همشهری‌آنلاین: فرستاده امریکا در امور هسته‌ای کره شمالی امروز جمعه با مقامات مسکو ، درباره برنامه هسته‌‌ای پیونگ یانگ گفتگو می‌کند

وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد کریستوفر هیل (Christopher Hill)‌ فرستاده امریکا در امور هسته‌ای کره شمالی امروز جمعه در دیدار با مقامات بلندپایه روسی در مسکو ، درباره تلاش‌های بین‌المللی در خصوص برچیدن برنامه هسته‌ای پیونگ یانگ گفتگو خواهد کرد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از مسکو، کریستوفر هیل پس از مذاکرات این هفته خود در پکن، قرار است امروز با الکسی بوروداوکین همتای روسی خود دیدار و درباره نحوه تلاش برای جلب موافقت پیونگ یانگ در صدور بیانیه‌ای در خصو ص ماهیت فعالیتهای هسته‌ای خود گفتگو کند.
این بیانیه قرار بود پیشتر در اواخر سال گذشته میلادی در چارچوب توافق بدست امده در مذاکرات شش جانبه با کره شمالی منتشر شود . یک منبع اگاه در کره جنوبی پیشتر اعلام کرده بود احتمالا بیانیه کره شمالی در این خصوص هفته جاری تسلیم خواهد شد.
هیل امروز در بدو ورود به مسکو در مصاحبه با خبرگزاری اینترفاکس ضمن اتخاذ موضعی محتاطانه اعلام کرد در این مرحله نمی‌توانم برای ارائه بیانیه هسته ای کره شمالی تاریخ دقیقی تعیین کنم.
وی افزود همکاری امریکا و روسیه در زمینه تامین سوخت مازوت برای کره شمالی به منظور کاستن از نگرانیهای این کشور برای تامین انرژی ، یکی دیگر از مسائل مورد بحث با مقامات روسی خواهد بود.
کد خبر 53565

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز