدایی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، با تاکید بر این‌که مصوبه‌ای برای تعویق کنکور نداشته‌ایم، افزود: تاکنون نیز بر اساس مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا پیش رفته‌ایم و در هر صورت سازمان سنجش آموزش کشور مجری است. اما به طور کلی کنکور بیشتر یک موضوع جذاب اجتماعی و سیاسی شده و صدای کنکور بیشتر شنیده می‌شود و برخی علاقه دارند که اظهارنظر کنند و برخی هم می‌خواهند فالوئر جمع کنند.

وی ادامه داد: اما بحث مجلس در خصوص کنکور جداست. نمی‌دانم اگر مجلس تصویب کند که کنکور لغو شود مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا چه می‌شود. سازوکار آن چه خواهد بود.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان کرد: این سازمان مجری قانون است و ما به عنوان کارشناس نظر خودمان را می‌دهیم. ستاد ملی مبارزه با کنکور مصوبه‌ای درباره تأخیر و لغو کنکور نداشته است و کنکور را به چهار روز افزایش داد و پس از آن پروتکل‌ها و فاصله‌گذاری ها را تعیین کرده است. سازمان سنجش آموزش کشور یک دستگاه اجرایی است و وارد مباحث حاشیه‌ای نمی‌شود. به طور کلی اگر به ما بگویند که کنکور را برگزار نکنید، برگزار نمی‌کنیم. اگر به ما بگویند برگزار کنید برگزار خواهیم کرد.

کنکور برگزار می شود؛ تردید ایجاد نکنیم

معاون آموزشی وزارت بهداشت نیز با تاکید بر اینکه کنکور برگزار می شود و نباید در این زمینه تردید ایجاد کنیم،گفت: برگزاری کنکور سراسری سال ۹۹ تا این لحظه حتمی است و فکر می‌کنم این جمله باید قوی، محکم و یکپارچه به جامعه اعلام شود که کنکور برگزار می‌شود .

دکتر علی اکبر حقدوست ضمن بیان این مطلب در خصوص زمان برگزاری کنکور و تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا اظهار کرد: این ستاد بر اساس اینکه بهترین آورده را برای مردم داشته باشد تصمیم می‌گیرد. نمایندگان مجلس همه بحث‌هایی که دارند دغدغه اصلی شان این است که خدای نکرده سلامت جامعه و سلامت داوطلبان به خطر نیفتد. به تبع آن ما نیز بر اساس این اصل که سلامت داوطلبان مهم است باید تصمیم بگیریم.

وی در ادامه تصریح کرد: توجه داشته باشید که سلامت جسم یک مسئله است و سلامت روان و روح مسئله دیگر است. داوطلبان بعضا چند سال خود را در خانه محبوس کرده اند و استرس‌های زیادی را تحمل می‌کنند. همه بدانند که وقتی تصمیم می‌گیریم باید سلامت را جامع ببینیم. البته بله داوطلب نباید کرونا بگیرد اما از سوی دیگر هم نباید دچار استرس اضافه شود و بحث‌های تکنیکال را باید در پشت درهای بسته مطرح کنیم.

حقدوست با بیان اینکه دانش آموزان و داوطلبان باید بدانند که وزارت بهداشت و ستاد ملی مبارزه با کرونا تمام تلاش خود را می‌کنند که آنها در سالم‌ترین شرایط آزمون خود را برگزار کنند، تصریح کرد: درست است که عکس‌هایی از حوزه‌های آزمون نشان می‌دهد که برخی داوطلبان ماسک خود را پایین کشیده اند اما یک بار دیگر ببینید که چقدر فاصله صندلی‌ها بیشتر شده و چقدر پروتکل‌های بهداشتی رعایت شده و حوزه‌ها خلوت تر شده اند.حتی کاغذ زمین گذاشته نشده است و ضدعفونی کامل انجام شده و برای ورود و خروج داوطلبان تمام مسائل رعایت شده؛ اگرچه رعایت پروتکل ها نقایصی هم داشته است .

معاون آموزشی وزارت بهداشت تاکید کرد: ما گوش به فرمان وزارت بهداشت هستیم. برای ورود و خروج داوطلبان نیز در طول دو آزمون اخیر تجارب مهمی کسب کرده ایم. همچنین قبل و حین برگزاری جلسه آزمون داوطلبان را ترغیب میکنیم که ماسک خود را حتی برای لحظاتی برندارند.

حقدوست خاطر نشان کرد: برگزاری کنکور سراسری سال ۹۹ تا این لحظه تغییری نداشته و فکر می‌کنم این جمله قوی، محکم و یکپارچه به جامعه اعلام شود که کنکور برگزار می‌شود و در این زمینه نباید تردید ایجاد کنیم. اگر شرایط عجیب و عوض شد و مختصات تغییر کرد و قانونگذاران بعد از جمع بندی خواستند تغییری در زمان برگزاری کنکور ایجاد کنند ما گوش به فرمان هستیم. تا آن لحظه همت می کنیم که به بهترین شکل آزمون را برگزار کنیم.

عضو ستاد ملی مبارزه با کرونا که در یک برنامه تلویزیونی حاضر شده بود، در واکنش به اینکه که وزیر بهداشت از سوی دیگر اعضای هیأت دولت برای انتقاد نکردن از برگزاری کنکور دکتری تحت فشار است، اظهار کرد: این موضوع را باید کسانی گفته اند تأیید کنند. آنچه من می بینم این است که همدلی میان اعضا ستاد مقابله با کرونا وجود دارد. وزیر بهداشت با هیجان و استرس هایی که برخی ایجاد می کنند، از پروتکل‌های بهداشتی کوتاه نمی‌آید و احساس می شود وزیر بهداشت با دولت و خارج از آن ارتباط خوب و صمیمانه ای دارد.

کد خبر 536476

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 88
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • خانواده کنکورر IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    متاسفانه مجلس زورش به هیچ جا نمیرسه افتاده به جون خانواده و بچه ها ازتون نگدره که اینقدر کنکور را وارد مباحث سیاسی خودتون کردید مسول استرس روحی و روانی که به بچه ها داره وارد میشه شما مجلسی ها هستید الان که ۲ هفته به برگزارر کنکور مونده موقع این حرفها نیست لطفا کنکور بدگزار کنید
    • حانیه IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
      آخه آدم میمونه چی به شما تو مطمئنی از خانواده کنکوری هستی؟؟؟؟ گیرمممم یک درصدم چه شما پزشک شد تا سال دیگه دانشگاه چشم نمیبینه که هیچچچچ ممکنه دور از جونش هیچوقت نبینه
    • زهرا IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
      شما کنکوری هستی؟ من کنکوریم. شما میای چهار ساعت بشینی اونجا کنکور هم ندی؟ فک کردی چطور آدم باید ماسک و شیلد چهار ساعت امتحان بده؟ تو این مدت حتی یک قلپ آب هم جرات نکنی بخوری؟
    • پاسخ به حانیه IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
      شما هم درگیر کنکور نبوده و نیستی و نمی فهمی برنامه ریزی برای کنکور یعنی چی بیشتر به محصل های بی سواد میمونی که عاشق کنسل کرد امتحان بودن و جالب بود برای زمان بعدی هم آمادگی نداشتن. بچه من روزی چهارده ساعت درس خونده و مثل اون خیلی از جوونهای نخبه و باسواد تو این مملکت اینطوری رفتار کردن بعد میگن برگزاری کنکور خواسته مافیاست آخه نادونا اگه کنکور برگزار نشه که زمان بیشتری به مافیا میدید تا مردم را برای کنکور امسال بچاپهو افرادی مثل این حانیه بی سواد از عوامل مافیان! کنکور باید برگزار بشه با شرایط مطلوب .
    • Ali IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
      جان ما مهمتر از تحصیل ماست... کنکور را به تعویق بندازید... ما میخواهیم در شرایط آرام کنکور بدهیم... #تعویق_کنکور
  • رضا احمدی IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    درود بر وزیر محترم بهداشت ودرود بر همه کسانی که میگویند کنکور باید برگزار شود ولی باشرایط مناسب که البته امکانش هست فقط همت میخواهد واراده جمعی
  • IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    سلام شما رو خدا کنکور رو برگزار کنین بچه هایی هستن که حتی دو سال تمام زحمت کشیدن با سرنوشتشون بازی نشه در ضمن برای سربازی پسرا هم مشکل پیش میاد
  • مادر IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    دقیقا مسئله سیاسی شده .دارن با روح و روان بچه هامون بازی میکنن وبدون ارائه راهکار .صحبت از لغو یا تعویق میکنن.البته که سلامت جسمی بچه ها برامون مهمه که با رعایت حداکثری پروتکل ها محقق میشه .تو رو خدا به روانشونم فکر کنیم
    • مهدی DE ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
      89 61
      بچه ی شما اگه می تونست دوسال پیش می رفت دانشگاه شما نمی خواد نظر بدی درمورد کنکور بچه های 99 !!!
  • N IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    توروخدا به فکر باشید چرا میخواید جان ما کنکوری هارو به خطر بندازید . چرا اصلا بفکر شرایط نیستید الان خیلی از خانواده ها نگرانند برای سر جلسه کنکور که فرزندش سالم میاد بیرون یا بیمار میشه خواهش میکنم که یخورده بفکر سلامت ما کنکوری هاهم باشین .
    • IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
      سلام برو درست رو بخون یک ماه دیگه وصع بدتره اونوقت باید کلا بیخیال کنکوربشن و کلی اسیب به جامعه وارد میشه پس کنکور برقرار میشه اقایونی هم که این حرف ها رو باب کردن یا کم سوادن که از نتیجه حرفشون باخبر نیستن یا نعرض که کلی تنش ایجاد کردنیا دنبال هوادار
    • محمدرضا US ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
      خب شما میتونید با اختیار خودتون یکسال دیگه پشت کنکور بمونید ، به ما چه ک میترسید کنکور بدید دوست عزیز
    • IR ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
      55 67
      کنکور ۱۰۰ درصد برگزار میشه تا خاری بشه تو چشم کسایی که بهانه میارن و درس نخوندن
  • خانواده کنکور IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    کنکور برگزار کنید ...استرس بچه ها زیاد شده ...همه تلاش کنیم تا شرایط مناسب فراهم کنیم
    • Asal IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
      86 56
      تو انگار جون بچت برات مهم نیس
    • کنکوری IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
      88 45
      اره درسته شما بچتو بفرست بین اون همه آدمی که نمیدونی سالمن یا ناقل
  • سرور IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    تورو بخدا کنکور برگزار کنید از کارو زندگی افتادیم که درس بخونیم ۴ روز مونده به کنکور چرا باید مجلس برنامه بریزه که کنکور لغو کنن خستگی روانی رو درک میکنن آیا؟
    • پریان TW ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
      91 83
      اها شما میخوای کنکور بدی بری تفریح ولی ما دوست داریم بشینیم تو خونه تا وضع بهتر بشه بعد بریم کنکور بدیم
  • جبارزاده DE ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    70 77
    با سلام بله دقیقا هرکس بدون درنظرگرفتن تمامی جوانب اظهارنظرمیکنند واینگونه اظهار نظرها بدون کارشناسی برای جامعه افت است
    • TW ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
      فقط تو کشور تو درس خوندی؟؟؟؟؟؟ ببین من میانگین ترازم8300 ولی دیابت دارم 5 ماهه از خونه بیرون نرفتم میفهمی؟؟ 5 ماه و خونه بودن ینی چی؟؟ اگه تو طوری خوندی که با یه ماه یادت میره مشکل توعه من دیابتی هم حق دارم مثه همه کنکور بدم
  • سیما IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    #تعویق_کنکو #برکناری_خدایی
  • سید امیر IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    لطفا از خودتون حرف در نیارید که دنبال فالوئرند .۹۰٪ داوطلبان خواستار تعویق کنکور هستند .تعویق اولویت دارد ..تعویق، تعویق تعویق
    • ناشناس IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
      74 93
      اصل کنکور برای همون10% بچهای خاص که زحمت کشیدن بقیه دارن آینده مارو با تعویق لطمه میزنن
  • جهان IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    57 49
    یکماه به تاجگردون گیر دادن حالا هم با بچه های مردم
    • IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
      کی گفته ۹۰ درصد به فکر تعویق هستن,,,ما خواستار برگزاری کنکور هستیم ,,کسی نگران کروناست نیاد و کنکور نده .ما که بچه هامون ۳ سال دارند درس میخونن و حسابی هم خسته شده اند و با خاطر همین هم خواستار برگزاری کنکور هستیم
    • امیرحسین IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
      26 21
      داوطلب نما ها وسودجو ها
  • M IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    تروخدا به فکر کسایی ک تو خنشون پدر یا مادر یا حتی خودشون کرونا گرفتند باشید ۱سال در خانه ماندن بهتر از یک عمر زیر خاک خوابیدن است.
    • ایدا IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
      کاش اینایی که مخالف تعویق هستند و میگن اگه ناراحت کنکور هستید و می‌ترسید نیاید کنکور بدین.. کرونا بگیرن تا حالیشون بشه حرف مفت نزنن
  • سپهر IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    چرا نظر ما که موافق تعویق هستیم ثبت نمیشه؟
    • صادق IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
      ماسک بزن فاصله تورعایت کن هیچی ت نمیشه توکل هم داشته باش چیزی که این روزا دیده نمیشه
    • مسعود DE ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
      30 10
      عالیییییییی
    • ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
      44 13
      دوست عزیز توکل خوبه ولی در کنار توکل باید همه چیز رعایت بشه خیلیا توکل داشتن مردن
  • کنکوری IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    به نظر بنده لغو کنکور اصلا به صلاح نیست . منتهی باید کنکور به تعویق بیفته توجه داشته باشین که اگر خدای ناکرده یک نفر از دانش اموزان سرجلسه مبتلا بشه سریعا همه اعضای خانواده رو در معرض میذاره ... عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و همچنین امنیتی در ازمون دکتری کاملا مشهود بود ... اگر کنکور در شرایط فعلی برگزار بشود از امار 1000 فوتی تعجب نکنید
    • حسن IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
      33 55
      تا کی تعویق ..؟ تعویق سرانجامش لغو بهتره که اخر مرداد برگزار بشه
  • پدر دانش آموز IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    نماینده های محترم مجلس که طرح تعویق را دارند این را بدانند که بهترین زمان الان هست. و بعد به مشکلات زیادتری برخواهید خورد. با روح و روان بچه ها بازی نکنید که سیستم ایمنی آنها ضعیف شده و کرونا می‌گیرند. کمک کنید تا هرچه سریعتر برگزار شود با رعایت اصول بهداشتی. فرزند من در استرس کامل بسر می‌برد و حتی خوراک هم نمی‌خورد. فکرمیکند حقش با تعویق کنکور ضایع می‌شود. پس با رعایت پروتکل بهداشتی برگزار کنید. ضمنا" طرحهای دو فوریتی زیادی در مسائل اقتصادی نیاز هست برگزار گردد که واجب‌تر از مسله کنکور هست. وزارت علوم و ستاد مقابله با کرونا و وزارت محترم بهداشت و سازمان سنجش خودش می‌داند آزمون‌ را چگونه برگزار کند. اگه راست میگید طرح دو فوریتی بدید برای سهمیه های نا بحق کنکور سراسری. به وظایف اصلی خودتان برسید. بچه هایی که درس خواندن اگر لغو و یا تعویق بیافتد کار دست خودشان می‌دهند. 12 سال در اتاق خودشان را مبحوث کرده بودند تا نتیجه بگیرند. حالا لحظات آخر دارید با روح و روان آنها بازی میکنید. لحظات کنکور خودتان را آن زمان در نظر بگیرید آیا این بازی‌ههارا میپذیرفتیدباشید. با اصول بهداشتی برگزار کنید.
  • بهزاد رضایی IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    تو رو خدا کنکورو برگزار کنید اگه کنکور برگزار نشه افرادی که چند سال الان پشت کنکورن خیلی صدمه میبینن شما برگزار کنید اوناهم پروتکل های بهداشتیو رعایت میکنن
    • Z.z IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
      81 21
      ۱۲ سال خوندن و یک سال هم اضافه بهتر از یک عمر زیر خاک بودن خومان نه اطرافیانمون.
  • مینا IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    کنکور باید برگزاربشه تمام
  • زهرا IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    لطفا روجان ما سرمایه گزاری نکنید جان مارو وسیله بازی های خودتون قراردادین کنکور باااااید لغوشه کم کاری های خودتونم سربچه ها نندازین الاه بفکرتون رسیده که ازمون دو دقیقه ای نیس و استفاده ازماسک سخته جمع کنید بابا خودتون نمیدونید دارین چیکارمیکنید فقط لطفا رو جون ماسرمایه گزاری نکنید سپاس #لغو کنکور
  • اسلایر US ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    کنکور 99 باید با قدرت و بدون هیچ تردیدی برگزار شود تا زحمات کسانی که در طول سال درس خوانده اند هدر نرود. و من الله توفیق
  • بهنوش مادر کنکوری FI ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    بچه هامون از فکر تعویق کنکور مریض شدن چرا زورتون به کنکور میرسه هر کسی پا میشه واسه موقعیتش یه چیزی میگه چرا از خونواده و خود بچه ها یه نظرسنجی نمیکنین چرا کاسه داغ تر از آش میشن همه کنکور باید به موقع برگزار بشه
  • حسینی IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    لطفا کنکور سراسری رو برگزار کنید برادر من 3 سال شبانه روز درس خونده واسه چنین روزی. اگر کنکور مشکل ایجاد بکنه پس این همه توی آمریکا و هنگ کنگ و جاهای دیگه میان توی خیابان برای اعتراضات مشکلی پیش نمیاره. کشورهای ده هم کنکور برگزار شد حتی افغانستان
    • فاطمه IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
      50 13
      خدا خودش کمک کنه همه ی بچه ها موفق بشن خدا شر دشمنان وبدخواهان مردم ایران واونایی فقط به فکر پر کردن جیبشونن ودیگران براشون اهمیتی نداره از سر مردم ایران کم کنه الهی آمین
  • IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    خواهش میکنم کنکور رو به تعویق نیندازید برگزار کنید و اینقدر به ما استرس ندهید باور کنید این استرس از هزاران کرونا برای ما بدتره
  • Amir IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    تعویق کنکور
  • IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    خواهش می کنم کمی به فکر بچه ها باشید و کنکور رو برگزار کنید الان وقت فکر کردن به تعویق یا برگزاری کنکور نیست,,کاش مجلس بجای پرداختن با کنکور ما دغدغه های دیگر جامعه رو برطرف میکرد و دغدغه ای دیگر با نا اضافه نمی کرد,,,,کنکور رو برگزار کنید
  • سحر IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    بنام خدا:بایدتوجه داشته باشیم که کروناکه اینقدرکشنده ووحشتناک هست بامشکلات افسردگی موقت وروحیه برابرنیست واکثراهمه ماهاتواین مدت ازفامیل نزدیکان و ودوست وبخاطراین بیماری ،زیادازدست دادیم پس سلامت وزنده موندن بچه هامون وجلوگیری ازانتشاراین ویروس بایددرالویت باشد
  • IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    16 86
    آخه اگه اوسط شهریور که بندازن محرمه تو مهرم که پیک بعدی به خدا قابل پیش بینی هیچی نیست بهترین راه برگزاری تا تاریخ مقرره پدر حقیر کرونا گرفت مردیم و زنده شدیم تا خوب بشه و خانواده در فشار روانی اند در حقشون اجحاف میشه کسایی که میگن میترسیم به پیک بعدی فکر کنند به این که خودشون تا اون موقع قربانی این بیماری بشن فکر کنم
  • کژال IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    تعویق کنکور به پاییز
    • IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
      8 55
      پاییز که بدتره. هم کرونا بدتر میشه و هم آنفلوانزا اضافه میشه. اگه دانش نداری مجبور نیستی نظر بدی
  • رز IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    کنکور برگزار میشه هوراااا برگزار میشه اخ جون ممنون که نمیزارین حق ادمای درسخون رو یه عده درسنخون ضایع کنن ممنونم اخ جون هورااا اینه اخ جون
  • زهرا IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    مگه جان آدم ها بازیچه هست که شما مصوبه‌ی ستاد فلان و بیسان میکنید! اصلا پس ستاد کرونا چه میشود، چه معنی داره؟ ستاد کرونا بیان سر جلسه کنکور بشینن اگه راست میگن بیان با ماسک و دستکش و شیلد و حاصل یک سال زحمتشون رو درو کنن‌‌.
    • پادشاه کنکور کنکور برگزار میشه IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
      11 26
      چی میگی!!!!!!
  • مهدیه IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    12 74
    اونایی که میگین تعویق تعویق دیگه بسه خودتونو نکشین برین یکم درس بخونین زشته بخدااا اونقد تعویق تعویق کردین تعویق فرار کرد کنکور برگزار میشه مطمئن باشین من مطمئنم که میگم از یه جایی میدونم دیگه وقتتونو تلف نکین
  • پادشاه کنکور IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    8 71
    کنکور حتما برگزار میشه چون من میگم که باید برگزار شه
  • IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    10 52
    نه به تعویق
  • خوزستان US ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    81 1
    کسی نگفته لغو گفتن تعویق..من خودم ۳ساله دارم درس میخونم اما جون خودمم ب درک من مادرم آسم داره حاضر نیستم جون مادرم ب خطر بیوفته..همونطور ک تو آیندت برات مهمه منم خیلی مهمه منم مثل بقیه فشار روحی روانی بهم وارد شده اما خواهشا هوای همدیگرو داشته باشین یکمم انصاف و بفکر بقیه باشین ..خوزستان ما پر از کروناییه تازه ما توی ی شهرک کوچیک زندگی میکنیم وا باید بریم توی حوزه ای امتحان بدیم ک ی شهر دیگست و پر از کرونایی ب طوری ک گفتن از خط قرمز رد شده..قبول کنین ک رعایتی نیست ..پروتکل فقط ی شعاره...خیلیا توی اولین آزمونی ک فک کنم ارشد بود یا دکتری کرونا گرفتن و گفتن هیچ پروتکلی نبود ..بخاطر خدا یکم هوای همو داشته باشین منم مثل شما جایی نرفتم نخوابیدم خستم اما چ میشه کرد
  • AE ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    44 2
    کاش اینقدر پیشرفته بودیم که کنکور رو مجازی برگزار می‌کردند. بچه های گناه دارن، از طرفی حتما استرس کرونا رو هم دو هفته بعد از کنکور خواهند داشت. کاش یه کم تدبیر داشتند و برای مواقع بحرانی تدابیری اندیشیده میشد نه وقت بحران بگن زیرساخت نداریم.
  • خدادادی IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    19 33
    همینکه کنکور تا الان به تعویق افتاده اشتباه بوده،مگرنمایندگان از پاییز و زمستان امسال خبر دارند که بر طبل تعویق کنکور می زنند.یک لحظه خودشون را جای بچه هایی که پشت کنکور بودند بگذارند.حالا دوهفته مانده به کنکوراین جوانها را کلافه کردند،از قرار معلوم همه ی کارها روی روال پیش می رود ،فقط کنکور مشکل جامعه است!
  • AE ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    8 47
    لطفا کنکور را به تعویق نیندازید
  • GB ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    73 4
    منم نظرم به تعویق افتادن کنکور هستش چون جان فرزندانمان برایمان مهم است در ضمن پدر و مادرم که با ما زندگی میکنند بیمتری قلبی دارن نمیتونیم ریسک کنیم حداقل باید کرونا یه کم فرو کش کند تا بعد حداقل دو هفته
  • پدر US ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    5 28
    حضرات مجلسی الان شما از ما پدر و مادرها به بچه های ما دلسوزتر شدین؟ با روح و روان این ملت بیچاره چه کردین راههای بهتری برای مطرح شدن هم هست
  • محمد IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    70 1
    الان با توجه به شیوع و اپیدمی که تو کشور هست برگزاری کنکور خطرناک ترین کار ممکنه. در ضمن با توجه به اینکه ویروس هم روز به روز در حال تغیر ژنیکته و داره همینطور کشنده تر میشه.نمیشه با جون داوطلبا و خونواده هاشون بازی کرد. لطفا مسئولین کنکور رو مدتی به تعویق بیندازین تا حداقل اپیدمی ویروس کمتر بشه
  • محمد جدیدی IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    9 68
    نمیدونم این 90درصد دانش آموزانی که میخوان کنکور برگزار نشه کیا هستن من در مدر سه نمونه تحصیل کردم به غیر از یکی از همکلاسیهام که همیشه استرس امتحان داره بقیه واقعا خواستار برگزاری کنکور هستیم ما دیگه خسته شدیم الان سه ساله که همه زنگیمون شده کنکور .توی این شرایط کرونا وتعویق کنکور از12 تیر به قدر کافی آسیب دیدیم از ررئیس محترم مجلسم خواهشمندم کمی هم به فکر روح وروان وآینده ما باشند.به امید خدا با رعایت پروتکل های بهداشتی کنکور هم با سلامتی همه دانش آموزان برگزار میشه اما بالاخره زمستونم تموم میشه وروسیاهیش برا زغال میمونه
  • میر IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    46 5
    کنکور بهتره برگزار بشه ولی حدود ۱۵مهربسیاری از مناطق گرمسیرند و تحمل ماسک وگرما سخته لطفا نگویید کولر هست که دروغ محضه چون بسیاری از مناطق کولرها یا ابیست یا تعداد کمی گازی که پاسخگو نیست.امیدوارم‌نظرم چاپ شه چون انگار مد شده مخالفان تعویق کوبیده بظن
  • DE ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    45 4
    افسردگی بچت اونو نمیکشه ولی کرونا چرا
  • IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    44 3
    برخی هم با برگزاری درشرایط خطرناک فعلی دنبال فالور هستند جناب
  • AE ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    6 45
    بخدا دانش آموزان را دیوانه کردید. چه گناهی کردن که حداقل دوسال درس خوندن برای کنکور حالا گرفتار کرونا شدیم. استرس و نگرانی بجه ها را از بین میبره. اینقدر نگید کنکور شاید برگزار شه. همه کمک کنید کنکور بخوبی برگزار شه. بخدا محرم مراسمش بدتره. چرا هیچکی جرات نمیکنه بگه. کنکور باید سر زمان خودش برگزار شه که بعد از آن با محرم و پاییز قطعا شرایط خیلی خیلی بدتر خواهد شد.یکبار هم شده همه مسولین بهم کمک کنن تا کنکور بخوبی و امنیت و بهداشت برگزار شه. یکبار دنبال اسم و رسم و مطرح شدن خودتون نباشید. بخدا جوان ها تو این مملکت دیوانه شدن از دست عملکرد شما مسولین. یکبار هم شده دلتون بسوزه بحال این دانش آموزان و کنکور را بسلامت برگزار کنید و حرف عقب انداختن کنکور را دیگه مطرح نکنید
  • Ali IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    38 16
    درود تنها افراد تنبل و کسانی که درس نخوندن میخوان کنکور تعویق نیافته... چون بهونه زمان رو داشته باشن اونا فقط میخوان کنکور از سر خودشون رفع کنن... مشکلی نداره خب کنکور نده ولی ما نمیتونیم با 4 ساعت ماسک کنکور بدیم تو این هوای بشدت گرم... لطفا خودخواه نباشید ما کنکوریا خودمون میدونیم چی برامون بهتره پس باتعویق کنکور موافقیم...
  • IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    5 26
    آره الان تمام مشکلات کشور شده برگزاری کنکور یعنی اگر کنکور برگزار نشه دیگه همه مشکلات حل میشه نمایندگان مجلس با این تعداد با رعایت بهداشت هر روز توی مجلس میرن مشکلی هم نیست حالا کنکوریها هم که همشون یک جا نمی‌خوان توی یک سالن باشن سالن‌های جدا بارعایت نکات بهداشتی به نطر من باید کنور در روز مشخصبروزار بشه واینقدر با روح وروان خانواده ها وبچه ها بازی نکنید
  • IR ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    4 31
    این جر و بحث ها چیه؟! کنکور را برگزار کنید و اعلام کنید هر کسی که به تدابیری که مسئولین مربوطه برای حفظ سلامت شرکت کنندگان اندیشیده اند اعتماد نداره و نگران سلامتیشه و میگه باید کنکور حذف بشه مجبور نیست امسال کنکور بده.
  • .. IR ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    10 37
    بخدا ک تعویق کنکور بیشتر به نفع مافیا، اینطور هم کنکوریای99هستند هم کنکوریای 1400
  • مهدی IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    26 14
    درست واضح است که دارین مردمو فریب می دید یعنی همه موافق برگزاری کنکور هستن یا شما فقط نظرات موافقین رو درج می کنید نکنید ازخدا بترسید#تعویق_کنکور
  • IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    17 25
    این همه ترس و اضطراب نداشته باشین. ما کنکور دکتری دادیم همه چی هم رعایت شد چیزیمونم نشده سالمیم. استرس کنکور از کرونا برای ما بیشتر بود که خدا رو شکر راحت شدیم.
    • IR ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
      25 1
      برای مشخص شدن ابتلابه۱۴تاحتی ۳۰روز زمان نیازه ...شایدناقل باشی توروخدامراعات کن تااگه ناقلی حداقل به خانوادت ندی.برپایی مراسمهای عروسی وعزارایادتون رفته ؟اولش همه فکرمیکردن نگرفتن ولی بعدچندروزبعدمشخص شد
  • رضا IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    40 10
    همه میدونند که ۹۰ درصد موافق تعویق کنکورند همه به فکر سلامتی جونشون هستند حالا هی شما الکی بنویسین کنکور برکذار بشه چی شد کنکوریا که سرشون تو درس بود وسراغ موبایل نمیومدن حالا که دیدین تعدادمخالفا زیادن دست به قلم شدین چه تضمینی میکنین که کسی کرونا نگیره اگه کسی بمیره بنظر شما قاتل کیه؟؟؟؟؟؟
  • IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    23 0
    حالم داره بهم میخوره از این مسخره بازی هاتون مثل آدم بگین میخواین چکار کنین مسخرشو دارین در میارین اه
  • تفکر IR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    5 11
    تجربه نشان می دهد که کار امروز را به فردا نیاندازید. آینده همیشه غیر قابل پیش بینی و پر از حوادثه. فرصت که از دست رفت. کاش، اما و اگر فایده نداره.
  • آراد IR ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    5 17
    اگه ناراضی هستین می تونید کنکور ندین و بمونیم تا اوضاع بهتر شه آقایان کنکور را سر موعد مقرر برگزار کنید
  • هم درد IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    21 6
    من خودم از اون درس خون هاشم که برام مهم نیست کی برگزار بشه چون این از بار علمی من کم نمیکنه پس نه میخوام کنکور تعویق بیفته نه تو این اوضاع هم راضی به عواقب جبران ناپذیری میشم مامانم با این که خیلی زجر کشیدنم رو تو این چند ماه دید که واقعا زحمت می‌کشیدم و درس میخوندم ولی با این وجود گفت ممکن نیست بزارم بری کنکور بدی شش ماه قرنطینه ات نکردم که تو چهار ساعت اونم تو اوج کرونا بری میون این همه آدم موفقیتت رو میخوام ولی جونت برام بیشتر مهم تره هرچیزی قابل جبران هست جز جان آدمی ببینیم خدا چی میخواد....
  • خشیایار IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    19 2
    اگر برای برگزار شدن کنکور،بین مافیای کنکور و این جماعتی که اصرار به برگزاری کنکور دارن پولی رد و بدل شده،آه و نفرین این مردم تا ابد پشت سرتونه این پولا به کسی وفا نکردن
  • IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    7 1
    جمع کنید دیگه خودتون رو تو چیزی که ربط نداره دخالت نکنید یه کلام بگید اره یا نه انقدر سردرگم نکنید ما رو یکم فکر سلامت ما باشید هرچند که هیچ اهمیتی نداره براتون
  • IR ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    3 7
    طبق فرموده رهبر معظم انقلاب تصمیم ستاد کرونا برهمه چیز الویت دارد پس دیگران خود را خسته نکنند وخواست رهبری خواست احاد جامعه در این موضوع است.
  • IR ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    17 4
    اقا یکم به فکر اونایی باشین که تو خونه از اعضای خانوادشون مریض های حساس دارن که اگربیان کنکور و کرونا بگیرن و به از دست دادن اون عضو خانواده مواجه میشه خواهشا با جون مردم بازی نکنین خب اونی که خستس کمتر بخونه بیشتر استراحت کنه فقط مرور کنه
  • IR ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    18 7
    نظرات مخالفو ثبت نمی کنین؟؟فک کردین اگه اینکار و کنید ما فک میکنیم که همه موافقن واس دادن کنکور همه میدونن حتی اونایی که میگن کنکور سرجاش گرفته بشه که بیشتر داوطلبا موافق تعویقن
  • GB ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    20 2
    واقعا که شورش رو در آوردن یه روز میگن برگزار میشه یه روز میگن برگزار نمیشه
  • معلم IR ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    37 7
    من مادر دو کنکوری ام که کرونا گرفتندمدیر یک مدرسه قرنطینه رو به شدت رعایت کردم ولی تو مدرسه از پرونده های الوده کرونا گرفتم با وجود این که از خونه اصلا بیرون نرفتم فقط مدرسه جلو ورودی در دفتر میز گذاشته بودم اولیا تو سالن بودند در سالن باز ولی من از اولیا ویا پرونده الوده کرونا گرفتم وبه بچه های کنکوریم انتقال دادم خیلی مریضی وحشتناک تر از اون چیزیه که تو سایتا می نویسند عرق بی حد و اندازه ضعف بسیار شدید و سردرد وتب کشنده تپش قلب شدیداینا چه جور برن کنکور بدن با این ضعف شدید و عرق وحشتناک که دقیقه به دقیقه باید گلو خشکاشونو تازه کنند اونم شهرای کوچیک امکانات زیر صفر رحم کنید به بقیه بچه ها اگه بگیرند به خانواده هاشون انتقال می دن
  • مریم IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
    4 3
    تورو خدا کنکورو عقب بندارین