نسخه صوتی کتاب «هنر شفاف اندیشیدن» با صدای عادل فردوسی‌پور در حالی به بازار آمد که نسخه مکتوب آن به چاپ ۸۷ رسیده است.

عادل فردوسي‌پور

به گزارش همشهری آنلاین، فردوسی‌پور جز حوزه فوتبال و گزارشگری و برنامه‌سازی دستی هم در ترجمه دارد و «هنر شفاف اندیشیدن» با ترجمه او و یکی دو نفر دیگر از جمله کتاب‌های پرفروش سال‌های اخیر بوه است. فردوسی‌پور با همکاری دو دانشجوی دانشگاه صنعتی شریف به نام‌های بهزاد توکلی نیشابوری و علی شهروز ستوده در ماه‌های پایانی سال ۹۳ آغاز کرد و آن را در فروردین ۹۴ به پایان رساند. نشر چشمه «هنر شفاف اندیشیدن» را در ۳۲۵ صفحه به بازار فرستاد و کتاب تا سال ۹۸ به چاپ ۸۷ رسید.

رولف دوبلی در «هنر شفاف اندیشیدن» با آوردن مثال‌های ساده و قابل درک به خواننده کمک می‌کند خطاهای ذهنی و اشتباه‌هایی را که در اثر آن مرتکب می‌شود به خوبی بشناسد. به این ترتیب، انسان با شناختن خطاها می‌تواند شفاف‌تر فکر کند و تصمیم‌های درست‌تر و بهتر بگیرد. نویسنده سوئیسی ۹۹ خطای رایج را هنگام اندیشیدن در ۹۹ فصل کوتاه شرح داده و برای هر کدام مثال زده است. هر چند نمی‌توان از ارزش خود کتاب ساده گذشت اما بی‌تردید شهرت فردوسی‌پور آن هم در اوج دورانی که برنامه محبوب و پربیننده ۹۰ پخش می‌شد، در پرفروش شدن کتاب تاثیر فراوان داشت.

حالا که مدت‌هاست صدای مجری و گزارشگر محبوب جز در برنامه فوتبال ۱۲۰ شبکه ورزش به گوش نمی‌رسد، شنیدن متن یک کتاب پرفروش با صدای فردوسی‌پور شاید بتواند تا حدودی جای خالی او را دست‌کم برای دوستداران کتاب و کتابخوانی پر کند. اگر نمی‌خواهید رقمی در حدود ۶۰ هزار تومان برای خریدن نسخه مکتوب «هنر شفاف اندیشیدن» هزینه کنید، با ۲۰ هزار تومان می‌توانید نسخه صوتی آن را بخرید و هر جا خواستید به آن گوش بسپرید؛ هر چند ممکن است وقت شنیدن کتاب حس دیدن یک مسابقه فوتبال به شما دست بدهد!

کد خبر 535811

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار چهره‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha