امیرحسین قاضی‌زاده، نایب‌رئیس مجلس با تاکید بر لزوم اجرای طرح مالیات بر خانه‌های خالی گفت: مجلس در این طرح دنبال آن است که مالیات‌ها در سطحی دریافت شود تا مالکانی که خانه‌های خود را محبوس نگه داشته‌اند، وادار به عرضه مسکن به بازار شوند.

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی

به گزارش همشهری آنلاین امیرحسین قاضی زاده در حساب کاربری‌اش در توییتر نوشت: «منابع مالی هنگفتی از کشور صرف ساخت و ساز مسکن می‌شود، اما این حجم از منابع توسط گروهی محبوس شده است.مجلس در طرح مالیات بر خانه‌های خالی به دنبال آن است که مالیات‌ها در سطحی دریافت شود تا مالکانی که خانه‌های خود را محبوس نگه‌داشته‌اند، وادار به عرضه مسکن به بازار شوند.

عرضه این بخش از خانه‌های خالی نه تنها جریان عرضه مسکن را از رکود خارج می‌کند، بلکه سبب می‌شود تخفیف در اجاره بها نیز اتفاق بیفتد.

لازم به ذکر است که انتظار داریم مزایای این طرح در کوتاه مدت در جامعه نمایان شود. گروهی از مسکن به عنوان کالای سرمایه‌ای استفاده می‌کنند و نقدینگی خود را در بخش مسکن متمرکز کرده‌اند. درواقع بزرگترین مزیت طرح این است که مسکن از حوزه کالای سرمایه‌ای خارج می‌شود.»

کد خبر 536459

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجلس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    0 1
    همیشه افراط و تفریط . باید طرح کارشناسی باشد. یکباره پس انداز قشر متوسط برای فرزندانشان را در بازه زمانی کوتاه مدت و هیجانی فدای ریخت و پاش قشر مرفه و یا تنگدستی قشر مستضعف ناشی از سیاستهای نادرست دولت می کنند.در این طرح متراژخانه های از 150 متر مربع به بالا باید مالیات لحاظ شود و یا برای هر فرد حداقل دو مسکن در نظر گرفته شود چون برخی مسکن را برای آینده فرزندانشان و یا هزینه ی تحصیلات آنها در نظر دارند. خانه هایی که در برج هایی با وان و دستگیره های طلا را نباید با منطقه های مرکزی تهران و جنوب آن یکی دانست ! از مال و سرمایه مردم مایه نگذارید تا هفت سال سیاست غلط را در یکسال نمی توان جبران کرد .
  • علی AE ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    4 0
    این طرح اگر به درستی اجرا شده و راه تبعیض و یا فرار از آن بسته شود فوق العاده است. مثلا اگر کسی نفوذ سیاسی دارد نتواند فرار مالیاتی کند ویا مالیات کسی که صاحب دو خانه متوسط است با کسی که چندین خانه لوکس دارد متفاوت باشد. آنوقت است که باید بگوییم اگر فقط یک طرح به نفع ملت گرفته شده باشد همین طرح است.
  • مهدی ندیمی IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
    2 0
    طرحهای مالیات بر خانه های خالی و وام مستاجران و همچین تزهایی، فرجام مثبتی نخواهد داشت و دردی از مستاجران را کم نخواهد کرد..تا وقتی به مسکن به عنوان کالای سرمایه ای چشم دوخته شود کام خانه به دوشان شیرین نخواهد شد..آقایون دولتی و مجلسی، این طرحها فقط دستوری و فرمالیته هست!