برند رئال مادرید با ارزش ۱۴۱۹ میلیون یورو همچنان در صدر با ارزش ترین مارک‌های جهان قرار دارد.

رئال مادرید

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از  اسپوتنیک، برند رئال مادرید با ارزش ۱۴۱۹ میلیون یورو همچنان صدر فهرست رتبه بندی مشاوره تخصصی "Brand Finance Football" را بالاتر از باشگاه‌های بارسلونا و منچستر یونایتد در اختیار دارد.

ترزا دی لموس مدیر عامل شرکت "برند فایننس" می‌گوید: "امروز دو مارک اسپانیایی در دنیای فوتبال برند اسپانیایی رئال مادرید و بارسلونا را با ارزش‌ترین و قوی‌ترین مارک‌های در سراسر جهان هستند."

رئال در فصل ۲۰۱۷-۱۸ سومین قهرمانی متوالی خود در لیگ قهرمانان  کسب کرد اما رقابت یاد شده فقط می‌توانست جام جهانی باشگاه را بدست آورد و در کنار بحران ناشی از کرونا ویروس با ۱۳.۸٪ کاهش در سطح برند خود با قیمت ۱۴۱۹ میلیون یورو روبرو شده است اما توان پرداخت آن در سال‌های گذشته باعث شده تا همچنان جایگاه اول را در اختیار  داشته باشد.

موفقیت اخیر این تیم  و کسب ۳۴مین جام لالیگا در تاریخ خود آینده بهتری را برای مدیریت فلورنتینو پرز در راس هرم قدرت رئال مادرید رقم می‌زند که دارای بهترین شاخص قدرت برند با ۹۴.۹ از ۱۰۰ در این رده بندی است .

رئال مادرید ضمن همکاری گسترش همکاری تجاری با شرکت‌های مبتدی مبتنی بر فناوری، با ایجاد کانال پرداخت در بدل هربار استفاده از شبکه‌های اجتماعی، از شرکت‌های صفحات اجتماعی برای افزایش مشارکت هوادران خود بهره می‌برد.

مقام دوم به بارسلونا با افزایش ۱.۴٪ در ارزش مارک‌اش اختصاص می‌یابد که در حال حاضر ۱۴۱۳ میلیون یورو ارزش دارد و منچستر یونایتد برای سومین بار با ۱۳۱۴ میلیون ارزش تجاری در رده سوم قرار دارد.

لیورپول قهرمان آخرین لیگ قهرمانان اروپا و لیگ برتر فعلی مقام چهارم را گرفته و منچسترسیتی از نظر ارزش برند در سال ۲۰۱۹ با ۱۲۶۲ میلیون پنجم است.

چلسی پس از کاهش چهار ساله پیاپی در ارزش برند خود که اکنون ۹۴۹ میلیون یورو است با یک امتیاز در جدول به رده هشتم سقوط کرده است. برند چلسی به دلیل دو فصل محرومیت نقل و انتقالات پس از متهم شدن به نقض قوانین بازی منصفانه مالی و غیابت از لیگ قهرمانان اروپا پایین آمده است.

از طرفی دیگر باشگاه اسپانیایی که از اهمیت زیادی در این رده بندی برخوردار است اتلتیکو مادرید است که ارزش خود را ۰/۵ درصد افزایش داده است.

همه مارک‌های اسپانیایی موقعیت خود را در مقایسه با سال ۲۰۱۹ بهبود ‌بخشیدند. رئال مادرید مقام اول را حفظ کرد، بارسلونا و اتلتیکو یک پله  صعود کرده و به ترتیب دوم و سیزدهم شدند. سویا اکنون در مکان ۳۲ و ویارئال در رده ۴۴ سه رده بالا رفته اند.

اتلتیک بیلبائو  به رده ۴۰ رسیده و والنسیا باشگاه اسپانیایی است که بالاترین سطح صعود را داشته و با ۱۲ پله از رده ۴۸ به مکان ۳۶ رسیده است.

کد خبر 535591

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha