بوستان هورفر با بیش از ۳ هزارمترمربع مساحت در محله ارامنه قرار گرفته است. این بوستان در حقیقت باغ بزرگی است که پس از تملک شهرداری تهران، در اختیار شهرداری منطقه ۷ قرار گرفت تا برای استفاده عموم به بوستان تبدیل شود امروز بوستان هورفر برای حضور توانیابان و جانبازان مناسب‌سازی شده است.

بوستان هورفر

همهشری آنلاین- زینب زینال زاده: مناسب‌سازی بوستان‌ها برای حضور اقشار مختلف جامعه از جمله توانیابان جزء وظایف شهرداری است. «شادی مالکی» رئیس اداره فضای سبز شهرداری منطقه این موضوع را مطرح می‌کند و می‌گوید: «بوستان هورفر با توجه به موقعیت جغرافیایی و طراحی و زیبایی خاصی که دارد مورد توجه اکثر شهروندان است. همین ویژگی‌های منحصر به‌فرد ما را برآن داشت تا فضای آن را برای حضور توانیابان مناسب‌سازی کنیم.» 
علاوه بر مسیر عبور و مرور در بوستان، امکانات دیگری چون سرویس بهداشتی و آبخوری هم برای توانیابان پیش‌بینی شده است. مالکی در توضیح بیشتر می‌گوید: «آبخوری‌های بوستان برای استفاده توانیابان مناسب نبود و همچنین این افراد نمی‌توانستند از سرویس‌های بهداشتی استفاده کنند. بنابراین بعد از ایجاد رمپ و مناسب‌سازی معابر داخل بوستان، با جانمایی درست، آبخوری ویژه توانیابان نصب کردیم و تعدادی از سرویس‌های بهداشتی برای استفاده آنها مناسب‌سازی شد.»
به گفته رئیس فضای سبز شهرداری منطقه، امکانات و خدمات شهری باید به گونه‌ای باشد تا همه اقشار محله از جمله کودک، زن و مرد، پیر و جوان و توانیابان بتوانند از آنها بهره‌مند شوند. او می‌گوید: «مطالبات توانیابان به‌حق است و تلاش می‌کنیم از ظرفیت‌ها و امکانات محله‌ها و در چهارچوب اختیارات برای خدمت‌رسانی مطلوب به این افراد استفاده کنیم.»
در بوستان هورفر تجهیزات ورزشی ویژه معلولان هم وجود دارد. مالکی به این موضوع اشاره و عنوان می‌کند: «استفاده از تجهیزات ورزشی مطالبه توانیابان بود که این تجهیزات در بوستان هورفر فراهم شده است. همچنین در زمین بازی کودکان امکاناتی فراهم کرده‌ایم تا توانیابان کوچک و خردسال هم بتوانند بازی کنند.»

  • رعایت پروتکل‌های ستاد مقابله با کرونا

بوستان هورفر برای حضور توانیابان مناسب‌سازی شده است، اما رئیس اداره فضای سبز شهرداری منطقه می‌گوید: «اکنون زمان خوبی برای رفت‌وآمد به بوستان‌ها نیست. هرچند محدودیتی در استفاده از بوستان‌ها وجود ندارد، اما سلامتی شهروندان برای ما اهمیت دارد و توصیه می‌کنیم از تردد در بوستان‌ها خودداری کنند.»
او ادامه می‌دهد: «این روزها شهروندان تفریحی جز بوستان رفتن ندارند و به همین دلیل نمی‌توان به آنها سخت گرفت. اما تقاضا می‌کنیم به پروتکل‌های ستاد مقابله با کرونا عمل کنند و به فاصله‌گذاری‌های اجتماعی توجه داشته باشند.»
۶۶ بوستان منطقه به‌طور مستمر ضدعفونی می‌شوند. شادی مالکی به این موضوع اشاره و عنوان می‌کند: «بوستان‌های منطقه روزانه ۲ نوبت ضدعفونی می‌شوند و زمین بازی کودکان و تجهیزات ورزشی بوستان‌ها روزانه ۳ نوبت ضدعفونی می‌شوند.» ضدعفونی المان‌ها و مبلمان‌های بوستان و سرویس‌های بهداشتی هم به‌طور مستمر انجام می‌شود. 
آموزش کارگران و نگهبانان بوستان‌ها کار دیگری است که رئیس فضای سبز شهرداری منطقه در توضیح آن می‌گوید: «کلاس‌های آموزشی برای کارگران و نگهبانان بوستان‌ها هفته‌ای یکبار برگزار و نحوه برخورد صحیح و تذکر دادن به مردم برای رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی به آنها آموزش داده می‌شود.»

کد خبر 535585

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha