آرارات و ونک از جمله محله‌های معروف و قدیمی در منطقه ۳ است و هریک براساس تاریخچه و هویتی که دارند بیشتر جمعیت ساکن آن را خانواده‌های بومی و قدیمی تشکیل داده‌اند.

خدمات

همشهری آنلاین/ زهرا کریمی: به تازگی از سوی شهرداری ناحیه یک منطقه ۳ طرح‌های متعددی برای رفاه حال شهروندان صورت گرفته است و همین دلیل گفت‌وگوی کوتاه ما با «غلامحسین خدابخشیان» شهردار این ناحیه شد.  

  آنچه از ابتدای سال رضایتمندی ساکنان ناحیه را به همراه داشت تأمین جای پارک خودرو در محله ونک بود. در این‌باره کمی توضیح دهید؟  
با توجه به نوع بافت ناحیه یک و شرایط موجود، رسیدگی به مشکلات شهروندان و ایجاد رفاه برای آنان را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده و خواستار فعالیت‌های شبانه‌روزی و مستمر اجرایی شده‌ایم. مهم‌ترین پروژه‌های کارشده در این ناحیه از ابتدای سال ساخت پارکینگ عمومی به مساحت ۴ هزار و ۲۰۰‌مترمربع در خیابان شهید مجیدپور و راه‌اندازی پارکینگ در خیابان ونک به متراژ ۲ هزار و ۲۰۰‌مترمربع است. ساخت این پارکینگ نقش مهمی در کاهش ترافیک و تصادفات داشته و به دنبال آن رضایت شهروندان را سبب شده است. ساخت فضای سبز در محله ده‌ونک، اتصال به سامانه سیب (سامانه وزارت بهداشت درباره پیگیری افراد مشکوک به کرونا)، اجرای رفیوژ وسط خیابان شیخ بهایی، نصب چراغ قرمز و کنترل ترافیک در چهارراه خدامی، روکش مکانیزه بزرگراه شهید همت، راه‌اندازی آسانسور پل عابر مکانیزه شهرک فجر و تشکیل و به روزرسانی بانک اطلاعاتی مجتمع‌های مسکونی بزرگ نیز از سایر اقدامات از ابتدای سال است.  
 

با توجه به شیوع بیماری کرونا و پیشگیری از همه‌گیری آن در ناحیه چه برنامه‌هایی انجام شده است؟  
مهم‌ترین کارها درباره قطع زنجیره ویروس کرونا برگزاری برنامه‌های اجتماعی در فضای مجازی است. فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی به علت ممنوعیت تجمعات، در قالب مسابقه، دوره‌های آموزشی آنلاین و آموزش رعایت پروتکل‌های بهداشتی است. ضدعفونی بوستان‌ها و اماکن عمومی هم انجام می‌شود.  

  آیا برنامه‌ای برای اجرای پروژه‌ها در حوزه‌های شهری و رفاهی برای شهروندان تا پایان سال در نظر گرفته‌اید؟  
 بله. مهم‌ترین برنامه امسال تأمین امکانات برای خروج شهروندان از ترافیک موجود در خیابان‌های ناحیه است. با توجه به بافت اداری ناحیه یک و کمبود فضای کافی و استقرار مجتمع‌های قضایی در این محدوده باید به رفع مشکلات ترافیکی ناحیه توجه و تأکید داشته باشیم. توسعه فضاهای ورزشی و برنامه‌ریزی برای گذراندن اوقات فراغت از جمله ساخت زمین پینت‌بال، آموزش پهباد و تجهیز زمین فوتبال از دیگر پروژه‌های در دست اقدام است. چه بسا گسترش مراکز ورزشی در کنار مشکلات عصر حاضر نه به‌عنوان یک تفریح بلکه یک نیاز ضروری برای افراد به شمار می‌آید.  

کد خبر 535513

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha