تیغ سانسور و ممیزی این هفته به جان سریال محبوب شبکه نمایش خانگی افتاد و تازه‌ترین قسمت «آقازاده» بامداد جمعه با اندکی تاخیر در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت.

سريال آقازاده

به گزارش همشهری آنلاین، مخاطبانی که در نخستین دقایق بامداد جمعه دهم مرداد ۹۹ منتظر رسیدن قسمت ششم «آقازاده» بودند، ناراحت و خشمگین از پخش نشدن سریال به صفحه رسمی آن در فضای مجازی هجوم بردند اما با پیامی مواجه شدند که نشان می‌داد ماجرا از مشکل فنی فراتر رفته و احتمالا پای ممیزی تا آخرین لحظه در میان است.

در توضیح دلیل تاخیر در پخش سریال در صفحه رسمی «آقازاده» در اینستاگرام چنین نوشته شده بود: «از مخاطبان و هواداران عزیز سریال به خاطر تاخیر غیرارادی در انتشار قسمت ششم که خارج از اختیار دست‌اندرکاران پروژه بوده عذرخواهی می‌کنیم. از همکاران‌مان در فیلیمو و نماوا هم که همپای ما شب گذشته تا صبح خواب به چشم‌شان نیامد تا قسمت جدید را با سرعت به مخاطبان برسانند تشکر می‌کنیم.»

تماشاگران در پست قبلی همین صفحه با عبارت «فقط ۳۰ دقیقه تا پخش قسمت ششم سریال آقازاده» صدها کامنت گذاشته بودند که موضوع بیشتر آنها تاخیر در انتشار بود. پست «عذرخواهی و تشکر» هم بیش از ۷۰۰ کامنت گرفت تا مشخص شود خیلی‌ها متوجه مشکل ممیزی شده و پیش‌تر درباره گرفتار شدن سریال به این ماجرا هشدار داده بودند. با این حال، داستان همین‌جا به پایان نرسید و پای نماهای حذف‌شده به قصه باز شد.

حساب رسمی «آقازاده» در توییتر در پاسخ به یک کاربر درباره محتواهای حذف‌شده چنین نوشت: «امروز که با تاخیر به پخش رسیدیم ولی اتفاقا بچه‌های آقازاده هم متعجبند و باور نمی‌کنند حرف‌هایی درباره نماز، ایمان، معنویت و ارادت به امام رضا(ع) حذف شود.» امیرشیبان خاقانی، تدوینگر سریال هم در صفحه خود اینستاگرام ماجرا را به این شکل استوری کرد: «همچنان درگیر کات‌های دستوری؛ امیدوارم به پخش برسیم. تهیه‌کننده چند قدم تا CCU.»

برخی عوامل «آقازاده» هم استوری خاقانی را بازنشر کردند؛ از جمله پردیس پورعابدینی، بازیگر نقش راضیه/مانلی که در قسمت ششم نقش و حضوری پررنگ داشت. گروه تولید سریال با هشتگ نه به سانسور تلاش کردند شاید ممیزی‌ها آن هم در فاصله کمتر از یک ساعت تا زمان پخش کمتر شود. هر چند کار به درازا انجامید و «آقازاده» در داستان مربوط به حامد و شیوه آشنا شدن او با راضیه با چند ساعت تاخیر دست تماشاگران رسید.

برخی منابع خبری مدعی شده‌اند قسمت ششم «آقازاده» به نویسندگی و طراحی حامد عنقا و کارگردانی بهرنگ توفیقی دست‌کم ۱۵ دقیقه سانسور و ممیزی شده است. به نظر می‌رسد بیشتر بخش ممیزی هم مربوط به کشمکش شخصیت‌های حامد و راضیه در سفر به مشهد بوده باشد. ضمن اینکه با ورود چهره‌های دولتی و قضایی به داستان از هفته‌های گذشته می‌شد حدس زد دیر یا زود این اتفاق برای سریال می‌افتد.

نکته جذاب‌تر ماجرا، اقدام صفحه اینستاگرام «آقازاده» در به تصویر کشیدن برخی بخش‌های ممیزی‌شده و دیالوگ‌های آن بود؛ از جمله این دیالوگ‌ها: «آقا شما می‌دونستین خانوم تو حرم مسلمون نبود؟»، «اختیار هر خونه دست صاحبشه، تو چی کاره‌ای بگی کی بره کی نره. امام رضا امام همه است»، «واسه امام رضا من و تو مسلمون با ارمنی و کلیمی هیچ توفیری نمی‌کنه. چه بسا محبت‌شون به اونا بیشتر باشه» و... این پست تا این لحظه بیش از ۱۰۰۰ کامنت داشته است.

با اتفاق‌هایی که برای «آقازاده» در قسمت ششم رخ داد، افسانه نفوذ سازمان اوج در تمام ارکان نظام تا حدودی رنگ باخت و مشخص شد وقتی پای فساد مسئولان و آقازاده‌هایشان حتی در یک سریال به میان بیاید، از دست مدیران پرنفوذ «اوج» هم کاری برنمی‌آید. حالا باید منتظر ماند و دید سازندگان سریال از قسمت بعد شیوه خودممیزی پیش می‌گیرند یا برای در امان ماندن محتوا و درگیر نشدن با مخاطبان با سانسورچی‌های وزارت ارشاد کنار می‌آیند.

کد خبر 536252

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha