یک تفاهمنامه همکاری در پردیس شمالی دانشگاه تهران روز گذشته هشتم مرداد ماه با حضور سیدابوالحسن ریاضی مدیرعامل مؤسسه همشهری و عباس زارعی هنزکی  رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران منعقد شد.

ابوالحسن ریاضی / عباس زارعی

به گزارش همشهری آنلاین، این تفاهمنامه به‌منظور کمک به ایجاد و توسعه کسب و کارهای فناور و نوآور از طریق ارائه خدمات عمومی و تخصصی با ارزش افزوده بالا،  جذب سرمایه‌گذاری خارجی و ورود کارآفرینان و واحدهای صنعتی به بازارهای جهانی به امضا رسید.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در این مراسم با بیان اینکه امروز یکی از بهترین روزهای من است،  در گفت‌وگو با همشهری گفت: روزنامه همشهری علاقه‌مند است که در دولت دیجیتال به سمت تحول دیجیتال حرکت و سرمایه‌گذاری کند. دانشگاه تهران هم با تمام نیرو تمایل دارد که این اتفاق بیفتد.

عباس زارعی هنزکی ادامه داد: امروز کرونا نشان داد که تا چه حد حرکت به سمت دولت الکترونیک،  فضاها و زیرساخت‌های الکترونیک،  در زمینه آموزش،  مسائل فرهنگی،  اجتماعی و بهداشتی از اهمیت شایانی برخوردار است. به این ترتیب ،  مثل همیشه همشهری می‌تواند در ارتباط با مردم از طریق زیرساخت‌های الکترونیکی پیشگام باشد. مدیرعامل مؤسسه همشهری هم در این مراسم گفت: ازجمله مهم‌ترین موضوعاتی که در این تفاهمنامه از اهمیت کلیدی برخوردار است،  راه‌اندازی شعبه تخصصی پارک فناوری دانشگاه تهران در قالب مرکز نوآوری رسانه‌ای همشهری خواهد بود.

سید ابوالحسن ریاضی ادامه داد: با اینکه پیش از این نوآوری‌هایی در شرکت همشهری انجام شده،  اما با یک حرکت ادامه دار روبه‌رو نبوده‌ایم با این حال،  امروز با امضای این تفاهمنامه در واقع درصدد نهادینه کردن نوآوری از طریق تاسیس مرکز نوآوری رسانه‌ای شرکت همشهری با مساعدت معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و همکاری پارک علم و فناوری دانشگاه تهران هستیم.

او از زارعی هنزکی خواست که راهبری مرکز فناوری همشهری که البته نام آن هنوز تأیید نشده توسط مجموعه پارک علم و فناوری دانشگاه تهران صورت بگیرد.
ریاضی با ابراز امیدواری در این مورد که یک هم‌افزایی چشمگیر با همکاری طرفین در این زمینه صورت خواهد گرفت،  گفت: مطمئنا این همکاری مقطعی نخواهد بود و پس از راه‌اندازی این مجموعه،  برای راهبری آن ،  با پارک علم و فناوری دانشگاه تهران به همکاری ادامه خواهیم داد.

زمینه‌هایی که در این تفاهمنامه آمده ،  شامل همکاری و مشارکت در اجرای پروژه‌های پژوهشی- فناوری داخلی و بین‌المللی،  استفاده از ظرفیت‌های آزمایشگاهی،  کارگاهی،  تجهیزات و مشاوران تخصصی و کسب و کار طرفین برای کمک به صاحبان ایده و رشد و توسعه شرکت‌های فناور و اجرای برنامه‌ها و رویدادهای کارآفرینی و فناوری به‌صورت مشترک است.

 همچنین ارزیابی ایده‌ها و شرکت‌های نوآوری،  ارزیابی جزئی و ارزشگذاری توسط پارک،  همکاری در راه‌اندازی و توسعه مرکز نوآوری رسانه‌ای شرکت همشهری،  حمایت پارک از شرکت‌ها و صاحبان ایده مستقر در مرکز نوآوری رسانه‌ای شرکت همشهری،  بخشی دیگر از مواردی است که در این تفاهمنامه به آن اشاره شده است.

در بخشی دیگر از این تفاهمنامه به حمایت از صاحبان ایده و ایجاد کسب و کارهای جدید به‌صورت مشترک،  انتخاب ایده‌های مناسب سرمایه‌گذاری و فراهم کردن زمینه‌های لازم برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی،  ایجاد زمینه تعامل سه‌جانبه بین همشهری،  پارک و شرکت‌های فناور مستقر در پارک به‌منظور تسهیل تجاری‌سازی ایده‌ها و محصولات دانش بنیان و اقدام مشترک به‌منظور قرارگیری و راهبری مرکز نوآوری رسانه‌ای همشهری به‌عنوان یکی از شعب دائم تخصصی پارک علمی و فناوری دانشگاه تهران اشاره شده است.

کد خبر 535794

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha