ما با خبریم. با خبر زندگی می‌کنیم؛ چرا که خبرنگاریم. چرخ گردون به هر طرف بچرخد، فرقی نمی‌کند؛ تحریم باشد یا قرنطینه و کرونا علی‌السویه است....

جنابي

همشهری آنلاین_ سروش جنابی / دبیر تحریریه : ما با خبریم. با خبر زندگی می‌کنیم؛ چرا که خبرنگاریم. چرخ گردون به هر طرف بچرخد، فرقی نمی‌کند؛ تحریم باشد یا قرنطینه و کرونا علی‌السویه است....دغدغه‌ای نداریم جز نوشتن و نوشتن و غمی نداریم جز غم هموطنان به‌ویژه در روزگار سخت این بیماری همه‌گیر. شاهد مدعا همه بزرگوارانی که داشته و نداشته‌شان را به حرمت قلم هزینه کردند؛ از جمله همین عزیز تازه گذشته که به جمع قربانیان کرونا پیوست. روح‌الله رجایی را می‌گویم، همکار سابقمان که گویا در همه حال، شادی و مزاح یا گرفتاری و خشم، لبخندی روی صورت معصوم و مؤمنش حک شده بود. همواره با همان لبخند دائمی یادش خواهم کرد. روحش شاد!
خبرنگاری ماهیتاً کاری است دشوار. درد نان و معیشت، امنیت شغلی، قراردادهای موقت، بیمه و مانند اینها در حاشیه ماهیت دشوار کار مطبوعاتی همواره آزاردهنده بود که کمبود کاغذ و زینک و افزایش قیمت دلار در سال‌های اخیر، اوضاع را برای مطبوعات و خبرنگاران سخت و این روزهای کرونایی یک مرتبه دیگر شرایط را برای فعالیت رسانه‌ای پیچیده‌تر کرد. خبرنگاران در این وانفسا انتظار تقدیر و هدیه از مسئولان ندارند، بلکه متوقع‌اند این دوستان با درک موقعیت، کمک‌حال فرایند اطلاع‌رسانی و کارگزاران آن باشند. روی سخن ما دو طیف از مسئولان است.
اول مدیران رسانه که قاطعانه پیش‌پا افتاده‌ترین راهکار در پاسخ به تنگناها و فشار اقتصادی، یعنی کوچک‌سازی و تعدیل، را کنار بزنند تا مبادا خبرنگاری به جمع بیکاران کشور افزوده شود و در عین حال، فعالیت‌های خبری را به امور اداری روتین از جمله حضور در محل کار گره نزنند. خوشبختانه این دو ملاحظه در قریب به اتفاق رسانه‌های کشور وجود داشته و به اجرا گذاشته شده است که امیدواریم شکننده نباشد.  
اما طیف دوم شامل مسئولان و مدیران ارشدی می‌شود که مخاطب رسانه‌ای خبرنگاران بوده و هستند. انتظار داریم این دسته از عزیزان برخی رسوم نامیمون از جمله پاسخگویی با تأنی و یا منوط کردن آن به حضور خبرنگار و یک کلام تشریفات غیرضرور اداری را حداقل تا مدتی کنار بگذارند و برقراری تعاملات و پاسخگویی را در این شرایط بحرانی برای خبرنگاران به نفع مردم تسهیل کنند.  
 روز خبرنگار را در این روزهای سخت به تمامی اصحاب رسانه به‌ویژه همکاران نزدیک در همشهری تبریک و به تک‌تک این عزیزان خدا قوت می‌گویم.

کد خبر 535647

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha