همشهری آنلاین: بر اساس یک گزارش رسانه‌ای، نیروی هوایی کره شمالی در هفته گذشته چندین بار جت‌های جنگی خود را به نزدیکی فضای هوایی کره جنوبی اعزام کرده است.

خبرگزاری آلمان از سئول گزارش داد، «چوسون ایلبو»، پرتیراژترین روزنامه کره جنوبی امروز به نقل از محافل نظامی گزارش داد، کره جنوبی نیز هر بار در مقام واکنش برآمد و شکاری‌های رهگیر خود را به حال آماده‌باش در آورد.

از زمان بر سر کار آمدن دولت جدید در سئول در پایان ماه فوریه چنین تحرکاتی دستکم 10 بار تکرار شده است.

این روزنامه نوشت، وزارت دفاع در سئول معتقد است که کره شمالی عمدا در پی تنش‌زایی در دریا، فضای هوایی و مرز زمینی بین دو کره است.

بر اساس این گزارش، هواپیماهای کره شمالی یا در نزدیکی منطقه مرز دریایی در دریای زرد یا در منطقه موسوم به غیرنظامی شده (DMZ) میان دو کشور پرواز کرده‌اند. تاییدیه رسمی برای این گزارش وجود ندارد.[آزمایش موشکی کره شمالی در دریای زرد]

این گزارش پس از آن منتشر می‌شود که کره شمالی لحن خود را در قبال کره جنوبی تند کرده است. کره شمالی ظرف روزهای گذشته از طریق رسانه‌های رسمی‌اش تهدید کرد که کره جنوبی را در حمله اول «به خاکستر تبدیل خواهد کرد.» ارتش خلق کره شمالی در همین حال تهدید به تعلیق همه تماس‌های بین دو کره کرد.

دلیل این تهدیدها اظهارات کیم تائه یونگ، رییس جدید ستاد مشترک کره جنوبی بود. وی چهارشنبه گذشته در برابر پارلمان سئول گفت که کره جنوبی می‌تواند پاسخ متقابلی به توان هسته‌ای کره شمالی در صورتی بدهد که کره شمالی تلاش کند با سلاح هسته‌ای به همسایه خود حمله کند.

کد خبر 47351

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز