مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در واکنش به طرح دوباره ضرورت انتقال مجتمع آرادکوه به نقطه‌ای دیگر، گفت: انتقال مجتمع دفن زباله از آرادکوه به محلی دیگر، در واقع به این معنی است که با صرف هزینه‌ای زیاد، مشکل را از جای فعلی به نقطه‌ای دیگر منتقل کنیم.

شینا انصاری

شینا انصاری در گفتگو با همشهری آنلاین با بیان این مطلب گفت: انتقال آرادکوه به محلی دیگر، حل مشکل نیست بلکه جابجا کردن صورت مسأله است.

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران افزود: به نظر می‌رسد اگر سیاست‌های مدیریتی در راستای کاهش، پردازش و بازیافت پسماندهای خانگی در سطح شهر تهران اجرا شود، بار هدایت زباله به آرادکوه به میزان قابل توجهی کاهش پیدا خواهد کرد.

وی افزود: دو سال قبل میزان پسماندی که در آرادکوه دفن می‌شد، روزانه ۸ هزار تن بود. در صورتی که اکنون در نتیجه سیاست‌های مدیریتی از قبیل بازیافت و پردازش پسماندها در ایستگاه‌های میانی، میزان پسماندی که به آرادکوه هدایت می‌شود، کمتر شده و به حدود ۶ هزار تن رسیده است.

انصاری خاطرنشان کرد: به عنوان مثال در طی این فرایند پسماندهای حجیم از سایر پسماندها جدا شده و دیگر به آرادکوه ارسال نمی‌شوند. در ادامه سیاست‌های جاری مدیریت شهری بخصوص طرح کاهش پسماند (کاپ) و همچنین افزایش میزان بازیابی پسماندها در ایستگاه‌های بازیافت، حجم باری که به سمت آرادکوه می‌رود بسیار کمتر هم می‌شود.

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در پایان گفت: سیاست مدیریت شهری در حال حاضر این است که با اقدامات زیرساختی نسبت به کاهش میزان زباله انتقالی به آرادکوه اقدام کند. توسعه ظرفیت و ارتقای کیفیت کمپوست که هم اکنون دارای تاییدیه سازمان ملی استاندارد است و همچنین استفاده از زباله‌های دارای ارزش حرارتی برای تولید انرژی، و سایر برنامه‌های در دستور کار از مهمترین محورهای عملیاتی هستند که اجرای آنها مشکلاتی که به لحاظ زیست محیطی برای آرادکوه مطرح می‌شود را بسیار کاهش داده و کنترل می‌کند.  

به گزارش همشهری آنلاین، موضوع انتقال آرادکوه امروز سه‌شنبه ۷ مرداد ماه دوباره از سوی محمد تقی‌زاده معاون استاندار تهران مطرح شد که در گفتگو با ایسنا تاکید کرد: یکی از دستور جلسات کارگروه پسماند استان تهران که با حضور استاندار تهران مورد بررسی قرار گرفت همین موضوع انتقال مجموعه آرادکوه بود که مقرر شد شهرداری تهران مکلف شود برای بحث انتقال آرادکوه مطالعه‌ای را انجام دهد. بر اساس بررسی‌های انجام شده سهمی از بوی نامطبوع تهران در مسیر فرودگاه مربوط به این مجموعه دانسته شده لذا به لحاظ زیست محیطی نیز این کار از اهمیت زیادی برخوردار است.

کد خبر 535201
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha